![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli hj60-84. Painot oli 750/2100..
Kysyin konttorilla että miks näin kun "painava" 4wd.. Että eikös tällä saa enempää hinata.. Inssi tuumas että käys katsomassa mitä koukun tyyppkivessä lukee.. Kurkkasin niin siellähän luki Maks2100kg.. Hain uuden ns. vahvistetun koukun niin sitten sai jarrukärryä kiskoa 3500kg.. Kyselin siihen jatkoa etteikös se maksimi ole 1,5 kertaa auton KOKONAISPAINO kun on kerran 4wd...??? Inssi tuumas että 50mm vetokuulalla on maksimi 3500kg... Vaikka auto painais mitä... |
#77
|
||||
|
||||
![]()
78 wagoneeri
jarruton 680kg jarrullinen 5900kg "sisäpiiri safarit,fi" montenegros #26 FJDC ry |
#78
|
|||
|
|||
![]()
pätkä pajero 89
jarruton 750kg jarrullinen 3350kg |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Pätkä pajero -83 Huoltoauto
Vanhan rekisteriotteen mukaan jarruton 750kg jarrullinen 2900kg Uuden rekisteriotteen mukaan jarruton 800kg jarrullinen 1800kg Eikä suostuneet oulun katsastusasemalla korjaamaan virhettä. Kuulemma johtuu AKE:sta. Pidä vanha rekisteriote mukana ajossa, jos sattuu tarvimaan. Sitä ei voi ylittää.. Sitä ei voi alittaa... Täytyy mennä läpi!! |
#80
|
||||
|
||||
![]()
VW LT35 -01 Junapaino 5500kg, koukun D 15,6. Eli koukulla saa vetää 2800kg
Junapainoksi saisi muutoskatsastettua myös tuon 6100kg kun välitykset on 4.11 Mutta tilanne että autossa olis 3500 ja koukkuun pitäis laittaa toi 2800 on sen verran epätodellinen etten ole viittiny junapainoa lähtee muuttelee. Tulee muuten 2800kg melko surutta perässä. D laskuri http://www.kovil.fi/d-force.php Korttina pitää olle B CE tai B C1E C, jälkimmäinen kustantaa n.170€, jos on jo C ![]() www.ruosteenesto.eu www.jmhalme.com/jeep www.jmhalme.com/off-road Sponsori http://www.jhm-invest.fi/ VARO HALPOJA KOPIOITA! OSTA ALKPERÄINEN JEEP |
#81
|
|||
|
|||
![]()
Subaru Pickup 4WD 1800 -90: 360/1200 (koukku Kovil)
Nissan KingCab 4WD -98 D22 75kW: 500/2300 (koukku Festfalia) Toyota Hilux 4WD -06 75kW: 750/2250 (koukku Kovil) Käytössä jarruton kuomukärry,jonka omapaino lähes 290kg. Tuolla Subarulla sai vetää käytännössä tyhjää jarrutonta kärriä... Tosin eipä voimavarojakaan tuossa ollut jykevämmän kärrin vetoon maantienopeuksissa. Nisullakaan ei kuormaa olisi saanut olla paljoa mitään, vaikka voimaa olikin jo rutkemin. Ois pitänyt ostaa kerralla jarrullinen kärri(huokaus). Onneksi tuolle tojolle ovat saaneet 750 kg koukun tyypitettyä. Muuten,aisapainoa saa olla 25-90 kg, ainakin tojon ohjekirjan mukaan(aisapainoahan ei lasketa). Eli käytänössä kuormaa saa olla jopa 550kg em. kärrissä. |
#82
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Range -89 diesel. Tänään aamupäivällä otteessa oli 750 kg/1920 kg Illalla siellä jo lukikin 750 kg/3500 kg. Se sitten maksoi 40€. TT |
#83
|
|||
|
|||
![]()
"Tervehdys!
