![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä,samoilla linjoilla ollaan. Maahantuoja halusikin kopion huoltokirjasta,mutta kyllähän se niin on,kuin nissanin asentajakin sanoi että eipä ne saranoiden rasvaukset ja jarrupintojen tarkistukset tälläistä estä.....Eli vaikka kaikkia huoltoja ei tehtäisikään merkkiliikkeessä,kuten yleensä takuun jälkeen käypi niin kyllä tälläisessä tapauksessa olisi tärkeämpää katsoa esim. että öljynvaihdot on suoritettu ajallaan ja että on käytetty oikeita öljyjä!! mekin olemme vaihattaneet öljyt tuossa paikallisessa öljynvaihdossa,ihan vain sen takia että se on 15min. kun ajat pihaan ja jatkat matkaa,pikahuoltoonkin kun pitää varata aika meilläpäin..... Ps.viimeinen huolto nissanilla oli 90tkm./isohuolto........kehuin emännälle että saatiin tutun alennusta kun maksoi vain 320€ vaikka etukäteen udellessa hintaa oli reipas 400€.......Jälkeen päin aloin tutkimaan niin olikin aika hinnakas öljynvaihto,meinaan käppäri ei toiminut leimalla,ei varmasti ole ollut jarrut auki+ilmanputsari aivan tukossa!!!!!! Että semmosta!! Asaentaja epäili nyt tämän asian tiimoilta kun kerroin edellisestä huollosta,että yksinkertaisesti on ollut putsarit loppu kun sitäkin on useampa mallia.....mutta eikös se olisi ollut fiksua kertoa autoa hakiessa että käyppä harakirin kautta hakemassa suodatin....???? Enkä todellakaan missään nimessä hauku/moiti/mustamaalaa ketään/mitään piirimyyjiä/huoltoja...! ainoastaan emännän paskaa kingiä ja pikkaisen maahantuojan toimintaa!!! Ja mitä näihin edelläkerrottuihin huoltoihin tulee niin ne on aivan taivaantosi juttuja ja seison sanojeni takana,ei mitään tarvetta länkytää puutaheinää!!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuotakin kannattaapi lukea:
http://knackerednavara.proboards102.com/index.cgi |
#3
|
|||
|
|||
![]() ja korjata
Näin sen saa kestämään:
Right,here goes. 1, remove front sump guard,power steering belt and air con belt. 2, remove rear bolts from front prop shaft, remove 6 bolts from each front half shaft. these will seperate and move out if the way. there are 6 bolts hold the diff frame in place, 4 at front, 2 at rear. support diff unit,remove bolts and withdraw diff and propshaft Image 3. remove 3 bolts holding power steering pump in place and prize to one side. 4. remove 4 bolts holding air con pump to its bracket and rest pump on chassis rail. this will give you better access to the 2 lower bolts securing bracket to sump. remove these 2 bolts. 5. drain oil and replace drain plug, bont take lower sump off yet or you'll spend the next 3 hours getting dripped on. wipe off oil. 6. un do and remove gear box cross menber by removing 2 rubber mount nuts and 4 member bolts. jack up gear box and giggle about with it. lower gear box on to torsion bar x member. this will give you better acces to top 2 gearbox bolts, which are a complete Barstool. 7. before removing gearbox bolts, unplug and remove crankshaft sensor from gearbox. its on the drivers side at about 2 o,clock on the bellhousing. this will prevent it from getting damaged by the flywheel and costing you £25- trust me i know!! 8. remove gearbox bolts, including starter motor bolts. be carefull- there's one bolt screwed in from the other side, just above the starter motor. the motor can be rested on the chassis rail. 9. i used a rachet strap to pull the gear box back 20mm or so. be carefull not to distort the metal mating ring when pulling apart, of you'll spend an hour trying to get it back on again!!! 10. when the two 10mm bolts are visable, remove lower sump pan, remove 16 bolts securing upper sump pan. remove the rubber tube from the front side of sump. using rubber mallet and screwdriver, prize off sump carefully. note-the dip stick tube pushes in to the sump, it pulls out tretty easily. Image 11. mate up the geabox again with 2 bolts, this will allow you to turn the crankshaft. 12. have lunch and a cig. 13. using a 19mm socket on the end of the crankshaft, rotate the crank clockwise till no.s 1 and 4 pistons are at bdc. undo one of number 4's conrod bolts. keeping the nut on the last couple of threads and using a pnch, drift the bolt out,remove the nut, and finish drifting the bolt out. replace it with an m8 hut and bolt of the same length, re-tighten slightly. undo the other conrod bolt and drift out like the other. undo the m8 bolt and lower the bottom conrod journal away. push up the conrod and piston enough to remove the bearing shell. i sprayed solvent cleaner to the conrod and big end pin to clean them. wipe with soft clean cloth. Image 14. compare the new and old bearings to get a feel of what you need to file. using a small file and by resting the new bearing on its edges, file both lugs (tangs) slightly until they fit the conrod recess. spray with solvent cleaner and allow to dry off by eveperation. file the other bearing the same. 15. i fitted the upper bearing by placing it on the clean crank pin and lowering the conrod onto it making sure the lug locates in the recess. you can then lift it back off again and square it up with your 2 thumbs so its flush. fit the outher bearing and flush up. using ear bud, smear the bearings and crank pin with fresh oil . 