Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2008, 17:29
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

[QUOTE=Mylppy;480108]
JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan???


Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen.

Terveisin:
Kalle Myllärinen[/QUOTE




Ensinnäkin kiitos hyvästä kisasta, joka meidän osalta kariutui liialliseen remonttiin, ei siitä sen enempää.

Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin.

En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa.
Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa.

Sitten pieni huomio rastilippujen kiinnitys paikkoihin.
Esim. tässä:



Autoa rastille viedessä, toi riuku missä rasti on kiinni, meni edellä karkuun.
Vieressä oli kumminkin kaatunut iso kuusi, niin mitä järkeä on laittaa rasti kiinni tuollaiseen risuun.

Jossain kiven päällä oli pieni tikku lähtenyt juurineen irti sammaleesta ja muuta vastaaavaa.


Tämä oli nytten vaan tälläinen huomio, mihin voisi seuraavalla kerralla vähän enemmin ehkä keskittyä, niin tulisi tästäkin hyvin järjestetystä kisasta vieläkin parempi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2008, 18:03
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Palautetta saa ja PITÄÄ antaa. Positiivinen motivoi jatkamaan, negatiivinen motivoi parantamaan. Eräästä rastista (juuri samalla alueella kuin tuo 007) tuli liiankin helppo kun oksa oli revitty juurineen maasta, vaikkakin kokeilimme jotta sen pitäisi kestää. Ei kestä setien käsittelyssä vissiin kuin 4mm teräslevyyn kaiverrettu rasti joka on kiinni teräsvaijerilla betonirenkaassa ,jos sekään. Parannetaan esivuonna kiinnityspaikkoja, sekä lappujen ominaisuuksia muutoinkin.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2008, 18:56
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

kiitos vaan savolaisten suonsotkijoittenkin puolestakin auto toimi melkein täydellisesti ,lukuun ottamatta etu vinssin porsimista ,mut sekin saatiin korjattua seolla,muuten tekniikka pelas,tulevaisuudessa tuleekin sähköisten kelainten tilalla hytrauliset.joku kuva matkan varrelta





Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2008, 19:19
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2008, 20:14
EeTee:n Avatar
EeTee EeTee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: Nurmes, Finland.
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eetza Näytä viesti
Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
Käytiin Jytyn kanssa vilkaisemassa poikien vinnsaustalkoita, eivät luovuttaneet vielä puoli 4 lauantaina.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2008, 20:21
HJ85 HJ85 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.05
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 26
Perusasetus

Tuossa oli vähän syvemmällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2008, 19:46
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fopa Näytä viesti
Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin.

En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa.
Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa.
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2008, 20:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo

juu tähän kannattaa ja varmaan käytättekin ajatusta raadissa tovin, huoltoauton rastialueen lähelläolo "pelasti" meidätkin Juuassa, muuten kännykuulumattomalta alueelta raidetanko olalla 25 km kisakeskukseen ei olis houkutellut, liftaaminen tai taksi olis tietty vaihtoehdot

en näkis tätä kuitenkaan ongelmana kenellekään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.08.2008, 20:18
KFor KFor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.04.05
Sijainti: Kylmälä, Finland.
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo
Tästä tai silloisesta vastaavasta säännön kohdasta meitä oltiin aikoinaan hylkäämässä Lapissa. Onneksi kysyttiin ennen kuin toimittiin ja löydettiin toinen ratkaisu (saatiin toisen teamin huoltomies avuksi). Olen jatkuvasti ihmetellyt tätä huoltosäännön kohtaa jossa kahden kilpailijan team ei saa itse hakea varaosia esim vaikka omalla siviili/huoltoautolla, taxilla tai liftaamalla tms.

Tosin en tiedä kuinka tarkkaan tuota on valvottu sillä uskallan arvata että esim. TML:n pajalla lienee vieraillu kilpailujen aikana jokunen kilpailija suoristamassa tai irrottamassa osia toisistaan tai muuten vaan korjaamassa jotain irto osaa jonka on sitten vienyt takaisin kilpuriin joka on odottanut jossain korvessa. Suurin osa näistä vierailijoista on varmasti ollut ihan aito huoltomies, mutta noinkohan kaikki?

