Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 06.11.2007, 08:37
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ongelma 1: Isompi turbiini päästää kuitenkin läpi niin paljon, ettei VNT:n läpi mene varmaan mitään.

Ongelma 2: Painesuhteiden kertautuminen tapahtuu vasta yläkierroksilla, joten syötönsäätö lienisi myös aika haastavaa. Tai sitten ilmaa puristetaan kasaan ja lämmitetään turhan takia, eli hyötysuhdetta nakertavia hävioitä syntyy. Esim. BMW:n virityksissä on imupuolellakin ohitusportti, joka osin toimii ahtopaineiden rajoittimena.

Perusperiaatteen pitäisi kyllä olla ihan elinkelpoinen, mutta voi vaatia intercooleria, aftercooleria, tuota ohitusporttia ja peräkkäin kytkettyjä pakopuolia. Tilantarve on aikamoinen, ja kuumien osien järkevä sijoittelussa tarpeeksi isolla hukkaportilla ennen toista vaihetta sisältää jo aikamoista pähkinää purtavaksi.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
M: 2 turboa ja hukkaportti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2008 22:55
Turboa G:hen pee Tekniikka & Jutustelu 3 25.06.2006 22:39
Turboa hiluxiin Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 5 08.05.2006 20:24


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).