![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En taaskaan tiedä mistään mitään, mutta mekaanisen ja hydraulisen voimansiirron hyötysuhteet ovat aika kaukana toisistaan oppikirjojen mukaan.
150 kW:n toisiotehosta (jos sen verran pitää olla laitteiden pyörittämiseen) saa laskea hukkuneen n. 40 kW öljyn lämmittämiseen. Saa olla kohtalainen jäähdytin ja puhallin tälle, puhumattakaan merkittävästi kasvaneestsa ensiötehon tarpeesta. Suorahkolla nivelakselilla saattaa hyötysuhde olla aika lähellä sataa prosenttia, realistisesti ainakin 95%, hydrauliikalla parhaimmillaan n. 80%. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 |