16. pull the 2 halfs together and hold around the crank pin and drop your 2 new conrod bolts thruogh. smear the threads with the assembly paste and screw on the nuts. tighten in equal amounts to 40 lb.ft. leave a few minutes, then undo. repeat this again, then tighten and leave to 40 lb.ft. again. repeat for the other three conrods. 17. pull gearbox apart again by 20mm or so. 18. scrape off the excess gasket sealent from the mating surfaces. when fitting the new o-ring to the sump, smear a little sealent on the mating surfaces. i added an o-ring over the metal collar to give it more to crush on. (as per chris).smear rest of sump with sealent . Image Image 19. refit sump, checking that the o-ring is still in place just before you push it home. hand thighten the bolts, then full tighten working from the middle 2 out to ends. 20.refit gearbox,starter,sensor,x menber,power steering,aircon pump,etc.etc. 21. fill up with oil and new filter, un plug the injector punp. this will allow you to crank the oil pressure up without starting the engine. it will also bring on your engine fault light, but this will go off after a while once your angine starts. 22. refit injector pump plug once your oil light goes out and start vehicle (and pray) 23. i left my nav running on tickover for 1/2hour first before driving. keep revs low for hundred miles or so to runn shells in. I hope this covers everything. it took 2 of us the whole day, with the use of a car lift and transmission jack. best of luck. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on sitten kingi kunnossa!! Elikkä maahantuoja maksoi loppujenlopuksi varaosat+koneistukset 100%sesti,meille jäi työt,öljyt,nesteet+kytkin joka vaihdettiin nyt samalla ettei tarvitse jumpata sitä erikseen jos tuo nyt vielä pihaan jääpi....Auto oli siis 5v5kk vanha ja ale 150tkm.ajettu,säännöllisesti huollettu!! Eli ajallisesti takuu umpeutui 5kk mutta kilometrien puolesta ei!! Tosin takuuhan umpeutuu kumpi ensin täyteen tulee...Koneesta oli nelosen laakerit paskana,ykkösen laakerit paskana/leikannut kiinni,ykkösen kiertokanki halki ja viitä vaille lohkosta ulos!! Nissanilla oli hommansa osaava asentaja joka suoriutui todella ripeästi koko jumpasta ja töiden osuus jäi todella posiitiivisesti alle kahden tonnin!! Kaikki osat pesty/putsattu,koeajot,säädöt+kytkin, ymym mukaanluettuna!! En tiedä tuntuuko vaan,mutta ihan kuin kone kävisi huomatavasti hiljaisemmin kun aiemmin.....No nyt myyntiin/vaihtoon tai sitten pikku korotusta,isompaa rengasta...hmmm ja toiset 100tkm. lisää mittariin....
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Nissan
Määkin käytin koneen auki alakautta ja vaihtoin ARPin pultit ja ACL:n laakerit. Osanumerot ylemmässä viestissä mainitut.
Osat suomesta toimituskuluineen 146€. Vanhat laakerit "normaalisti kuluneen" näköiset, koneella ajettu 74000km. Auto 2003. Kytkinkoppaan reiät niin ei tarttenu laatikkoa irroittaa, ne piilossa olevat ÖP:n pultit (2) on 10mm kannalla, muut 12mm. Porauskohdan näkee kun ottaa ekana sen peltisen pohjakupin pois öljypohjasta. Valussa näkyy pahkurat piilossa olevien pulttien kohdilla. Ylempänä mainitut ARPin pultit on kooliin 0.05mm väljät, ja periaatteessa keskitys voi mennä hiukka pieleen. Kiertokangen päähän jäävä kantaosa on tarpeeksi tiukka. Omiin näpättiin pistepuikolla pienet näpsyt kolmelle sivulle (ei linjaan poikkisuunnassa), sovitus muuttui sillä tiukaksi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() English Watchdog
4x4s are not everyone's favourite car, but sometimes you do need something tough and powerful. Nissan says its Navara pickup is designed to put you in control of every situation and that it's built to outperform. However, if you're among the thousands of people who bought one particular model, the chances are your Navara is not as tough as you thought, and the first you'll know about it, is when you hear a knocking noise from your engine.
