![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Mylppy;480108] JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan??? Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen. Terveisin: Kalle Myllärinen[/QUOTE Ensinnäkin kiitos hyvästä kisasta, joka meidän osalta kariutui liialliseen remonttiin, ei siitä sen enempää. Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin. En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa. Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa. Sitten pieni huomio rastilippujen kiinnitys paikkoihin. Esim. tässä: Autoa rastille viedessä, toi riuku missä rasti on kiinni, meni edellä karkuun. Vieressä oli kumminkin kaatunut iso kuusi, niin mitä järkeä on laittaa rasti kiinni tuollaiseen risuun. Jossain kiven päällä oli pieni tikku lähtenyt juurineen irti sammaleesta ja muuta vastaaavaa. Tämä oli nytten vaan tälläinen huomio, mihin voisi seuraavalla kerralla vähän enemmin ehkä keskittyä, niin tulisi tästäkin hyvin järjestetystä kisasta vieläkin parempi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Palautetta saa ja PITÄÄ antaa. Positiivinen motivoi jatkamaan, negatiivinen motivoi parantamaan. Eräästä rastista (juuri samalla alueella kuin tuo 007) tuli liiankin helppo kun oksa oli revitty juurineen maasta, vaikkakin kokeilimme jotta sen pitäisi kestää. Ei kestä setien käsittelyssä vissiin kuin 4mm teräslevyyn kaiverrettu rasti joka on kiinni teräsvaijerilla betonirenkaassa
,jos sekään. Parannetaan esivuonna kiinnityspaikkoja, sekä lappujen ominaisuuksia muutoinkin.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
kiitos vaan savolaisten suonsotkijoittenkin puolestakin auto toimi melkein täydellisesti ,lukuun ottamatta etu vinssin porsimista ,mut sekin saatiin korjattua seolla,muuten tekniikka pelas,tulevaisuudessa tuleekin sähköisten kelainten tilalla hytrauliset.joku kuva matkan varrelta
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tuossa oli vähän syvemmällä.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty." Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa. -Paavo |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
juu tähän kannattaa ja varmaan käytättekin ajatusta raadissa tovin, huoltoauton rastialueen lähelläolo "pelasti" meidätkin Juuassa, muuten kännykuulumattomalta alueelta raidetanko olalla 25 km kisakeskukseen ei olis houkutellut, liftaaminen tai taksi olis tietty vaihtoehdot ![]() en näkis tätä kuitenkaan ongelmana kenellekään
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tosin en tiedä kuinka tarkkaan tuota on valvottu sillä uskallan arvata että esim. TML:n pajalla lienee vieraillu kilpailujen aikana jokunen kilpailija suoristamassa tai irrottamassa osia toisistaan tai muuten vaan korjaamassa jotain irto osaa jonka on sitten vienyt takaisin kilpuriin joka on odottanut jossain korvessa. Suurin osa näistä vierailijoista on varmasti ollut ihan aito huoltomies, mutta noinkohan kaikki? Sinänsä tuo että koko teamin pitää osallistua koko kisan ajan on oikein, mutta onko kisa käynnissä jos auto on rikki.... eli eikö tuohon voisi saada jo vihdoin joustoa ja sallia kilpaijoiden ajaa varaosia, työkaluja, bensaa tms hakemaan muullakin kuin kilpurilla? Kimmo |
|
#10
|
|||
|
|||
|
eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Mielestäni olisi myös suotavaa jos kilpailija saisi ajaa huoltoauton rastialueelle. Sekun ei kuitenkaan tuo varsinaisesti etua kilpailuun. Korkeintaan helpottaa huoltamista ja antaa mahdollisuuden jatkaa jossakin vaiheessa kisaa mikäli on tekniikka antautunut.
Kaikilla tiimeillä kun ei ole omaa huolto joukkoa tai sit ne on vaan niin V****n kännissä et ei niit voi laittaa ajamaan tai vaik joku niistä ajaisikin (tietysti se ainut selvä) niin tavitsevat kartan ja läppärin et löytää rastialueen huoltopaikalta 100m sivuun... Niinkuin muutamaan kertaan tässäkin topikissa on mainittu et "hauskaakin näytti kisoissa olevan" niin se on mun mielestä se idea mikä tässä lajissa tulisi olla oleellisena osana kilpailua. Olisi mielekästä jos kaikilla olisi mahollisuus jatkaa kilpailua vaikka välillä tehtäisikin remonttia, eikä kisa kaatuisi siihen että ei ole ollut mahdollista saada varaosia rastialueen lähettyville, vaan ainoana vaihtoehtona olisi, niinkuin edellä mainittiin, liftata 25 km huoltoalueelle tai tilata taksi... Mut nää on vain mun ajatuksia ... |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Helpottaa huoltamista,rastien hakemista,rastille menemistä,no huh huh. Kyllä siellä urilla on tarpeeksi asti ruuhkaa ilman huoltoautoja. Toi pointti että huoltojoukot on niin maan kännissä,antaa helvetin hyvän kuvan lajia seuraavilla kanssaihmisilla metsien siimeksessä. Onko sellaisesta huoltotiimistä mitään hyötyä että ne örveltää umpihumalassa...
