![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() pitääkö se stefa lyödä jotenkin sinne ruuvi vaihteeseen päin, vai jääkö se siihen siinä kun on se semmoinen metalli rinkula.. Niin nyt kun katselin kuvia että ei sieltä kyllä tuon mukaan mitään puutu. Ja aika hauska kun tuo vaihteiston kuori on erinlainen kun mulla tuossa tuo osa mikä menee rumpua vasten on pitempi. Mulla siinä ei ole kuin semmonen tynkä. Eli kuinka paljon mekaaniset vinssit eroavat toisistaan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Entäs kuinka paljon kuuluu matopyörässä (laakereissa) olla päittäisvälystä? Ei yhtään, vähän vai selvä välys?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Pari kuvaa, missä uutta stefaa on mallailtu paikalleen, mutta vanha on vielä siellä alla. Mallina on myös yksi samanlainen stefa nurin päin käännettynä (vasemmalla, kiristysjousi näkyy). Uudet stefat on kumitettu ympäri, niin ei näy sitä tiivisteen metallirunkoa paljaana. Kuvissa näkyvät uudet tiivisteet ei ole Toyotan varaosia, vaan mitoiltaan siihen paikkaan sopivia laakerikaupan tiivisteitä. Uusi tiiviste naputellaan vaikka sopivaa hylsyä apuna käyttäen pesään (mielellään suoraan). Tiivisteitä laitettaessa sellainen hylsy, joka juuri mahtuu tiivisteen pesään on paras, koska painaa tiivisteen runkoa sieltä, missä kitkakin vastustaa, eli ulkoreunan läheltä. Huuli voidellaan vaseliinilla ennen akselin laittoa paikalleen ja varotaan raaputtamasta ja kolhimasta sitä tiivistettä. ![]() Vanha pesässään, uusi mallin vuoksi pinossa päällä. Uusi näyttää kuvassa liian pieneltä, mutta työntömitta kertoo sen olevan jämpti: ![]()
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin nyt tuli selvyyttä asiaa eli on ilmeisesti niin että se pronssi liukulaakeri on tullut liikaa rumpuunpäin joten stefa ei mitenkään olisi sopinut sinne. eli on lyötävä jollain tuota laakeria pois päin rummusta. Kylläpäs on tuottanut päänvaivaa yksi vinssi
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos nuo stefat maksaa sitten ihan tojotan alkuperäisvaraosina?
*edit: Minkä kokoinen on läpivetävän vinssin se pienempi stefa? Isomman koko jo löytyi, mutta pienemmän ei.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itse itselleni vastaten: Motonetin sivustolta löyty nuo stefojen mitat. Paikallisella laakerifirmalla ei vaan ollu myytävänä noita pienempiä niin joutuu sitä vielä jostain metästämään. Eli tuo koko on 28.6x43x6.5 onko oikea?
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 61 etuperän stefa? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.11.2007 18:03 | |
Paten perään stefa. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.02.2006 20:18 | |
SJ 413 Laatikon stefa? | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.04.2005 16:39 |
HJ 61 gx perämurikan stefa | Jukka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.06.2004 10:08 |
Äljiin stefa | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.07.2003 07:27 |