![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kiitos kaikille järjestäjille kisasta, vaikka se vähän ajoissa meidän tyttöjen kohdalta loppuikin.. Apua saatiin, suuri kiitos varsinkin montenegron (?) porukalle joka otti meille valokuvatkin yhdellä rastilla! (ja toivottavasti se porukka keneltä saatiin kompuran merkeissä apua pääsi murros onkelmista huolimatta jatkamaan!) Ja juu, mylpylle terkui, ei me kamalasti huoltoa pahoinpidelty vaikkei apu tullutkaan siinä vaaditussa kolmessa sekunnissa! ![]() -Lady MAC:n puolesta Anniina-fkN44A
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Team LJT-122 kiittää. Hienot järjestelyt järjestäjien puolelta, eli kiitokset Timolle, Mylpylle ja muille jotka olivat mukana kisaa rakentamassa - eikä vähiten maanomistajille. Kiitokset myös Discovery porukalle joka toimi ankkurina kun LJ lähti liukumaan sivuttain kohti kallionreunaa - huh.
Varovainen eteneminen ja parin tunnin unet aamuyöllä näkyvät meidän tuloksessa, mutta viihdyttiin sitten senkin edestä - ehkä vielä joskus runtataan otsa rypyssä ja isolla riskillä Tällä kertaa otettiin iisisti ja edettiin hajottamatta mitään kriittistä. Saatiin LJ:stä kuitenkin kumpikin ovi sisään, peilit irti, toinen napalukko otti kipeää ja jotain muuta pienempää, eli korjausaikaa ei kertynyt kilpailuajalle. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Team Ratteentie M06 möllöttää kanssa jo kotona.
Kisa jäi todella tyngäksi kun jo parin tunnin kohdalla porttaaliboksista halkesi raidetangon kiinnityskorva ja irronnut palanen vajosi reilun metrin syvään suo-ojaan. Eihän sitä enää löytynyt. Ihan omaa tyhmyyttä oli pelissä kun ajoin ensin ojaan vähän väärin ja koitettiin korjata ajolinjavirhettä vinssillä eteenpäin vetämällä. Fillarit meni siinä toiseen suuntaan kuin auto ja rautaa alkoi antautumaan. Eli enemmän voimaa, vähemmän järkeä. Paikka oli, niin kuin Mylppy jo sanoikin, kisan eteläisin rasti pahamaineisella Ruohosuolla. Saatiin lopulta patentoitua raidetanko ja ohjausvarsi yhteen neljällä pakoputkiklemmarilla ja päästiin ajamalla tielle. Haritusta oli kyllä ihan riittävästi. Soiteltiin tuttuja läpi jos kävis mäihä ja saatais jostain varaosa mutta kun ei niin ei. Metsästä pois ajaessa posahti vielä tehostimen letku poikki ja pikkuratilla ohjaaminen alkoi tuntua aikas raskaalta. Sit vielä takakardaanikin meni vähän mutkalle. Semmonen olis ollut varallakin mutta todettiin, että raidetangon kiinnikkeen korjaus olis jo uhkapeliä niin päätettiin lopettaa. Seuraavaksi siirryin virvokkeiden pariin ja mentiin katselemaan menoa rasteilla jonka jälkeen leirintäalueelle saunaan ja nukkumaan. Nyt alkaa olla jo kiire tilata uus boksi ja letku, että ehtii Turaohviin. Rastista vinssaamisesta saatiin tieto tekstarin välityksellä Mylpyltä ja oltiin ihan ihmeissämme. Nyt kun näin kuvan niin ei voi kyllä apparia syyttää, on näköjään just toisella puolen puuta mokoma lappu. Tosin hyvä että tieto tuli vasta kun vehje oli jo paskana niin ei vituttanut enää yhtään mokomat virhepisteet. Jos oltais oltu vielä täysillä mukana niin olisin voinut ehkä apparia asiasta kainosti huomauttaa
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kotona ollaan, kuljetuskalusto palautettu kamat purettu... ja kylmä olut avattu...
Team Nokivasara kiittää Lipposen Timoa ja kisaorganisaatiota , maanomistajia sekä kanssakilpailijoita! Oli kerrassaan mukava kisa, Kisamaastot ja rastitukset hyvät, järjestelyt pelasivat ja varaosia saatiin tarpeeseen. Kyllä oli ilo luikastella...Kisa meni meiltä ilman isompia tekniikkamurheita. erityiskiitos Team Radical Cruisers:ille Rullakidan rullan "akselin" lainasta. tuli tarpeeseen. Kaikille kanssakilpailijoille kiitos hyvähenkisestä kilpailusta. Nyt toinen olut ja selälleen Team Nokivasara |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Vitikaisen, häkkäsen ja kamusen puolesta huolto kiittää myös näitä jo kaikkia edellä mainittuja. Kilpailu sää oli huonosta alusta huolimatta parempi kuin viimevuonna ja todistetusti näimme myös muutaman välähdyksen auringostakin.
