![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jatkoa vanhalle jutulle...
Myin viime syksynä tuohon maailman ainoaan siviili SA-110:n renkaat, ja sain autosta muutaman kuvan. Kuvat löytyvät ---> http://www.sisua.net/gallery/v/sisua...+kuvat/SA-110/
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi luoja, anna lottovoiton sattua kohdalleni, edes kerran...
Sopiikohan tuommoisia pyytää, vaikkei kirkkoon kuulukkaan? ![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Sisun akseleistaLainaus:
Kuten sanottua SA-110:n portaaliakselit olivat ainoat laatuaan. Niiden kanssa oli lukuisia murheita, kuten kallis hinta ja kääntökulmia ei saanut millään riittäviksi. Liian suurta kääntösädettä moitittiin puolustusvoimien testissä. Vetopyörästön alue on lainattu tosiaan Sisun BEA/BTA-tyypin akseleista, joita käytettiin muun muassa A-45:ssä, SA-150/150:ssä, SA-240/241:ssä ja alkusarjan Paseissa (XA-180). Tämän tyypin akselit ovat olleet julmetun kalliita valmistaa ja onkin ihme että niitä tehtiin niinkin pitkälle kuin 1990-luvun puoliväliin. XA-185 ja sitä uudemmissa Paseissa sekä E11-sarjan Sisuissa on perusrakenteeltaan samanlaiset akselit. Tuoteperhe syntyi, kun Scanialle suunniteltiin vetävä etuakseli, muistaakseni kantavuudeltaan 7 tai 8 tonnia. Sitä on vuosien varrella kehitetty niin että kantavuus on nyt 10 tonnia. Tästä suunniteltiin myöhemmin myös läpivetävä ohjaava ja ei-ohjaava sekä normaali ei-ohjaava akseli. Pasien keskimmäisissä akseleissa ei ole pitkittäistasausta, toisin kuin Sisu E11 -malleissa. Pasien leveys on lisäksi ihan omansa eli ei sama mitä maantiesovelluksissa on käytetty. Saman tuoteperheen akseleita on myyty aikoinaan myös joihinkin BL:n sovelluksiin sekä viime aikoina Dakar-ralleissa käytettyihin KamAZeihin ja De Rooy'hin. AMV:ssä on ihan omat akselinsa, se on päällekkäisin kolmiotuin toteutettu perussovellus. Navoissa on ihan omat välityksensä. Ihme kyllä, läpivetävissä vetopyörästöissä ei ole edelleenkään pitkittäistasausta. Toisen ja kolmannen akselin välissä kyllä on. Siitä voima välitetään etu- ja taka-akseleille. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siellä olisi: https://huutokaupat.com/4344670/sisu...ds-ds-4x4-1988
__________________
Jukka |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Siinä olis kyllä kulttuuriteko entisöidä tuo.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Projektia pääsee seuraamaan instagramissa sisu_sa110 nimellä. Auto jäi turkuun ja on kohta purettu. Hytti on hiekkapuhallutettu ja melkeen hitsattu kaikki pehmoinen pois, seuraavaksi tarkoitus viedä runko hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Tarkoitus tehdä tästä vielä käyttöpeli uudessa loistossa kunnioittaen alkuperäistä suunnittelua ja ajatusta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tulleepi varmhan silimä karkkia. Lakkipäästä tämmöselle työlle
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sillälailla, *peukku*
![]()
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: 2 kpl Sisu AH-45 ("Proto-Sisu") | Sisu_AH-45 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2007 19:26 |
M: Sisu ja 2 Jeeppiä (Sisu myyty) | ypjp | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.08.2007 20:55 |
M:Sisu A-45 | Erppa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.05.2007 16:31 |
O: Sisu A-45 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 08.01.2007 05:35 | |
Sisu A-45 ? | Pasi | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 09.08.2005 14:37 |