Sinänsä tuo että koko teamin pitää osallistua koko kisan ajan on oikein, mutta onko kisa käynnissä jos auto on rikki.... eli eikö tuohon voisi saada jo vihdoin joustoa ja sallia kilpaijoiden ajaa varaosia, työkaluja, bensaa tms hakemaan muullakin kuin kilpurilla?


Kimmo
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2008, 20:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2008, 20:55
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Mielestäni olisi myös suotavaa jos kilpailija saisi ajaa huoltoauton rastialueelle. Sekun ei kuitenkaan tuo varsinaisesti etua kilpailuun. Korkeintaan helpottaa huoltamista ja antaa mahdollisuuden jatkaa jossakin vaiheessa kisaa mikäli on tekniikka antautunut.
Kaikilla tiimeillä kun ei ole omaa huolto joukkoa tai sit ne on vaan niin V****n kännissä et ei niit voi laittaa ajamaan tai vaik joku niistä ajaisikin (tietysti se ainut selvä) niin tavitsevat kartan ja läppärin et löytää rastialueen huoltopaikalta 100m sivuun...

Niinkuin muutamaan kertaan tässäkin topikissa on mainittu et "hauskaakin näytti kisoissa olevan" niin se on mun mielestä se idea mikä tässä lajissa tulisi olla oleellisena osana kilpailua. Olisi mielekästä jos kaikilla olisi mahollisuus jatkaa kilpailua vaikka välillä tehtäisikin remonttia, eikä kisa kaatuisi siihen että ei ole ollut mahdollista saada varaosia rastialueen lähettyville, vaan ainoana vaihtoehtona olisi, niinkuin edellä mainittiin, liftata 25 km huoltoalueelle tai tilata taksi...

Mut nää on vain mun ajatuksia ...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.08.2008, 21:20
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eetza Näytä viesti
Mielestäni olisi myös suotavaa jos kilpailija saisi ajaa huoltoauton rastialueelle. Sekun ei kuitenkaan tuo varsinaisesti etua kilpailuun. Korkeintaan helpottaa huoltamista ja antaa mahdollisuuden jatkaa jossakin vaiheessa kisaa mikäli on tekniikka antautunut.
Kaikilla tiimeillä kun ei ole omaa huolto joukkoa tai sit ne on vaan niin V****n kännissä et ei niit voi laittaa ajamaan tai vaik joku niistä ajaisikin (tietysti se ainut selvä) niin tavitsevat kartan ja läppärin et löytää rastialueen huoltopaikalta 100m sivuun...
Ei tule ikinä menemään läpi et huoltoautot saisi tulla varsinaiselle kilpailualueelle maastoon...
Helpottaa huoltamista,rastien hakemista,rastille menemistä,no huh huh.
Kyllä siellä urilla on tarpeeksi asti ruuhkaa ilman huoltoautoja.

Toi pointti että huoltojoukot on niin maan kännissä,antaa helvetin hyvän kuvan lajia seuraavilla kanssaihmisilla metsien siimeksessä.
Onko sellaisesta huoltotiimistä mitään hyötyä että ne örveltää umpihumalassa...
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.08.2008, 21:33
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Eikös se humalaisilta tule se paras neuvo kaikissa tilanteissa, joten eikös tuo luokitella tuo alkohoilin käyttö näissä hommissa ikäänkuin douppingiksi (parannetaan suoritusta kemikaaleilla) joten sehän pitäisi olla kiellettyjen aineiden listalla huoltojoukoissa, jottei liian ylivoimaiseksi homma mene

Mutta olen kyllä käyttäjän kanssa samaa mieltä jotta ruuhkaiseksi menee jos alueelle viellä huoltoautot tulevat itsensä kiinni kaivamaan.

Lajin luonne pitäisi olla hiukan erityylinen että mahdollistettaisiin tämmöinen huoltoaton likeisyydessä ajaminen (joku mutarata jota ajettaisiin kilpaa, ikäänkuin offroad jokkis, joka nyt näin äkkiseltään ajateltuna olisi pirun hauskaa katsottavaa, jossain kohdissa olisi nopeita osuuksia, jossain kivikkoa, jossain mutaa. Kaikki tapahtuisi niin että yleisö näkisi koko homman, no raju offtopikki mutta kuitenkin)
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.08.2008, 21:43
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Ei tule ikinä menemään läpi et huoltoautot saisi tulla varsinaiselle kilpailualueelle maastoon...
Helpottaa huoltamista,rastien hakemista,rastille menemistä,no huh huh.
Kyllä siellä urilla on tarpeeksi asti ruuhkaa ilman huoltoautoja.
Väärin käsitys....