kisa meni osaltamme erittäin hyvin ( kaato keulan kautta katolleen ja siitä kyljelleen huolimatta ( kuvia siitä kun läjä nutullaan ehkä joskus ))Suurimmat ongelmat tais olla silti ( kaatoa huomioimatta ) huoltoautolla kun muutaman kerran meni akku tyhjäks. Mutta eihän huoltoauto turhaan ole huoltoauto, kontista 170Ah akku ja kaapelit niin homma jatkui. muonitus vastaavana(kin) tuli mm. grillattua possun ja myös broilerin sisäfilettä, Hornetteja, makkaaraa ( en luettele niitä kaikkia laatuja ), nakkeja, pekoni grilli tassuja yms. ja tulipa sitä pöyräytettyä yksi pasta carbonara ( sen tosin söin itse ;D ) ja syöjiä kyllä olisi riittänyt, eli paljon oli kavereita aina rastialueen laitamilla! Ensivuonna toivottavasti saamme hieman enemmän aurinkoa, tai hitot siitä auringosta kunhan olis kuivempää! tai siis ainaskii ilman sadetta. Eli tämä huolettoman huoltomiehen, grilli mestarin ja yhdistelmä-kuljettajan näkymän kautta käytyyn kilpailun läpileikkaukseen. Täsmennyksiä voi lisätä Simppa ja Mettäsika jahka joskus heräävät ![]() Kiitos ja kumarrus kaikille osallistuneille ja kilpailun mahdollistaneille tahoille. Viimeksi muokannut piparix : 10.08.2008 23:09 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
murrokset oli niin tiukassa ETTEI IKINÄ ole niin tiukassa murrokset ollukkaan ,murroksen malja piti taltalla halkaista jotta sai vedetyy irti akseli putkesta. ja kivikossa pidettiin sit pieni tauko ja annettiin hilux ryhmälle virtaa.. päästiin maaliin kyllä... mutta ei ihan ongelmitta, yllätys oli ainakin 4-5tunnin remontti määrällä 6-sija proto type luokassa. -2-murrosta (isompaa mallia, tilalle laitettiin cromot) -laturin säädin -ohjaustehostimen hihna pomppas pois -jarruputki poikki( kiitoksia huollolle joka toi työkalut ) -vinssin naru poikki -vinssin naru rummulta irti -ikkunoita jäi 3 ehjäks -raide tanko meni solmuun ja renkaat ei kääntyny vasemmalle kuin vähän loppukisan ajan. -vinssit eli omaa elämää(etenkin solenoidit) -220v invertteli nikotteli -max nopeus oli siirtymillä 48km/h...... kiitoksia pähäma huollolle!! t.P27 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Team Pähäma 69 eli M19 kiittää Offroadtarviketta, kaikkia kisajärjestäjiä, maanomistajia, kanssakilpailijoita, olut teltan tyttöjä jne. Meidän huollolle iiiiso erikois kiitos. Pojat oli reippaina joka alueella mukana ja homma toimi uskomattoman hyvin (varmaan ekaa kertaa). Kiitos Jonetsulle myös majoituksesta ja saunasta. Tuomo ja Eetza oli taas loistavia appareita ja homma toimi ripeästi. Rastialueet oli loistavan vaihtelevia. Kaikenlaista maastoa löytyi ja varsinkin kuivan maan isopisteiset rastit oli loistavia. Samoin iso kiitos siitä ettei mitään "lottovoittorasteja" oltu tehty eli yhdellä sukellusvene rastilla ei saanut mitään kauheaa pistekaulaa aikaan vaan ahkera puurtaminen palkittiin. Sen verran aluetaktikointi meni persiilleen ettei ehditty ihan sinne 95 ja 60 pisteen kalliorasteille. Samoin ajettiin maaliin vaikka oli yli tunti ajoaikaa mutta ei oltu jätetty tarpeeks lähelle alueita jonne vielä oltaisiin ehditty.
