Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2008, 07:30
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Noniin. Tuumittu on, ja ainoa järkevä selitys katkeamiselle on u pulttien löysälle jääminen joka mahdollisti pakan pienen elämisen. Nyt on käyty keula kokonaan läpi ja vaihdettu Dopinsonin korottavat pakat joista otettiin alin ja 5 pinna pois jolloin korkeus on noin sentin kaksi korkeampi kuin takapää. Myös takapää tullaan uusimaan niin saapahan rasvattavat kamppeet ja uudet pakat kerralla. Runko on kyllä hirviässä kunnossa. Näyttää pahasti siltä että joutuu hakemaan uuden rungon pohjoisesta, mutta tuleepahan sitten kerralla hyvä. Ei meinaa vaan tässä kisan yhteydessä ehtiä laittelemaan laitetta lainkaan. Viimeyönä touhuttiin tämän kimpussa koko rastinvientiporukan kanssa ja jos ei muuta saatu aikaan niin hiukan väsyneenä ainakin hyvät naurut

__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2008, 23:41
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Juukasta päristelin tämän kanssa tänään kotiin noin 400 + km. Ei mitään ongelmia RAKENNETUISSA osissa ja mikä parasta, tämä oli aivan perkeleen hyvä ajaa. Ongelmitta tosin ei oltu päästy. Hiukan ennen jyväskylää auto nikotteli ja sammui. Imasi ilmaa jostain. Ilmaus ja taas tielle, sama toistui. Soitto Japelle ja ihmettelyä että mistähän v..ta tämä ilmaa ottaa. Japelta hyvät neuvot ja sain ongelman korjattua. Noin 40km ennen kotopaikkaa paska sammu taas. Ajatelin jotta nyt se petti sit. Koetin kikkailla kaikkea, tosin työkaluina ainoastaan puukko ja pihdit, mutta ei herännyt. Tässä tulee se hauska kohta.
Nafta oli loppu! Tankkasin Kuopiossa ja kun pistooli lakkasi työntämästä ainetta laskin että perkeles 9.2 litraa sadalla, ei paha. Tosin taisi pistooli temppuilla omiaan, sillä kulutukseksi tuli vaatimattomat 19 litraa sadalla. Tarttee varmaan hiukan välityksiä muutella...
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2008, 09:25
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Jahans, Orimattilan uusiohummeri on siis käyttökuntoinen. Saatiin tosiaan hyvät naurut sen kanssa, kun umpiväsyneenä pajotettiin. Mutta hyvä siitä tuli kyllä

Aika rouhee on kulutus, jos vajaata 20 sadalla imee!
Ilmeisesti se ei kuitenkaan pompi samalla lailla kuin eräskin 61:n
Ja ihan varmasti vika ei ollunna käyttäjässä

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2008, 20:54
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Ensiksi pieni "mielenkiintoinen" päivitys. Ajaessani Juukassa Timon hojokalla ravisti se pirusti (tästä kyydissä olevat tietävät enemmän), epäiltiin levyjä ja laakereita yms, tänään Timo soitti ja sano että perkeles se sun karmas oli tarttunu siihenkin. U-pultit oli ihan löysällään! Yksi pultti oli jo tippunut kokonaan! Ei olisi mennyt kauaa niin olisin voinut jopa onnistua uusimaan akselin pyöräytyksen myös tässä laitteessa. Tuon jälkeen olisin kyllä siirtynyt suoraan polkupyöriin enkä olisi uskaltanut ikinä koskea autoon.

Noh sitten itse asiaan. Meinasin mennä kuvaamaan tätä laitosta niin kuvaa ottaessa kamera sanoi sopparin irti, voidaan alkaa puhumaan jo aikas pahakarmaisesta kulkuneuvosta. Varakamera esiin ja sain pari kuvaakin.

Yhdessä kuvassa näkyy hyvin toimiva customratkaisu jarruletku/putki virityksestä. Muutoinkin alkaa olemaan huomattavasti terveemmän näköistä etupäässä.

