![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt on vaijeri saatu edesta taakse asti ongelmitta.pikkusen täytyy muuttaa korin kiinnitys korvaketta kun tulee naru vaijerin tilalle(sain tarpeeksi monta haavaa vaijerin säikeistä käsiin)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No jotakin on saatu aikaiseksi.
Vähän isomman vanteet ja renkaat kilpakäyttöön. Vaihdoin uudet tiivarit ja koko lauharin toisesta koneesta,mulla oli tossa turbo padassa kiinni 84-ja vanhemman lauhari Oli pikkuisen erinlainen kun uudemmassa koneessa. Nyt muutama kerta vesi tila pesty ja konetta käytetty, niin ei ainakaan öljy lisääntynyt vesitilaan. no jatketaan pesemistä ens viikolla.ja katotaa miten käy. lattiatkin on saatu vihdoin parsittua kuntoon noi kaikki oli korjattu jollakin koriliimamassamössöllä. Polttoaine suodatin oli koneessa kiinni aluperin mutta oli ihan hanurista niin vaihdoin sen tohon loksunpäälle. nyt on helpompi laskea vedet upotuksen jälkeen suodattimesta pois. Mistäköhän sais alipaine pumppuja jossa olis reilusti tuottoa?? nykyinen ooppelin pumppu on aika tehoton takaisku venttiili laitettu ja hj61 säiliö niin ei meinaa lukot mennä kiinni millään. Paljonkohan tollanen hj/patrol orggis alipaine pumppu tuottaa alipaineinetta. Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 21.09.2008 20:58 Perustelu: korjasin kuvia. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mites tää edistyy?
ilmottele jos tarviit apua....... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
EI mitään suurempaa hätää.apuna on ollut kuka milloinkin kerkiää.
mutta mistäs saatais maanataina teräsjarru putkia kumiletkujen tilalle???? käytiin eilen yöllä tankkaamassa puliporukan kanssa ja samalla käytiin Maajussilla ja pikku testi ajolla. -etulukko ei toimi -puskuria tarvii muokata hiukan. -valoja lisää -etu räikkä toimii ja vetää mutta ääntää oudosti??moottori laakeri?? -taakse pidemmät riiput. -aurausta tarvii säätää. -vaihde laatikolle paremmat kumityynyt. -uudet jarru letkut. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
käypä kysäisemässä hi-flexista, että olisko niillä jarruletkuja.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
vipusen kadun alkupäässä??
mee huomenna sinne käymään. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
just se. polateknikiltakin kannattaa kysästä.
ite tilailin lautamäkimotorsportilta osat Comanchen letkuihin, kyllä noita teeseitse osia saa joka rallipuljusta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on tässä se kantava ajatus? Sullakun on edessäkin vinssi. Nyt siis edessä on kaksi narunpäätä?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei siinä kahta narunpätkää oo, toinenhan on ihan selvästi vaijeri!!! Tossa on nyt varmaan semmonen idea että tolla takana olevalla vintturilla voi kanssa vintturoida eteenpäin... Tosioffarit menee kuuelma välillä niiin syvällä että yx vinssi suuntaansa ei riitä! JA voihan tosta olla myös jotain apua jos etuvinssi sattuu vaikka hajoamaan..
Ja ennenkaikkea, toi on tosi katu-uskottavan näkönen! Viimeksi muokannut Tuomo : 03.12.2008 23:06 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Niin mutta kun auton omistaja aikoi vaihtaa sen vaijerin naruun...
![]() ![]() Niin mä kuvittelinkin että myös tuolla taka vinssillä voi sitten vinssata myös eteenpäin. Onko moisessa asennuksessa jotakin huonoja puolia, kun tuommosia niin harvoin näkee? Jos ei, niin miksi laittaa vinssiä keulaan ylipäätään? Kisa hommissa kyllä kaksi vinssiä eteenpäin ymmärrän, kun ei ole "varaa" jäädä jumiin jos vinssi uupuu... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
joo, alkuperäinen ideahan "foers winch":ssä on että voi käyttää yhtä vinssia eteen ja taaksepäin vetoon.
googlesta ja youtubesta löytää tuolla hakusanalla juttua (ainakin mun toteutuksen aiheesta). Huonoja puolia on että taaksepäin veto on hidasta, kun joutuu pylpyrää käyttämään. ja aina ei vaijeria saa helpolla vedettyä suorinta reittiä runkoa myöten. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Pitää laittaa pienemmät renkaat ja suorat akselit ni ei uppoo niin syvälle ni pärjää yhdellä eteenpäin vetävällä vinssillä (jos se sattuu toimimaan)
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
eli idea on se että kun etu vinssi on vedetty jo hajalle niin voidaan kiskoa auto kuivalle takavinssillä meno suuntaa vaihtamatta.tai jos ollaan syvällä ja toi etu vinssi ei meinaa jaksaa niin voidaan vetää kahdella vinssillä yhtä aikaa eteen päin.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olis SpecialHummer-vanteet valmiit, tai no puuttuu niistä vielä Rockringit mut ne on nopee hitsata myöhemminkin..
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kun takavinsillä rupee vinsaan niin sitte nuo vaijeria kannattelevat korvattuolla rungossa vääntyy lyyltavasti suoriksi. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tota systeemiä ei oo enään kyllä käytössä mutta ne muutamat kerrat kun tolla vinssasin kovemmin niin ei ollut mitään ongelmia ketju lenkkien kestävyydessä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Datsun Patrol -82 3.3diesel | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2009 11:03 | |
Myyty: Datsun patrol | MF356 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 21.03.2008 16:26 |
M: Datsun Patrol vm:81/VOI POISTAA | Hespa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.02.2008 22:33 |
M: Datsun Patrol -82 | Patu_Patukka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 15.12.2007 16:58 |
M:Datsun patrol MYYTY | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.09.2006 08:28 |