Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2008, 10:00
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

en saa nousemaan ahtoja kuin 0.9 bar,vaikka kuinka kirraan tankoa kellolta,eli auttaisko se ahtojen nousemiseen jos ruuvaisin syöttöä lisää?
koneenahan oli tuo 2L-T+välijäähdytin,turbokin pitäisi olla hyvässä kunnossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2008, 12:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
en saa nousemaan ahtoja kuin 0.9 bar,vaikka kuinka kirraan tankoa kellolta,eli auttaisko se ahtojen nousemiseen jos ruuvaisin syöttöä lisää?
koneenahan oli tuo 2L-T+välijäähdytin,turbokin pitäisi olla hyvässä kunnossa.
syötössä se ahdon sydän on, milläs muulla se turbo pyörii ... ??? ja sitten tuleekin vastaan pakolämmöt ja paineet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2008, 20:04
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

nouseeko nuo ahdot ihan tosta perus syötöstä vai pitää alkaa tuota ahdonalaista syöttöäkin suoraan nostamaan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2008, 20:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

nousee ne perussyötöst, mut sitten loppuu eväät ahdoilla, joita saa lisää ahdonalaisesta, ja sitten nousee lämmöt ja pakopaineet - > sitten taas lämpiää pakopuoli ja palaa ainakin pakoventtiilit

se on ikuinen suo mihin oot astumassa, nosta perussyöttöä 1/4 - 1/2 kierrosta ja tyydy siihen, pääset helpommalla - ja halvemmalla !

eli ei mopolla mahottomia, tai sitten -Pulu- tai -Repro- malliin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2008, 20:18
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

ok, kuulostaa järkevälle vaihtoehdolle tuo,tuntuu vaa että loppuu tehot kesken 5 vaihteella noilla nykyisillä välityksillä ja ei tekisi mieli alkaa noita periä vaihtamaan,kun tuo hiluxi on ollut bensakoneella ja nyt diesel,alla 33`,riittäisi että jaksais vitosella mennä sen 120km/h ilman hirveetä taistelua,olisi huomattavasti mukavampi jos täytyy motaria körötellä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2008, 20:20
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

tekisi kyllä mieli alkaa ensi talvena kattelee jotain toista ahdinta tuohon,kun nyt on intoa päällä johtuen ensimmäisestä turbo autosta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.08.2008, 20:23
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

paljos pulun kiukaasta lähti vääntöä kun renkailta löytyi ton verran tehoa? mikä ahdin ja millä nestepäällä kenen tekemässä pumpussa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.08.2008, 21:17
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

joo mulla on tulpattuna juuri tuo letkulähtö sillä sain sen 0.7@0.9bar en tiedä että paljon tuo kone olisi antanu ahtoja ilman välijäähyä,kun kasasin sen tuohon hiluxin keulille niin laitoin välijäähyn suoraan kiinni,huomasin vasta myöhemmin että joku oli joskus tehny jotain muutoksia siihen tankoon.

jos tuon pumpun käyttää jossain joka parantaa ruokahalua,niin meneekö päästöt automaattisesti sille tasolle että ei tarvi päästömittauksessa edes lähteä konttorilla käymään,eli pitäskö hommata sit joku toinen pumppu minkä joutuisi sitten vaihtamaan ennen leimaa aina.....

Viimeksi muokannut diakka : 16.08.2008 21:22
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.08.2008, 21:44
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Saa sitä syöttöä pienennettyä isollakin nestepäällä, saattaa vaan käydä humputtamaan tyhjäkäynnillä, toisilla on vaikeuksia saada autoa käymään kunnolla mutta yleensä johtunut pumpun vääränlaisesta kasaamisesta tai muista siinä tapahtuneista virheistä, esim. väärästä K-mitasta.
Isommalla nestepäällä ei tarvi ruuvata niin paljon syöttöä saman polttoainemäärän saamiseksi joten ruiskutusaika lyhenee ja lämmöt putoaa (ja sehän on vain positiivista)
Minkäköhän ahtimen sitä itse laittais seuraavaks...Hx-40...?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.08.2008, 10:58
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 831
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
paljos pulun kiukaasta lähti vääntöä kun renkailta löytyi ton verran tehoa? mikä ahdin ja millä nestepäällä kenen tekemässä pumpussa?
no vääntöö ei ollu ku 297nm,holsettihan se ja on ton hp dieselin pumppu 12mm nestepäällä!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2008, 12:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Hää hää! 300Nm vääntöä paperilla kun tehoja ruuvailtiin alaspäin, eka vedolla oli jonkin verran enemmän.
Ja alkuperäsella pumpulla ja 10mm nestepäällä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2008, 20:04
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 831
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
en saa nousemaan ahtoja kuin 0.9 bar,vaikka kuinka kirraan tankoa kellolta,eli auttaisko se ahtojen nousemiseen jos ruuvaisin syöttöä lisää?
koneenahan oli tuo 2L-T+välijäähdytin,turbokin pitäisi olla hyvässä kunnossa.
laita sinne hukkaportin letkuu joku ilman kuristin venttiili ni jo rupee paineet nouseen ,tai tulppaa se letku!ja jos ahdin on vielä ct20,korvaa se jollain muulla,jos ahtoja haluat!ja tietysti jos ahtoja nostetaan täytyy motin saada lisää ruokaakin,eli teetä pumppu pajalla,ja vaihda kunnolinen ahdin!itse niin tehneenä käytin tot läjääni penkissä ni löyty tehottomast 2lt motista 159hp pyörält!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tasauspyörästö&lukon toimintaa. Bruno Linkit 4 09.04.2008 09:45
Tbi-ruutan toimintaa? kivinen Tekniikka & Jutustelu 9 08.09.2006 21:57
Perien toimintaa. kivinen Linkit 1 06.10.2005 12:04
Poliisin toimintaa... jnu Chit-Chat 23 04.05.2005 21:06
Roi:ssa toimintaa? Larha Tekniikka & Jutustelu 0 18.07.2003 10:47


Sivu luotu: 16:09 (GMT +2).