Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2008, 18:10
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Hohhoijaa, kävi niinku pelkäsinki, simppeli helmanvaihto paisu pikkusen. Taianpa ottaa korin pois rungolta, ja käyä kaikki ruostepaikat perusteellisesti läpi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2008, 05:12
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Jep, elikkä koriin en oo tähän tehny vielä ruostehommia muuta ku pikkusen takimmaisen kannakepalkin pohjaan, siihen takaluulun alle. Edellinen omistaja oli korin laitellu ja maalannu.

Takarunkoa oon joutunu rakentaan uusiksi, ja jonku paikan laittaan keskivaiheille.

Nyt nuo ed. om. laittamat peltihelmat alko olla saanu jo sen verran kipeetä, että maalit oli häipyny ja joku lommoki apparin puolelle tullu, että voi surutta laikata pois ja laittaa palkkia tilalle.





Sisäpuolelta ei paha, äkkiseltään.





Leikkasin kyllä tuosta vaakasuoraan etupyöränkaareen asti. Etulokasuoja oli rapeampi ku miltä ensin vaikutti. (niinhän nämä aina)

Lattian taemman tukipalkin kohdalla oli reikä "uudessa" helman sisäpellissä. Molemmat tuet oli aiemmin korjattu.



Edellisestä kuvasta katsottuna laikkasin vain yhden viillon pystysuoraan tuon tuen etupuolelta, nin irtos koko tuki.



Ei ollu enää mitään, mihin nuo silloset paikat ois tarttunu. Aiemmin altapäin katsottuna tuo oli vielä ihan ok:n näkönen tuo paikka.





Tuo paikka oli suunnilleen niin ylös asti laitettu, ku kori rungolla mahtuu hitsaamaan. Kävin sitte tarkemmin läpi tuon pohjan, kyllähän sieltä vastaavia löyty, pikku juttuja mutta hankalissa koloissa. Ite pohjalevy näyttää alhaaltaki päin olevan ok, sisällä on mattojen alla paikkoja näkyvissä paljonki, ja isoja, ja kaikissa hyvä maali päällä.

Aattelin että tehään kerralla kunnolla, niin ei tartte joka katastusta varten maata tuolla alla paita täynnä kipinöitä, eli kori noussee pois rungolta piakkoin. Runkoki tehään samalla kunnolla.

Viimeksi muokannut HJ60 : 14.07.2008 05:14
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2008, 05:20
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Niin, tuossahan on pikku kukkia, ja isompiaki, tullu maalin alta näkyviin mm. katon reunassa ja takaluukun karmissa, myös takaluukuissa vähän. Pitää laitella neki samalla. Kerralla kuntoon, sano.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2008, 09:32
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

itte oon hitsaillu korin ja rungon niiden ollessa kiinni toisissaan ja ei siinä nyt mitään niin pahoja paikko ole etteikö pystyis tekeen. siinähän on ihan helvatun moinen homma mennä irrotteleen kopaa pois. runkoon on hitsattu paikkaa koko matkalle alareunaan vaihdelaatikosta taakse päin ja taka akselista taaksepäin vaihdettu kokonaan. korin kanakkeista 4 on alkuperäistä muut on tehty uusiksi. lopuks hiekkapuhallus ja maalaus niin hyvä tuli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2008, 05:27
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Helmat pitää kuiten olla, nosti korin pois tai ei, joten illalla kerkesin jotain tekemään.

palkki asemoitu kohilleen ja mittoihin, päät vielä umpeen ennen asennusta.



Palkin takapää on muotoiltu sisälokarin muotoa mukailevaksi, etupää tulee näin.



Ei kai siinä iso homma oo irrottaa kori. 12 pulttia, ne on kaikki käytetty 2 vuotta sitten auki, ku takarunkoa tehessä koria oli nostettu vajaa kymmenen senttiä, ja vaihoin samalla pari kumia varaosa-autosta.

Syylärin letkut, samalla voi vaihtaa tuon varaosa-autosta otetun ja tinurilla käytetyn kennon, vaikka nykynen heittiki vuotamasta ku käytin varaosan korjattavana. Lämppärin letkut.

Rattiakseli, käytetty irti ku toimimatonta tehostajaa ihmeteltiin ja simpukka irrotettiin.

Jarruputket, molemmat on siitä kierukan alapuolelta ollu auki ku on pitäny vaihtaa, meni vuorollaan puhki just siitä liitoksen yläpuolelta.

Maakaapeli ja koneen/laatikon sähköjohot, polttoaineputki, ulosoton vivusto.

Mitä muuta?

No katotaan nyt, nostetaanko vai ei. Rungon päälläkin on ollu kaikenlaista moskaa, sinnehän ei nää eikä pääse kopistelemaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2008, 16:59
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Toimiiko tuossa 12 V järjestelmässä myös auton runko maana, vai pitääkö maajohdot vetää erikseen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2008, 21:20
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Toimiiko tuossa 12 V järjestelmässä myös auton runko maana, vai pitääkö maajohdot vetää erikseen?
Miksi ei toimisi? Niinhän se on järkevin tehä.

Lataajahan maadoittuu rungostaan eli lisäksi vielä melko työläs on tehä rungosta erotettu sydeemi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövikaa LJ.ssä Micco Tekniikka & Jutustelu 12 17.12.2007 19:01
HJ60 sähkövikaa kylmänä? IVP4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 20.07.2007 16:07
Taa diskon sähkövikaa.. kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 11 14.11.2006 22:14
Lievää sähkövikaa rangessa Paavo Tekniikka & Jutustelu 28 10.06.2006 00:19
Sähkövikaa pukkaa Jussi Vuosimallit 1984-1996 0 26.06.2002 15:18


Sivu luotu: 17:39 (GMT +2).