![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Noniin, elikkä löysin netin syövereistä kytkentäkaavion: http://img152.imageshack.us/my.php?image=img0001dp8.png Ei ole ihan hiacesta, mutta saman aikakauden Corollasta samalla säätimellä. Kuvan perusteella joku laturissa olevista oikean puoleisen sarakkeen diodeista on täytynyt mennä oikosulkuun. Eli kun akun kenkä kytketään paikalleen, pääsee virta tämän viallisen diodin kautta staattorin käämin läpi, jolloin rele 13 ja säädin 14 vetävät. (releen naksaus akku kytkettäessä). Akku myös purkautuu hiljalleen näiden käämien kautta. Koskapa rele 13 on vetäneenä, myöskään latausvalo ei syty virran kytkemisen jälkeen. Pitääpä vielä tutkia mittauksin, pitääkö teoria kutinsa käytännössä. - Jussi Note! This message was posted anonymously!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mistä vika loppujen lopuksi löytyi... kiinnostaa vaan kun on samanlaista kipua...
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mullekin tuli tänään sama vika, eli jos jollain on tietoa, mistä vika löytyi niin apuja... please... on jo kateltu vaikka mitä...
|
|
#4
|
|||
|
|||
Samaa tautia..
Itellä oli muinoin cressidan eli resiinan laturissa sama homma sikäli et +puolen diodit kärähtäny ja purki akun eikä ladannu,eikä lataus valokaan palanu. Ja kärähtäny nimen omaan niin et diodit päästi molempiin suuntiin,tos hiases taitaa olla se säädin mis on ne 6piuhaa joten se ei ookkaa ihan yksinkertasimpia systeemejä.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
maadoita laturilta L-napa (3-napainen töpseli laturin päällä.) merkkivalot pitää syttýä silloin.tiedät onko johto laturilta säätimelle kunnossa..
jörmelö |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Outo latausongelma | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.11.2010 07:18 |
| UAZ Latausongelma | Ricambi | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.10.2010 21:14 |
| Latausongelma??? | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.01.2010 14:03 |
| Bertan latausongelma | pecosbill | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 31.10.2005 11:29 |
| bj40 latausongelma | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2005 20:06 |