Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2008, 17:13
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Hoksasin just, että niitä pitäis olla hinnaston mukaan hyllyssäkin hinta huimat 20 eeroo.
Onkohan joku tarvikeosa kun on niin kumma numero? 13.37 34-01 12V

http://www.ussrcars.fi/catalogue/a_d...raosat_fin.xls


Viimeksi muokannut -MAKE- : 04.09.2008 17:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2008, 21:40
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Cool

Tänään sitten pääsin tutustumaaan uazin etujarrujen ihmeelliseen maailmaan. Päätin vihdoin vaihtaa uuden pääsylinterin kun vanha tuppas vähän päästämään läpi ja poljin lattiaan kun seisoi valoissa.

Muuten kaikki meni kuten elokuvissa paitsi sitten kun piti aloittaa ilmailu niin johan helvetti repes ja hermot samalla joutu koitokselle. Oikean puolen yläsylinterin ilmaruuvin reikä oli jostain kumman syystä ottanut itseensä ja mennyt halki ei sitten tarvinnut enää ilmailla kun ei ruuvi pysynyt ees reijässä kun tuli laakista pikkusen reilu.

Noh jarrua auki ja todettiin että jumissa on kun junttilan tuvan seinässä paska. Jarru jää päälle ja ei lähe rumpu irti..Taistelua ja kiroilua varttitunti ja hopsaa pulttien avustamana jarrujouset vonkuen rumpu pois ja alasylinteri aivan tuhannen jumissa paitsi että kun jarrua painoi niin tuli sen verran ulos että jäi kanittamaan rumpua ja rengas jumekseen.

Noh Allulta huomenna koko setti uusia sylintereitä ja sitten asemmoimaan uusia kenkiä ja sylintereitä....Kun vaan tajuis miten ne epäkeskot sylinterihärdellit saa kohilleen

Huomenna taistelu jatkuu ja toivottavasti saadaan päätökseenkin...
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2008, 22:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jarrusylinterien Epäkesko


Säätö menee siten että normaalisäätöruuvi otetaan "sisään" ja säätö aloitetaan siirtämällä kenkiä sen epäkeskon avulla niin lähelle että kengät juuri hipaisevat rumpua. Tämän jälkeen suoritetaan normaali säätö, ite olen säätänyt norm. säätöruuvista rummun lukkoon ja sitten pikkuhiljaa löysännyt säätöä kunnes rumpu pyörii vapaasti.
Jos säätöä ei tee näin, toimivat jarrut mahd. jonkin aikaa kunnes tasapaino menee sekaisin ja jarrut puoltavat. Epäkeskon ideana on saada kengät aina mahdollisimman hyvin rummun mukaisesti, tälläista nerokasta systeemiä ei länsimaisista hapatuksista voi löytyä.
Stahanovilaista työniloa ja kohti lopullista voittoa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2008, 22:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tuo edellinen siis Valko-bandiitti kaljapäissään


Ja tämäkin anonyyminä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2008, 20:03
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Question

Joopa joo...tulipahan tutuksi noi uakkerin etujarrut sitten vaikeimman kautta. Se tappien säätö on kyllä sellanen operaatio , että jos joku sen osaa selkeesti mulle selostaa/taivuttaa rautalangasta olisin hyvin kiitollinen.

Kyllä ne jarrut nyt pelaa kun on uutta pääsylkky ja kengät ja pyöräsylinterit mutta se että sais ne säädettyä niin että ei laahaa tai sitten että ees ottaisvat tarpeeksi kiinni ja suht tasaseen. Nyt tilanne se että 3 pyörää 4 menee lukkoon suunnilleen samaan aikaan mutta yksi pyörä oikea etu tulee jälessä ja kaiken lisäksi laahaa silleen riittävästi.

Yksi syy toki voi olla se että on jarruputki pikkusen mutkalla kun joku pikkusen kiristänyt sinnepäin mutta kyllä se vanhalla pääsylkyllä toimi kuitenkin.

Noh pääasia että pääsylkky ei päästä läpi ja poljin ei pakene lattiaa kohti kun pidempään painaa....onko muuten joku hyvä järjestys lähteä ilmaamaan niitä etusylkkyjä????

noh taistellaan taas kun jaksetaan auto sentään kotitallissa ja ajokunnossa joten tässä kerkee vielä monesti ne jarrut säätämään
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2008, 18:54
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

JOOPA JOO...alkaa olemaan pikkusen ymmärrys kateissa noiden jarrujen kanssa...tänään sitten tallilla ähräsin varmaan 3 tuntia ja sain renkaat jotensakin oikealla lailla pyörimään tai no ainakin luulen niin....

Kun rengasta pyöräytti kädellä säätöjen jälkeen se pyöri noin 1,5-2 kierrosta kunnes pysähtyi. Jarrut ottivat tasaseen ja fiilis korkealla. Kotiin päin ajoin niin joku 10-12 kilsaa alko jarrut taas jumimaan enempi ja vähempi ja taas oli hermo loppu.

Kotiin kun pääsi niin oikean puolen etunen oli kuuma kuin hellankoukku ja vasen taka samaten....Siinä sitten ihmetellen kun ennen laahaamista jarrupoljin painui noin 3-5 cm ja sitten oli kova vastassa mutta kun laahaaminen alkoi niin jarrupoljin on jo heti vastassa kun jalan päälle laittaa.

Autoon on siis laitettu uusi pääsylinteri,etupyöräsylinterit ja kengät+jouset ja säätökilkkeet.

Kohta alkaa sellanen patentoiti että alkaa hermo loppumaan ja joku saa romurautaa halvalla Twisted Evil

Ei vaineskaan mutta kun ei oikeasti älli riitä nyt ton kanssa yhtään että mikä helvetti sitä nyt riivaa...

Ja mikä se kikkare on missä on se jarruvaroitusvalon sydeemi joku venttiili????
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2008, 19:16
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Voisiko olla jarruletkut parhaat päivät nähneet? Eli ei päästä painetta takaisin päin kunnolla. Itsellä ainakin huomasin sellaista että kun jarrut sääti ja painoi jarrua niin jarru jäi laahaamaan. Tyydyin silloin jättämään kengät tarpeeksi etäälle rummusta.

EDIT: Varoitusvalo ilmaisee jos paine on eri piirien välillä? Näin ainakin itse sen ymmärisin.

Viimeksi muokannut samisami2 : 20.09.2008 19:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Uazin palalukko kalkkuna O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.01.2007 21:48
O: Uazin työntötankoja matti-x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 28.07.2006 07:43
Uazin öljyt... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 7 16.04.2006 22:11
Uazin lukkoperästä. samisami2 Tekniikka & Jutustelu 3 16.10.2005 18:29
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 16 10.10.2005 19:42


Sivu luotu: 08:58 (GMT +2).