Range -89 diesel. Tänään aamupäivällä otteessa oli 750 kg/1920 kg Illalla siellä jo lukikin 750 kg/3500 kg. Se sitten maksoi 40€." mites tuo onnistui? ihan vaan pyytämällä katsastuskonttorilla vai täytyikö soittaa AKEen? entä joutuiko esittämään jotain todistuksia? itseltäkin tuli tuossa perjantaina raavittua kurat pois kovilin koukusta ja sieltähän löytyi stanssattuna tietoja. mm. valmiste numero ja että on ihan pajeroon tarkoitettu koukku sekä koukun maksimi vetopaino 3500kg. mistä löytyisi tietoa mitä valmistajan ohjeistus sitten on vetopainoksi -86 pitkälle? -hitsaukset jatkuu kun löytyi uusia reikiä katsurin toimesta rungosta.. noh sentää saa kuukauden vielä ajella ja korjailla. |
#84
|
||||
|
||||
![]()
Land Roverilla kaikki 3500kg jonka tieliikennelaki rajoittaa.
Sama Range Rovereissa, parhaassa yli 5ton max kuorma, mutta edelleen Suomessa "vain" 3,5ton.... Freelander 1800kg ![]() (Maximum braked trailer weight 1800 kg ................. 3970 lb Maximum Gross Towing Weight Petrol models 3760 kg .............................. 8291 lb Diesel models 3850 kg ) Volvo S80 2001 1880kg jarrujen kanssa ja ilman 650kg GMC Sierra 1989 (4X4) 1500kg ![]() "78 wagoneeri / jarruton 680kg / jarrullinen 5900kg ", jollei ole kuorma-auto, niin outo arvo, koska LAKI rajoittaa max 3500kg... Ettei olisi YHDISTELMÄPAINO???? ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#85
|
|||
|
|||
![]()
Tarvitsisin Wagoneerien valmistenumeroita autoista, joiden otteessa on vetopainoksi ilmoitettua 3500kg tai jopa yli.
Mielellään V8+QT -tekniikalla olevia. Toimitan valmistenumerot Jeepin nykyiselle edustajalle, ja siellä vertaavat sitten autojen tietoja oman autoni tietoihin. Jos saan heidät vakuuttuneeksi siitä, että rakenteet kestävät, kirjoittavat he todistuksen asiasta, joten saisin ehkä muutoskatsastettua oman Jeeppini vetopainon isommaksi. Mahdolliset valmistenumerot (pelkkä rekisterinumerokin jo auttaa jotain) voi laittaa myös YV:nä. |
#86
|
||||
|
||||
![]()
Suzuki SJ410 v85. 1400kg
|
#87
|
|||
|
|||
![]()
750/3500kg, ei otteeseen merkittynä mitään, koukku antaa myöden 3500kg jarrulliseen joten jarruton lienee sit maksimi 750kg?
Autona Astro 4x4 '90, 4.3 V6. Viimeksi muokannut mukko : 13.09.2008 11:53 |
#88
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tuo tarkottaa? Eikö jarrullisen kärryn kanssa saa körötellä ku viittä kymppiä? Rajottaako tuo, paljonko saa ottaa kuormaa? |
#89
|
||||
|
||||
![]()
Lada Niva -86 Jarruton: 600kg, Jarrullinen 2400kg. Koukussa leima 2000kg.
|
#90
|
||||
|
||||
![]() C303:n vetopainot
Volvo C303:n rekisteriotteessa lukee tällä hetkellä: 2500kg jarrullista ja 2500kg jarrutonta.
Kyseessä ilmeisesti järjestelmävirhe, joka tullaan korjaamaan marraskuun loppupuolella. Eli jos haluatte rekisteriotteeseen nuo yllä olevat painot vuodeksi, niin kannattaa käydä katsastamassa ennen marraskuun puoltaväliä. |
#91
|
|||
|
|||
![]()
Toyota Land Cruiser, BJ 45, -82, pakettiauto. 3000kg /750kg on alkuperäset luvut. Rekisteri otteessa on pienemmät painot, mutta katsastusmies antoi kopion lain kohdasta että: pikku painoilla voi pyyhkiä hanurinsa ja vanhat luvut on voimassa. Ihmeellistä meininkiä, mutta mitä sitten.
|
#92
|
||||
|
||||
![]()
HJ60 -81, huoltoauto, saa vetää 750/3500kg
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PERÄVAUNUN VETOPAINOT? | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 02.04.2016 16:45 | |
Suburbanin vetopainot? | mexico | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2005 13:38 |
Huoltoauton vetopainot. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.12.2005 20:20 |