Löytyi myös sisähalkaisijaltaan sopivaa teräsputkea josta ajattelin leikata siivut ja laittaa tuohon saumakohtaan ikäänkuin tukemaan, ajetaan minkä kestää, mutta uskoisin että tällä ratkaisulla päästään vähintäänkin kestävään tulokseen.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	terveempää.jpg‎
Views:	1958
Size:	68,4 Kt
ID:	828   Click image for larger version

Name:	jarrujenlaitto_etupää.jpg‎
Views:	2101
Size:	84,0 Kt
ID:	829  
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2008, 21:16
Matti_83 Matti_83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.06
Sijainti: Korpilahti, Finland.
Viestit: 92
Perusasetus

Jokseenkin näyttää omaan silmään kapealta tuo lehtijousen peti tuossa akselin päällä, vai huijaako kuvakulma?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2008, 21:17
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Taitaa huijata. Alkuperäinen peti kyseessä.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2008, 22:05
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Tänään "ihmetelty".
Takaa kuskin puolelta yksi lehti poikki, muutoinkin aikas latat kamat, paloi käämi kiinni, joten napakka kirosanoilla höystetty soitto "tukkurille" ja seuraavat osat tilaukseen:
-Dobinsonin pakat taakse + kaikki muu kilke mitä samalla voi vaihtaa
-Snorkkeli (minun tuurilla kuitenkin vahingossa upotan tämän johonkin, joten varalta)
-Trailin välitykset aksuloihin
-Välitykset + laakerit yms laatikkoon (korjaus-sarja)
-Sopivat kilkkeet jotta kardaanit menisi paikalleen, tällähetkellä takaa 2 ruuvilla kiinni ja edestä kokonaisella yhdellä, joten vissiin vaatii petrausta (ei tod ajettu tällä virityksellä)
-Lisävaloja
-Valmiit tractionbarit molempiin aksuloihin
-Takapuskuri (tätä joutuneen odotteleen, ei ollut varastossa)
-Tankilta (myös sisältä) kaikki uutta pumpulle saakka
- Simonsin pönttö + vähän reilummankokoista putkea jottei ala ahistamaan


Lisäksi tulossa uusi runko joka tarkoitus viedä tädinmiehelle kuumasinkittämöön, mutta tässä voi kestää pitkäääään...

Koria kävin läpi, helmoja lukuunottamatta en perskules ruostetta löytänyt mistään, joten korille ei tarvitse mitään muuta kuin helmat uusia, jotka tulee tallinaapurin työpaikalta "no, anna jotain" hintaan 4mm tavarasta.

Etuaksulan cut&turn onnistui taanoin kyllä oikeaan kulmaan mutta jostain (alkoholi?) syystä on pakkojen pedit vituilleen hitsattu kieroon joten nämäkin pitää korjata.

Valitettavan moni on sanonut jotta "olet sinä pirun hyvä noiden tietokoneiden kanssa, mutta nuo autot sinun kannattaisi jättää rauhaan", mutta harrastusmielessä ja hyvänä vastapainona koneen näpytykselle itse tätä touhuan, en tiedä sitten mikä muoiden motiivi on, mutta minun mielestäni kun jotain on aloitettu niin se per..le viedään loppuun vaikka hammasta purren. Onpahan sitten vaarina 70 vuotiaana (jos valmistunut silloin) jotain kerrottavaa lapsosille. Toinen vaihtoehtohan olisi kiikuttaa suoraan laitettavaksi, mutta mikäs rentoutumiskeino se semmonen olisi?
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja

Viimeksi muokannut milsim : 15.08.2008 22:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hj-60 Luigi81 O/M/V Ajoneuvot 9 12.02.2009 06:53
hj60 GX Tekniikka & Jutustelu 1 06.04.2008 16:03
O:HJ60/61 O/M/V Muut 0 16.08.2005 19:38
hj60/61 Tekniikka & Jutustelu 26 24.08.2004 18:25
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 04:16 (GMT +2).