The problem affects Nissan D22s, built before August 2006. Darren Levett relies on his Navara D22 to run his events company. It had done 46,000 miles when he ran into trouble. He was travelling on an A-road at 50mph when he heard a noise. Darren turned his radio down and heard a knocking sound. Then there was a big bang. Darren describes how the engine lost power and it felt like the floor beneath his feet was moving. Instinctively he dipped the clutch and coasted into a nearby lay-by. Darren's vehicle had showered the road with oil and metal fragments. The vehicle travelling behind him also pulled in - oil from Darren's car had covered the windscreen. Darren had his engine replaced by Nissan but he wasn't the only person to have a problem. Toni Kent-Chapman and Paul Robinson's Navara had just 52,000 miles on the clock when their engine blew. Paul was on the slip road of the motorway when his engine failed catastrophically, leaving a trail of metal fragments and oil in the path of following traffic. In both these cases, a hole had been punched in the side of the engine by one of the key internal components - the connecting rod or con rod. These turn the drive shaft, which sends power to the wheels. Where the two join there's a bearing which has to be incredibly tough. But in the D22 pickups, these bearings aren't tough enough, and can wear out. The first sign of trouble is a knocking sound as the gap between the bearing and con rod grows. If you don't stop immediately your engine can tear itself apart. Dangerous? Nissan hasn't issued a recall of these vehicles because it says it isn't a safety issue. However, independent motor expert Steve Lee disagrees. He thinks it's a dangerous problem for an engine to fail, particularly if you were to be driving on a motorway at the time. He believes that Nissan has a moral obligation to recall the vehicles and replace the bearings that are responsible for this issue. By May this year Nissan had heard about hundreds of failed engines so it decided to extend its warranty on D22 pickups from three years to five years or 93,000 miles. However, a bulletin sent from Nissan to its dealers telling them about the problem and the extended warranty says "concern is on a complaint basis only with no proactive customer contact". That means many D22 owners wouldn't know they were driving a car with a potentially dangerous fault, or that they might be covered by an extended warranty. We've also heard from some D22 owners that even when they contacted the dealer about a failed engine, they still weren't told about the problem or that they may be covered under extended warranty. Watchdog called ten Nissan dealerships around the country and told them we had an engine failure on a four-year-old Nissan D22. Six out of the ten told us they hadn't heard about an extended warranty. Even if you do hear about an extended warranty you'll be lucky to qualify. If you don't have a near-perfect service history, Nissan may wash its hands of you. Graham Parkinson's company owned three Nissan Navaras - all with the same fault. When the third engine blew he went straight to Nissan but the company told him his service history wasn't good enough. Independent vehicle examiner Steve says: "Everyone knows it's important to service your car correctly and on time but missing the odd service here or there doesn't cause this problem. All it does is speed the process up. This is a problem of Nissan's making not of the vehicle owner's making." When we asked Nissan about the problem with the D22 it gave us this statement: "Nissan is absolutely committed to quality both in terms of product and customer service and, as such, has openly stated for some time that the durability of a small number of D22 pickup engines, produced before August 2006, have not performed to our exacting standards. As a result, Nissan launched a five-year 93,000 miles extended warranty in May to formalise the support we were already providing to our customers. If any customers have concerns or questions regarding their D22 please contact us via a dedicated e-mail address: customer.support_d22@nissan.co.uk or call us on 01923 899 334." Nissan also told Watchdog: "As a result of the information that's come to light over the last few weeks we have started the process of writing to all our current owners to explain the issue and the availability of the extended engine warranty to cover the small number of customers who may experience this concern. From the information provided by Watchdog on 21 October we have already agreed full resolution for two customers and are investigating details of the remaining cases." |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eivat taida englannissa suomen poikien moottori ongelmista valittaa..