En tarkoittanu missään nimessä rastialueille vaan yhtä lähelle kuin tälläkin hetkellä...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.08.2008, 21:49
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Heitetääs tähän mukaan sellanen ajatus että tulee vaurio joka vaatii vaikka kolmen tunnin remontin niin onko väärin jos kuski ja appari käy nukkumaan ja huolto herättää kun auto on valmis..?

Minun mielestä on vain tasapuolisempaa jos appari saa tuoda huoltoauton mukana, ei kaikilla ole mahdollisuutta ylimääräiseen huoltomiehistöön.

Toisaalta, saako takapenkin appari jäädä huoltoautolle laittamaan ruokaa sillä välin kun muut kerää rasteja.. tiukasti sääntöjä tulkiten ei.

Tulee kummeli mieleen Köyhät tulee ajaen kisapaikalle auto täynnä varaosia kun pitäs vielä kotiinkin päästä. Rikkaat tulee asuntoautolla, huolto tuo rekalla kilpurin ja apuauton ja rastialueille seuraa perässä mobilisoitu konepaja ja kenttäkeittiö
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.08.2008, 22:05
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Kyllä jotain rajaa huoltojoukoille rastien läheisyydessä pitää jo kohta saada. Jo nyt alkaa olla pikku metsäautotiet tukossa kun ajoalueiden laitamille kurvaa bussit ja kuorma-autot. Ja kyllä, vähän kateellinenkin olen kun ei oo omaa linjuria mutta pääpointti on jonkinlaisen kohtuullisen käytännön määrittely. Vaikka edes ajoneuvoluokkaan perustuva. Kohtuullisena mielestäni voi pitää korkeintaan C1-luokan menijöitä. Ja niitäkin 1 per tiimi. Järeämpi kalusto saisi majailla kisakeskuksessa tai muilla väljemmillä vesillä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.08.2008, 22:54
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
Eipä ainakaan kahden ukon tiimi mitään pysty kierrättämään!
Kyllä se apparikin tässätapauksessa ajaa sen koko kisan läpi.

Jos apukuljettajan ei sallita ajaa huoltoautoa rastialueen laitamille, niin tällähän säänöllä tullaan karsimaan pienet tiimit pois pelistä hyvinkin nopeasti, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun vehkeet hajoaa.
Ja ketä tälläinen sääntö sitten palvelisi?

Ruuhkaahan ne ei lisää kyllä yhtään enempää kuin muittenkaan huoltoautot, päin vastoin, sehän on varma ettei silloin kahden ukon tiimissä liiku kuin yksi huoltoauto.

Kuten aikasemmin jo sanoin, en kyllä näe, mitä etua muka saa tiimi, jossa appari ajaa huoltoauton rastialueen laitamille.

Puhun nimenomaan tiimeistä jossa on kaksi ihmistä, jos tiimiin kuuluu kolme, niin yksi heistä voidaan suoraan ilmoittaa jo huoltohenkilöksi, eikä kilpailijaksi.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.08.2008, 23:48
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Olisiko fiksua siirtää cupin sääntökeskustelu erilleen tml trophy keskustelusta, sillä nyt näyttää rankasti siltä jotta tästä tulee cup keskustelu enemmänkin kuin tapahtumaan liittyvä keskustelu.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.08.2008, 00:31
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Joo, älä välitä, näin käy joka kisan jälkeen, käytä vaikka searchia jos et usko.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
tml


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Warn trophy / Finland Trophy the_undertaker Chit-Chat 2 15.08.2007 05:10
Croatia Trophy Tapsa_ja_Dumbo Linkit 2 07.08.2005 19:27
Lapland Trophy JAMANT Chit-Chat 2 01.06.2005 08:37
Arctic Trophy Tapahtumat 8 17.03.2005 09:50
Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? Jare Tapahtumat 15 11.02.2005 22:41


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).