![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ongelma 1: Isompi turbiini päästää kuitenkin läpi niin paljon, ettei VNT:n läpi mene varmaan mitään.
Ongelma 2: Painesuhteiden kertautuminen tapahtuu vasta yläkierroksilla, joten syötönsäätö lienisi myös aika haastavaa. Tai sitten ilmaa puristetaan kasaan ja lämmitetään turhan takia, eli hyötysuhdetta nakertavia hävioitä syntyy. Esim. BMW:n virityksissä on imupuolellakin ohitusportti, joka osin toimii ahtopaineiden rajoittimena. Perusperiaatteen pitäisi kyllä olla ihan elinkelpoinen, mutta voi vaatia intercooleria, aftercooleria, tuota ohitusporttia ja peräkkäin kytkettyjä pakopuolia. Tilantarve on aikamoinen, ja kuumien osien järkevä sijoittelussa tarpeeksi isolla hukkaportilla ennen toista vaihetta sisältää jo aikamoista pähkinää purtavaksi. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turboa hj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.02.2008 19:29 | |
M: 2 turboa ja hukkaportti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2008 22:55 | |
Turboa G:hen | pee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.06.2006 22:39 |
Turboa hiluxiin | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.05.2006 20:24 |