Kisan alku oli hieman kankea. Pelkällä bikini topilla varustettu bj hieman aiheutti mietteitä alussa kun vettä oli tullut toista vuorokautta putkeen ja tuntui vaan kiihtyvän. Kuitenkin ekalle alueelle kun päästiin niin sade lakkasi. Heti ekaksi hakemaan jotain 40 pisteen siimotettua kivirastia jonka kanssa temuttiin varmaan kaks tuntia. Lopulta sekin kuitenkin saatiin. Samalla alueella sitten alkoi pikkumurheet kun etulukon vivun korva repesi poikki murikasta ja samaan aikaan lukon mekaaninen paineilmakatkaisija meni tukkoon. No onneksi rautalangalla saimme etulukon vivuston patentoitua ja crctä paineilmakytkimeen niin alkoi toimimaan. Rautalankaa jouduttiin lisäämään muutamaan otteeseen mutta patentti onneksi toimi lopuun asti. Ajoin myös ohjausehostimen tangon pitkävartisen pallonivelen hieman solmuun yhteen kiveen omaa tyhmyyttäni mutta onneksi se ei aiheuttanutkaan ongelmia vaan kesti loppuun asti. Laturin hihna katkesi katsastuksessa ja yhden kerran tehostimen remmi oli pompannut väärin päin uraan. Suurin murhe tuli kun yöllä noin klo 2 lähellä viimevuoden 200 pisteen suohautaa yhdessä ojassa oli keula aika syvällä ja kun yritettiin taaksepäin pois niin GEW10000 lakkasi vetämästä. Oli pitänyt jo pitkään käsittämättömiä ääniä ja nyt pyöri kyllä hienosti mutta veto ei enään välittynyt kuorman kanssa rummulle vaan joku ratas tms. löi yli. Jakolaatikon vivustossakin oli jotain outoa kun keppi oli "löysä" ja ihme paikoista löyty vapaita ja välillä sai rämpätä pitkään että sai nelikon päälle. Ekaa kertaa kisoissa mukana olleet vahvistetut motonet rampit ja pylpyrävinssaus eteenpäin pelasti ojasta. Tästä eteenpäin jouduttiin ottamaan varmanpäälle kun katumusvinssi puuttui ja jätettiin paljon märkiä alueita ja kammokivikoita väliiin ja haettiin vaan varmoja kuivan maan rasteja. Onneksi taktiikka puri sen verran että saatiin modin kakkossija. Vellu ja Jare oli pois pelistä ja luultiin että myös Simppakin olisi ollut mutta siinäpä oli virheoletus. Simpan katolleen ajo ei paljon hidastanut menoa ja silti pystyi ottamaan meihin about 400 pisteen eron. Ei voi kun hattua nostaa Simpalle. Melkonen duracelpupu on jätkä. Vaikka maastot oli vedellä uitettuja ja kivet ja kalliot liukkaita niin boggerin pito oli käsittämätämän hyvä. Liekö kuvion leikkaamisella ollut osuutta vai oliko muilla samoja havaintoja. Monille lirvakkaan näkösille kivi/kalliorasteille ajamalla ja ilman lukkojakin eteni hienosti välillä. Pari rastikuvaa Tankoja solmuun tässä kivellä joku sorkku perse ja penkki kastui Taustalla tapahtuu. Range oli tuulilasin alalaitaa myöten suossa. Kun tajuttiin että ton lutakon takana on se hauta mihin viime vuonna keskeytetiin niin otettiin pitkä pakki. joku lutakko Pitkän luukun ja pitkäkätisen apparin etuja osa I Pitkän luukun ja pitkäkätisen apparin etuja osa II Pitkän luukun ja pitkäkätisen apparin etuja osa III Helppo 50p Aurinko nousee. Laiskuus huipussaan. Rastille aina kun mahdollista niin että vain kuvaaja poistuu autosta. Viimeksi muokannut mikjus : 11.08.2008 10:34 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Joop, tällä rastilla teillä olikin aika paljon yleisöä ja pääsitte loistamaan
![]() Taisi muutenkin tämä alue mennä hyvin, piste/minuutti tahtiin? Kohtuu hyvätahtista etenemistä oli, kun perässä seuraili. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Suuret kiitokset appareille (timolle ja markolle) ja myös huollolle (OP:lle) hyvin onnistuneesta kisasta. kisaparina toimi MAC #7, joiden kanssa homma toimi enemmän kuin hyvin!!
Järjestäjillä homma toimi, kuten monet onkin jo kiitelleet. ekakertalaisiksi kisa meni suht nappiin, yhdellä suoalueella tuhnattiin varmaan kolme tuntia ja yhdellä yleisörastilla hierottiin HJ:n kyljet uusiksi ja istutettiin auto niin tiukkaan parin kiven väliin että meni pari tuntia hyvää peliaikaa, yksi murros ja kuskin ikkuna.. Muita vaurioita mm. iskari mitä ei sitten jaksettu laittaa takaisin kiinni ja se taittui akselin alle, muuten pelkkiä kosmeettisia vaurioita.. Hauskaa oli koko kisan ajan, nähdään turaohvissa! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
S05 Ruosteenesto kiittää Offroadtarviketta hellästä ja huolenpitävästä asenteesta.
Huoltohallista oli apua kun vinssipuskurin korinpuoliset kiinnikkeet antoi periksi (peltikori Jeeppi) Sijoitus ei päätä huimaa, mutta paljon opittiin uutta ja ennenkaikkea hauskaa oli. Oli hienoa katsoa Pylkön etenemistä, kyllä näki miksi voittoja tulee. Ajo oli niin luntevaa kun se vain voi olla. Ensi vuonna ollaan taas mukana.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
![]() |
| Luokat |
| tml |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |
| Croatia Trophy | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 2 | 07.08.2005 19:27 |
| Lapland Trophy | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 01.06.2005 08:37 |
| Arctic Trophy | Tapahtumat | 8 | 17.03.2005 09:50 | |
| Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? | Jare | Tapahtumat | 15 | 11.02.2005 22:41 |