Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2008, 22:34
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Sais olla kokonaan kovalla katolla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2008, 22:49
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Kyllä se on suzukissa ihan solifer-SM tason tekniikkaa, et sen puolen remonteistakaan ei kannata olla niin kovin peloissaan... :P
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.07.2008, 09:02
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

410:n unohtaisin heti käyttiksenä ja harkitsisin 2-3 kertaa 413/samuraitakin.

Jos kerran et aio offata niin turha kait silloin on kärsiä "turhasta"?

413 ja samurain kulutukset, ajometeli, hitaus (mukavasti max. 100kmh), kylmyys jne. ei mun mielestä vaan sovi käyttikseen.

Jos taas ajaa vain lyhyttä nurkkaajoa+offia ja on asenne kohdallaan niin miksei. Mutta silloinkin tulee se luotettavuus vastaan. Eli metsässä kuitenkin jotain rikki ja milläs sitten meet esim. töihin?

Käyttikseksi harkitsisin ennenmin toyota rj/lj tai jopa mersu g/rangea jeep xj:tä. Niissä kierteet alla, lämpenevät, ovat hiljaisia jne. Suzukin vitaraakin voisi harkita.

Käyttiksenä eniten suosittelisin rj:tä tai gd/ge. Vaikka olen itse suikka ihmisiä.

-sami-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2008, 11:34
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 942
Perusasetus

Yhdyn edelliseen, vaikka meillä 410 perheen kakkosautona onkin.
Omassa käytössäni se on ajanut asiansa täydellisesti.

Käyttövarmuus on juuri sitä mitä 20-25 vuotta vanhalla autolta voi odottaa.
Eli mikä tahansa paikka voi hajota milloin tahansa jos sitä ei ole uusittu jossain vaiheessa.
Jos sinulle on ongelma että auto on silloin tällöin pari päivää telakalla kun joku paikka prakaa, ei auta kuin ostaa huomattavasti uudempi auto.
Korjaaminen taas on helppoa ja halpaa, jos peukalo ei ole keskellä kämmentä.

Jos edellinen ei pelottanut liikaa, osta multa suikka pois:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1988939

Kaikki kulutusosat alkaa olla uusittu, pohja hitsattu pari kesää sitten ja vasta leimattu.

Oma taivas-osuuteni vaan alkaa olla ansaittu, mieli tekisi isompaa ja vähän uudempaa jolla viitsisi ajaa pitempääkin reissua. Harrastukset kun vetää tuonne pohjoiseen jonne matkaa kertyy sen verran,että ei urheiluhenki riitä sj:llä lähteä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.07.2008, 12:54
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.074
Perusasetus

Ei ne sj:it nyt niin hirveen vilpoisia laitteita ole kunhan putsaa lämppäristä sen murkkupesän ja lehtikasan vekka. Lämppäri ei hirveän suuri ole, mutta ei ole lämmitettävä tilakaan. Palstalla oli joskus linkki jossa hyvät ja helpot ohjeet putsi reijän tekoon jonka kautta vuosi imuroinnit voi suorittaa. En löytänyt hätäseen haulla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2008, 13:15
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Vähän lisää kun laitat ja ostat vitaran niin tulee ajomukavuutta huomattavasti lisää. Jos kerran hardcore offia ei harrasta. pystyy ajamaan pienet reissutkin ilman kuuroksi tulemista ja hampaissa paikat pysyy kiinni.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2008, 13:23
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ei ne sj:it nyt niin hirveen vilpoisia laitteita ole kunhan putsaa lämppäristä sen murkkupesän ja lehtikasan vekka. Lämppäri ei hirveän suuri ole, mutta ei ole lämmitettävä tilakaan. Palstalla oli joskus linkki jossa hyvät ja helpot ohjeet putsi reijän tekoon jonka kautta vuosi imuroinnit voi suorittaa. En löytänyt hätäseen haulla...
No joo on mulla se reikäkin tehtynä ja melkeen joka kisan/reissun jälkeen putsaan. On tehtynä sen lisäksi muitakin parannuksia lämppäriin. SILTI väittäisin lämppärin olevan surkea = ei tahdo kisoissa pysyä ikkunat aina auki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2008, 14:57
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Joo tätä olen juuri itsekin pohtinut, että kyllä se pitää "oikeakin" auto olla kaverina. Mutta kyllä nyt viimeistään alkaa tuntumaan siltä, että jos hommaan sj:n, niin pidän myös nykyisen autoni... maastossa tulisi ajeltua ja töihinkin pitää päästä. Kyllä tuo vain taitaa olla mahdoton yhtälö.

Ei tuo vitarakaan varmaan paha vaihtoehto ois, vähän vaan ovat kalliimpia...

Mites sj410/-413 kulkee maastossa "vakiona"? Siinä ei ilmeisesti ole tasauspyörästön lukkoja, mutta "keskilukko" on? Eli jää "ristiriipuntatilanteeseen", mikäli saa sössittyä sellaseen tilanteeseen auton...?

Jaa nuita on siis automaatteinakin... eikös se syö koneen jo entisestäänkin pienehköjä voimavaroja?? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1988939
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mb 300 osto??? henteri Tekniikka & Jutustelu 13 18.02.2008 10:59
Trooperin osto muggo Tekniikka & Jutustelu 7 19.08.2006 08:10
osto ilmoitus Tekniikka & Jutustelu 2 18.02.2005 08:38
Blazerin osto? Tekniikka & Jutustelu 1 19.01.2004 10:04
90-> Corveten osto Vuosimallit 1984-1996 4 13.05.2003 11:26


Sivu luotu: 12:32 (GMT +2).