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Eikös se humalaisilta tule se paras neuvo kaikissa tilanteissa, joten eikös tuo luokitella tuo alkohoilin käyttö näissä hommissa ikäänkuin douppingiksi (parannetaan suoritusta kemikaaleilla) joten sehän pitäisi olla kiellettyjen aineiden listalla huoltojoukoissa, jottei liian ylivoimaiseksi homma mene
Mutta olen kyllä käyttäjän kanssa samaa mieltä jotta ruuhkaiseksi menee jos alueelle viellä huoltoautot tulevat itsensä kiinni kaivamaan. Lajin luonne pitäisi olla hiukan erityylinen että mahdollistettaisiin tämmöinen huoltoaton likeisyydessä ajaminen (joku mutarata jota ajettaisiin kilpaa, ikäänkuin offroad jokkis, joka nyt näin äkkiseltään ajateltuna olisi pirun hauskaa katsottavaa, jossain kohdissa olisi nopeita osuuksia, jossain kivikkoa, jossain mutaa. Kaikki tapahtuisi niin että yleisö näkisi koko homman, no raju offtopikki mutta kuitenkin) |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En tarkoittanu missään nimessä rastialueille vaan yhtä lähelle kuin tälläkin hetkellä... |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Heitetääs tähän mukaan sellanen ajatus että tulee vaurio joka vaatii vaikka kolmen tunnin remontin niin onko väärin jos kuski ja appari käy nukkumaan ja huolto herättää kun auto on valmis..?
Minun mielestä on vain tasapuolisempaa jos appari saa tuoda huoltoauton mukana, ei kaikilla ole mahdollisuutta ylimääräiseen huoltomiehistöön. Toisaalta, saako takapenkin appari jäädä huoltoautolle laittamaan ruokaa sillä välin kun muut kerää rasteja.. tiukasti sääntöjä tulkiten ei. Tulee kummeli mieleen Köyhät tulee ajaen kisapaikalle auto täynnä varaosia kun pitäs vielä kotiinkin päästä. Rikkaat tulee asuntoautolla, huolto tuo rekalla kilpurin ja apuauton ja rastialueille seuraa perässä mobilisoitu konepaja ja kenttäkeittiö
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Kyllä jotain rajaa huoltojoukoille rastien läheisyydessä pitää jo kohta saada. Jo nyt alkaa olla pikku metsäautotiet tukossa kun ajoalueiden laitamille kurvaa bussit ja kuorma-autot. Ja kyllä, vähän kateellinenkin olen kun ei oo omaa linjuria mutta pääpointti on jonkinlaisen kohtuullisen käytännön määrittely. Vaikka edes ajoneuvoluokkaan perustuva. Kohtuullisena mielestäni voi pitää korkeintaan C1-luokan menijöitä. Ja niitäkin 1 per tiimi. Järeämpi kalusto saisi majailla kisakeskuksessa tai muilla väljemmillä vesillä.
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä se apparikin tässätapauksessa ajaa sen koko kisan läpi. Jos apukuljettajan ei sallita ajaa huoltoautoa rastialueen laitamille, niin tällähän säänöllä tullaan karsimaan pienet tiimit pois pelistä hyvinkin nopeasti, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun vehkeet hajoaa. Ja ketä tälläinen sääntö sitten palvelisi? Ruuhkaahan ne ei lisää kyllä yhtään enempää kuin muittenkaan huoltoautot, päin vastoin, sehän on varma ettei silloin kahden ukon tiimissä liiku kuin yksi huoltoauto. Kuten aikasemmin jo sanoin, en kyllä näe, mitä etua muka saa tiimi, jossa appari ajaa huoltoauton rastialueen laitamille. Puhun nimenomaan tiimeistä jossa on kaksi ihmistä, jos tiimiin kuuluu kolme, niin yksi heistä voidaan suoraan ilmoittaa jo huoltohenkilöksi, eikä kilpailijaksi. |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Olisiko fiksua siirtää cupin sääntökeskustelu erilleen tml trophy keskustelusta, sillä nyt näyttää rankasti siltä jotta tästä tulee cup keskustelu enemmänkin kuin tapahtumaan liittyvä keskustelu.
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Joo, älä välitä, näin käy joka kisan jälkeen, käytä vaikka searchia jos et usko.
|
![]() |
| Luokat |
| tml |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |
| Croatia Trophy | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 2 | 07.08.2005 19:27 |
| Lapland Trophy | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 01.06.2005 08:37 |
| Arctic Trophy | Tapahtumat | 8 | 17.03.2005 09:50 | |
| Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? | Jare | Tapahtumat | 15 | 11.02.2005 22:41 |