Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2008, 14:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Noniin, elikkä löysin netin syövereistä kytkentäkaavion: http://img152.imageshack.us/my.php?image=img0001dp8.png

Ei ole ihan hiacesta, mutta saman aikakauden Corollasta samalla säätimellä.

Kuvan perusteella joku laturissa olevista oikean puoleisen sarakkeen diodeista on täytynyt mennä oikosulkuun.

Eli kun akun kenkä kytketään paikalleen, pääsee virta tämän viallisen diodin kautta staattorin käämin läpi, jolloin rele 13 ja säädin 14 vetävät. (releen naksaus akku kytkettäessä). Akku myös purkautuu hiljalleen näiden käämien kautta. Koskapa rele 13 on vetäneenä, myöskään latausvalo ei syty virran kytkemisen jälkeen.

Pitääpä vielä tutkia mittauksin, pitääkö teoria kutinsa käytännössä.

- Jussi

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2010, 11:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä vika loppujen lopuksi löytyi... kiinnostaa vaan kun on samanlaista kipua...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2010, 20:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mistä vika loppujen lopuksi löytyi... kiinnostaa vaan kun on samanlaista kipua...
Mullekin tuli tänään sama vika, eli jos jollain on tietoa, mistä vika löytyi niin apuja... please... on jo kateltu vaikka mitä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2010, 20:31
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.255
Perusasetus

Samaa tautia..


Itellä oli muinoin cressidan eli resiinan laturissa sama homma sikäli et +puolen diodit kärähtäny ja purki akun eikä ladannu,eikä lataus valokaan palanu. Ja kärähtäny nimen omaan niin et diodit päästi molempiin suuntiin,tos hiases taitaa olla se säädin mis on ne 6piuhaa joten se ei ookkaa ihan yksinkertasimpia systeemejä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2010, 21:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

maadoita laturilta L-napa (3-napainen töpseli laturin päällä.) merkkivalot pitää syttýä silloin.tiedät onko johto laturilta säätimelle kunnossa..
jörmelö
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outo latausongelma SKO Tekniikka & Jutustelu 5 08.11.2010 07:18
UAZ Latausongelma Ricambi Tekniikka & Jutustelu 15 30.10.2010 21:14
Latausongelma??? jallu80 Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2010 14:03
Bertan latausongelma pecosbill Tekniikka & Jutustelu 12 31.10.2005 11:29
bj40 latausongelma Rojota Tekniikka & Jutustelu 4 22.09.2005 20:06


Sivu luotu: 05:53 (GMT +2).