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Kysymyslistaa laakeriongelmasta
200 000 km ajettu Pickup tuolla YD25DDTi moottorilla on ajossa ja moottori edelleen kasassa . Aikaisemmin en ole ongelmasta tiennyt, mutta nyt asia huolettaa, kun juhta olisi vielä hyvässä käyttöiässä. Muutama lisäkysymys yhteenvetomaisesti laakerointiongelmista nettiselailun jälkeen.
- Koskeekohan nämä ongelmat kaikkia ko. tyypin moottoreita, vai rajatusti (eli viallisia laakereita vain jossain osassa moottoreita)? - Paljonkohan moottoreita on hajonnut vuosien saatossa, kuinka iso riski on? - Onko Nissanin omista varaosista jo ko. ongelmat ratkaistu, eli Nissanin kautta hankittavat osat / huollettava auto olisi luotettava jatkossa? Maahantuoja näin olisi vakuuttanut, onko luotettavaa tietoa. - Kuka Nissanilla myöntää tietävänsä asiasta, ja asiasta voisi kysyä? Paikallinen Autokeskus pääkaupunkiseudulla oli puhelimessa tietämätön ongelmista ja huoltoon ottamisesta. - Onko antaa pääkaupunkiseudulta yhteystietoja moottoripajasta, joka asiasta tietää, tekisi huollon ACL osilla? Kiitos, jos näillä pääsisi nyt alkuun. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
räjähtäminen koskee kaikki kyseistä moottori mallia, mitään se ei ilmoita ennen räjähdystä. polttoainetta alko syömään vain reilummin,
nissani ei myöntäny että mitään vikaa olisi ollu heidän puolelta, rovaniemen moottori koneistamo vain hieroi kämmeniä yhteen ja kehui että näitä tulee heille jatkuvasti ja on hyvä tiena paikka. eivätkä aikoneet laittaa niitä nissanin omia laakereita. kyseinen king crappi on tuo jolla oli räjähdys hetkellä ajettu 111 000. kyseisen auton uusi omistaja on ajellut sillä 5000km ilman ongelmia, äänikin on mennyt hiljaisemmaksi. osat ilmeisesta hioutuneet sopiviksi. |
#10
|
|||
|
|||
![]() huolloistaLainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
ei ollu ainakaan minun king cräpissä mitään hyötyä vaikka vaihdoin öljyt 10 000km välein, silti laukes 112 000km kohdalla, ostaissa mittarissa oli 60 000. uusi omistaja on rempan jälkeen ajanu jo huimat 13 000. itte en tohtinu ajaa ku 1000km, pakon eestä senki verran kun uutta hiluxia piti oottaa kuukausi
|
#12
|
|||
|
|||
![]() motin laakerit
kävin ottamassa selvää nissanin merkkiliikkeestä että mikä niissä moteissa oikein mättää.vastaus oli ihan rehellinen.vm.-02-06 pikkareissa on laakerit kuttaperkkaa,voi laueta missä kilometrimäärässä tahansa.nyt kuulemma tehdas tekee parempia laakereita,ja ainaskin itse aion vaihattaa ne heti kun saapuvat.toivoa sopii ettei kattila laukea ennen sitä.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
ihme ku jotain myönsivät, minun kyselyihin räjähdyksen tapahduttua myönnetty mitään, oli muka ihan uusi vika, ja he ei korvaa mitään, niinpä piti maksella itte koko 5000 lasku,pajalta varovasti ajelin 500m päähän tojota kauppaan ja kun lupas ottaa vielä vaihdossa uuteen hiluxiin niin tyytyväinen olin.
ei tule datsunia enään tähän taloon! |
#14
|
|||
|
|||
![]() nissanin mottiLainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
vähemmästä halutti päästä siitä eroon ku vielä korjaamon kasaus virheen takia räjähti jakopää ku olin 300km ajanu laakeri rempan jälkeen, se kuiten meni korjaamon piikkiin. viimen ku sain kotiin niin kaikki myötäset huilautin vapaalla,sitte se seiso 2 viikkoa pihalla enkä liikuttanu, sitte alko työt ja oli pakko alkaa vähän ajamaan
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: nissan pick up lava | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.02.2009 22:28 |
Nissan Pick-up | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.06.2008 03:30 |
M: Nissan Pick-upp 4x4 myyty | Ramo82 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 07.05.2008 20:03 |
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 05.12.2007 10:05 |
M: Nissan pick-up:n penkit | L-200 | O/M/V Muut | 1 | 05.12.2006 11:18 |