![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tätäkin on täällä käsitelty... Eli ei lopu, jos menet viimeiseen mahdolliseen päivään mennessä leimalle. Ja esimerkki elävästä elämästä. Naapurin golffi on rekisteröity 11.12. Leimalla ukko kävi 7.12 ja korjattavaa tuli, aikaa korjata . Vikalistan kanssa naapuri ajeli 4.1 asti, kun meni leimalle. Lainaus AKE:n sivuilta: "Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus voidaan suorittaa vain samalla katsastustoimipaikalla 1 kk:n kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan. Jälkitarkastusaika (1kk) määräytyy määräaikoja koskevien säännösten mukaisesti. Jos ajoneuvo on esitetty määräaikaiskatsastukseen esim. 28.2, sen jälkitarkastusaika päättyy 28.3. Ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä (käyttökielto), jos sitä ei ole sille kuuluvana katsastusaikana esitetty katsastettavaksi tai ajoneuvo on katsastuksessa määrätty ajokieltoon. Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan katsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian. Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, 2 kk:n aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana tehdystä määräaikaiskatsastuksesta tai jälkitarkastuksesta lähtien. Mikäli katsastus aloitetaan vasta varsinaisen katsastusajan päätyttyä, katsastuksessa hylättyä ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi joko katsastajan luvalla korjattavaksi tai viat korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. Tällaisessa tapauksessa ajoneuvolla ei ole 2 kuukauden ajoaikaa hylätyn katsastuksen jälkeen" <center>__________________________________________ ____________________________</center> <center>Olen KALAVIEHE!!!</center> |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Leimaa rangeen... | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.09.2006 07:20 |
| Nyt SYÖ miestä! kingin vaihdelaatikko paskana? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 09:21 |
| Lukko paskana!!?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 22:34 |
| Kone paskana | mikk0 | Rakas Päiväkirja | 2 | 26.03.2004 14:37 |
| Jarrut paskana | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.11.2003 15:22 |