![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mites noi rotot, saako 81 vuosimallin kilpiin? Mulle sanottiin että voi olla vaikeeta että jarruihin pitäisi jotakin laittaa ja ei mene päästöistä läpi? Vanhemmat kyllä sai kuulemam heittämällä?? Voisko joku valaista. Millasissa hinnoissa noissa huutokaupoissa nuo on pyörinyt? Paljonki yli 3000e?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Viimeiset ehjät Kalkussa taisi olla kolmen tonnin molemmin puolin. Alkavat vaan käydä vähiin. Tervolassa on nyt muutama myynnissä.
Kyllä 1981 mallisen pitäis saada kilpiin. Vaatii samat temput kuin muutkin samanikäiset, eli pakokaasupäästö lapun. Jarrusovitukset taidettiin vaatia vasta 12tn kokonaispainosta eteenpäin? Proton kok paino on 9tn. Jos nämä tosissaan kiinnostaa, niin allekirjoituksessani on linkki Sisu-sivuille.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
luin jostain lehdestä äsken (tais olla auto, tekniikka ja kuljetus) et armeija korvaa vanhat a-45:set lähiaikoina. sen uuden laitteen testit vielä kesken. tiedä sitten kuin paljon tulee huutokauppaan myyntii tulevaisuudessa.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tais olla yleinen ongelma kuivaputkiversio leukussa putken yläpään tiivistys. Putki pääsi ilmeisesti hieman "elämään" ja palopaine tunkeutui putken yläpään ja kannentiivisteen saumakohdasta lohkon ja sylinteriputken väliseen rakoon. Putken ja lohkon väliseen saumaan paineen mukana päässyt noki taas toimi hyvänä eristeenä,joten palolämpö ei päässyt johtumaan kunnolla putkesta lohkoon. Seuraus: Putken yläpää kuumeni liikaa ja putki katkesi yläreunasta sitä paikoillaanpitävän olakkeen alapuolelta ja alaosa pääsi pikkuhiljaa laskeutumaan alemmas ja alemmas. Vikaa korjattin takuutyönä jollain spesiaali tiivisteliimalla/lukitteella jolla tilkittiin putken ja lohkon välinen rako.Liima paransi lämmönjohtumista putkesta lohkoon ja tukki raon,jotta noki ei päässyt tunkeutumaan putken ja lohkon väliin. Märkäputkiversioissa ongelmana olivat erilaiset syöpymät. Lohkosta syöpyi sylinteriputkia kannattelevat olakkeet ja putki pääsi "putoamaan" hiukan alemmas. Lisäksi sähköstaatinen syöpyminen aiheutti suoranaisia reikiä sylinteriputken kylkeen. Nämä edelliset syöpymisongelmat aiheutuivat todennäköisesti entisaikojen heikompilaatuisista pakkasnesteistä tai lähes pelkän veden käytöstä jäähdytysjärjestelmässä. Syöpymät pysyvät varmasti paremmin aisoissa nykyisillä korroosionestoaineita sisältävillä pakkasnesteillä ja nesteiden säännöllisellä vaihdolla. Tuollaista perinnetietoa on taltioitunu noista leyland moottorien ongelmista. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tervolassa 1kpl rotoja sisun koneella kävin kurkkimassa, öljyä tihkuu sieltä täältä mutta eihän noi ois kova homma korjata.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M:Proto sisu A-45 CVT -76 | newport | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 17.05.2007 06:18 |
| sisu proto A-45 | Chit-Chat | 11 | 03.04.2006 14:22 | |
| proto sisu | O/M/V Muut | 1 | 24.09.2005 19:07 | |
| M: Sisu A45 eli proto | O/M/V Muut | 7 | 01.08.2005 00:41 | |
| "Proto Sisu" | Tomppa82 | Linkit | 13 | 14.07.2005 01:48 |