Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2008, 21:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

onks pumppu tai suuttimet tehty just äsken... saksalaisissa tuppaa nakuttamaan jonkun 10 000 km rempasta, ja sitten ääni pehmenee

oleks varma, ettei vaan resonoi, noi korinkorotukset saa ihme juttuja aikaan

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2008, 06:10
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

pumppu tehty just kuukausi takaperin.eli noin 1000km sitten. sen jälkeen ääni tuli oikeastaa tosi selväksi.

tota resonointia itekkin mietin. pitää perjantaina nostaa nosturille ja kuunnella mistä naputtaa.
taidan ottaa venttiilikopankin auki ja kattoo ettei oo jousia poikki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2008, 10:06
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Voihan siellä joku suihku kusta niin se saa aikaan sen naputuksen...
jos ne on orkkikset ja tuon verran ajettu niin kaikki mahdollista...
Suihku rempassa kannattaa olla maltillinen ja kysellä ensin vähän mitä maksaa, kaikki ei nuita pysty korjaamaan kun ovat ns. kaksivaiheiset eli ne antaa paineen noustessa pienen esiruiskutuksen. Mynädiesel voisi saada niistä vähän paremmat...
Tehtiinkö pumpulle remontin yhteydessä mitään erikoista?
Mulla on nyt ollut pajalla koko kesän oma hodari levällään kun aika ei riitä sen laitamiseen ennen lumien tuloa, mutta itse teetin pumppuun kans remontin, kun säädin jumi ja katkaisi syötön kun löysäsi kaasun vedolta -> sammui jos ei runtannu kaasua pohjaan...
pumpusta oli menny nokkalevy ja ohjurirullat. muuten ok. Rallatettu ylikierroksilla...
Nyt pumppu on uusilla hiluilla ja ns. paremmalla säätimellä. Pitäisi piisata siihen mitä tuo moottori voi kestää... vajaa 400hv vastaavalla pumpulla tuollaisesta reippaan 900 nm väännö kera otettu ulos...

Ja toinen naputtaja voi olla venttiili. Itsellä on seuraavana projektina ehtiä säätämään venttiilit kun ne näyttää olevan sitä mallia, että kuluessaan välykset pienenevät. Mulla oli kaikki alarajoilla ja muutama sen alle. Kannatta katsoa ettei tule kalliiksi...
Ja sitten kun kaikki on katsottu ja se naputtaa edelleen ei muuta kuin kovaa ajoa niin kyllä se vikansa ulos oksentaa
nimittäin aina ei sitä naputusta saa paikannettua, omaa kokemusta on työkonemoottorista joka naputtaa, ei laakerivikaa, ei suihku vikaa ei ventiileissä / keinuissa mitään / nokassa ja työntötangoissakaan ei mitään. Naputtanu n.3000h. jos vakavaa olisi se jo porsinut...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2008, 11:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

suutin ei sumuta vaan pisaroi, auttaisko jos reilusti lisäis kakstahtia kiisseliin, että voitelis niitä juuttimia jos ne on suuttunu. Mersu miehet korjaili naputuksia kakstahti oljyllä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2008, 12:28
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

joo maanataina riihimäen dieselhuolto tarkistaa suuttimet.
venttiilivälyksiä ne ei pysty säätään.

ittellä ei välineitä niiden säätöön, ja sit tarttis olla säätöpalojakin.

missäs kannattas säädättää riihimäen seudulla.toyotahan olis yks...
pumpulle ei tehty muuta kun elvytettiin kuntoon. ryssän dieseli oli pikennyttänyt koko pumpun.

ennnen pajalle vientiä ei jaksanut kulkea kun 80km/h ja kauheen rökellyksen kera.
nyt on voimaa hyvin ei savuta,huohota eikä syö öljyä.
käykin kun kello, ei ravista ollenkaan.

Viimeksi muokannut tjl : 11.09.2008 12:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2008, 14:13
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

No äkkiähän ne venttiilivälykset rakotulkilla tarkistaa kun kopan käyttää auki, niin tietääpähän kannattaako säädättää. Itse ajattelin kysyä sitä kupin puristinta huollosta lainaan ja se jos eivät anna niin kaipa se täytyy tehdä itse... mutta paloja joutuu tosiaan hommaamaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2008, 15:46
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

niin joo. hetken hommahan se tarkistus on.

sellanen tuli mieleen kun ipen kanssa puhelimessa juoruttiin, että kun pumppu alkoi alkuun oireilla. käskettiin dieselhuollossa laittaa forten linjaston puhdistus ainetta.

sen jälkeen pumppu jumitti totaalisesti, eli paska liikkeelle ja suoraan pumppuun.

no onkohan siinnä nyt käynyt niin että sitä paskaa on päässyt suuttimiinkin. todennäkösesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki sj 410 laatikko naputtaa. Pecos Tekniikka & Jutustelu 11 09.06.2016 05:12
läjä naputtaa!! okeman82 Tekniikka & Jutustelu 12 31.12.2010 19:42
läjä naputtaa/rallattaa Jande Tekniikka & Jutustelu 3 30.05.2007 17:06
Nissan KingCab -02 naputtaa tyhjäkäynnillä... Wili Tekniikka & Jutustelu 2 13.11.2006 16:24
Hydrauliset venttiiilinnostimet naputtaa Reetu Tekniikka & Jutustelu 8 27.05.2005 18:37


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).