Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2008, 10:17
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Meinaaksää itte juosta viemään vaijeria ??? tee nyt vanhalle miehelle edes ovi joka aukeaa tarpeeksi []





Pieni oventekele toisella puolen suunnilleen valmis.

Harvemmin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2008, 20:41
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Oviaukot oli käytännössä ihan toimivat, ei älyttömiä hidastellu kulkemista. Koeajolla tuli auto sotkettua huolellisesti ja pesin sisältäkin painepesurilla. Penkeistä tietty pehmusteet märkänä niin otin perseen alta vaahtomuovit pois. Oli niin hyvät istua ilman etten turaoffiin edes laittanut pehmusteita paikoilleen. Vakion penkinjalka on turhan korkea noille kuppipenkeille ja ilman pehmustetta istumakorkeus oli aika hyvä, vaikkakin se sivutuki tuli vielä korkeammaksi.. Viimeinen viikko ennen kisaa meni koria rakentaessa, siitä myöhemmin juttua ja kuvia kun kerkii parempia ottamaan. Kisassa oli mystisiä ongelmia virranjakajan kärkien kanssa, meni kärkiväli umpeen ilman selkeää syytä ja patenteista huolimatta loppui säätövara kesken ja piti ajelut lopettaa. Muuten tuntui kaikki toimivan hyvin, vähän virran puutetta joka varmaan korjautuu uudella laturilla ja akuilla..
Oma simpukka valutti öljyjä taas parista eri kohdasta, joten kisassa oli kartturin (sippiksen) simpukka. Siihen tuli sitten hienoin vika pitkään aikaan..

Auto käynnissä eikä kääntöä päällä.

Auto käynnissä ja kääntö päällä vasemmalle.
Ei muuta ku simpukka osiksi ja hitsarille, josko tuosta sais vielä ehjän..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.09.2008, 21:53
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Tuli vahingossa keksittyä kätevä työkalu pitämään ulosvetäjää kasassa, jousipuristin siis kyseessä. Tuli taas keskisuuri öljyvahinko tallin lattialle kun purin 2kpl simpukoita

Vähän sivukuvaa nykymuodosta. Kerrankin oli ajatus kohdallaan kun jätin tuohon oven etureunan alle jalansijan. Ovissa on lukkoina bilteman karsinalukot 2,90eur/kpl, tuotenumero 41238 ja toimii kun ajatus.

Takapäästä tuli suunnilleen tuon näköinen. Lokasuojien reunassa oleva kumilista löytyi bemarin ovenkarmista ja pysyivät ihan hyvin paikoillaankin.

Tadaa! Taikatemppuna flippiluukku, ihan vaan ilmatikkujen säätöä helpottamaan. 2kpl M8 pultteja auki niin takapää kaatuu.

Lava näyttää suunnilleen tuolta. Akut piti kätkeä pressujen sisälle turaoffin katsastusta varten. Akkujen ja tankin taakse mahtuu työkalulaatikko ja hylsysarja hyvin. Jerrykannukin mahtuisi, mutta silloin takavinssin vapautukseen on hankala päästä käsiksi. Tuohon akkujen yläpuolelle on tulossa vielä levy jossain vaiheessa.

Auto kun oli uhkaavasti simpukkaa vaille ajokunnossa, niin piti ajokunnottomuuden takaamiseksi irroittaa etuakseli. Käänsin jakareiden rungonpään kiinnitystä hieman alaspäin, ettei puslat ole niin pinteestä. Vähän toivottomalta vaikuttaa noiden 16" ilmatikkujen ahtaminen eteen, mutta eiköhän se selviä.
Vaa'an mukaan range painoi 1650kg, jakauma oli 900/750. Varustuksesta puuttui miehistö, tunkki, sammutin ja työkalut. Ei ihan 100% tarkka välttämättä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2008, 20:17
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti

Lava näyttää suunnilleen tuolta. Akut piti kätkeä pressujen sisälle turaoffin katsastusta varten. Akkujen ja tankin taakse mahtuu työkalulaatikko ja hylsysarja hyvin. Jerrykannukin mahtuisi, mutta silloin takavinssin vapautukseen on hankala päästä käsiksi. Tuohon akkujen yläpuolelle on tulossa vielä levy jossain vaiheessa.
.
Komiat o noi akkusuojat. Mitäköhän meiti huolto ny laittaa saviseen maahan kosteussuluks ku menevät suikin alle tekemään remonttii, ettei uuret univormut heti ny tahreentuis??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2009, 19:04
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

miltäs range näyttää onko jo valmis eksytykseen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2009, 21:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Aika samalta näyttää kuin ennenkin..


Ei vaan, tarroja on kovasti liimattu!


Hedman Hedders pakosarjat istui kuin nyrkki silmään. Tilaa on muutamissa paikoissa oikeen 2mm. Murinat siirtyy sarjoilta eteenpäin motonetista hankitulle dynomaxin SUPER TURBO vaimentimelle, tehoa siis täytyy olla! Nyt putkisto on tiivis eikä ole enää sitä vittumaista säksätystä onnettomista alkuperäissarjojen vuotavista liitoksista.


Vahva käsityön leima näkyy paineilmasäiliön rakennuksessa.

Muut höpinät sitten ilman kuvia.
-16" ilmatikkuja sovittelin, kunnes totesin että liian pitkät ovat jakareiden kanssa ja myin tikut pois. 12" olis sopiva pituus. Etupää on siis takaisin vietereillä.
-Raidetangonsuoja oli ajan mittaan saanut päähänsä sen verran että raidetanko otti siihen kiinni rajoittaen kääntymistä. Raidetangon päihin tehtiin taktisesti pienet taivutukset ja pyörät taas kääntyvät
-Virranjakajan ongelmat ratkesi lumenitionin kärjettömällä muutosarjalla, asennus oli naurettavan helppo. Ei vaan vieläkään selvinnyt mikä vanhasta jakajasta oli pettänyt
-Turaoffissa oli pientä vuotoa vesipumpussa, pari kiinnityspulttia oli aikoinaan katkennut. Suurempi vuoto pelotti jo niin paljon, että vaihdoin koneeseen toisen etukannen, missä kaikki pultit ehjiä.
-Akuksi tuli 75Ah Optima Yellowtop.
-Oviin ilmestyi pleksi-ikkunat veejiin toimesta, meinaakohan se että lumi pöllyää eksytyksessä?
-Pohjapanssarin veejii toi myös eräänä iltana, 3mm hardoxista kanttailtu.

Siinä kait tärkeemmät, melko valmis alkaa olemaan eksytystä varten. Vähän huoltoa, osien kiinnittelyä ja tietenkin viimehetken paniikki. Suurimmat ongelmat tuntuu olevan vetoautojen ja trailerien laillisessa parittamisessa. Kärryjä kyllä tuntuu löytyvän, mutta ovat painavia ja ilman nastopyöriä. Vetoautot ovat isiliising etuvetoinen vito nastapyörillä, 2000kg vetopainolla ja Markol:n hdj ilman nastoja, 3500kg painolla. Rangen lisäksi pitäisi siis Markon suzuki saada pelipaikalle.. Mutta eiköhän se siitä selviä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2009, 21:58
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Mistäs ostit headmanin peltisarjat ja mitä kustansi?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M range rover O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2007 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
M.Range rover 73 Range73 O/M/V Muut 0 26.06.2005 19:31
Range rover vm.73? Tekniikka & Jutustelu 8 07.02.2005 16:36
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 09:06 (GMT +2).