Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 11.06.2007, 11:30
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

2.5TD esikammiokoneessa alkaa ahtopaine vakiokunnossa nousta jostakin 1600 paikkeilta, tosin vähän laiskan tuntuisesti. Täydet 0.9 (VDO:n mittarin mukaan) se tuuppaa n. 1800 alkaen, jos vaan kaasupedaali on painettuna.

Laiskan tuntuisesti kasvava vääntö alle 1800:n kierroksilla johtuu ainakin osittain vähään savutukseen säädetystä pumpusta, eli syöttöä rajoittavasta ahtopainetunnistimesta. Sen pystyy kyllä "ohittamaan" aika helposti ja vaikutus alakierrosten vääntöön on perstuntumalla selvästi havaittava. Näkyy myös taustapeilistä, jos konetta käsketään reilummin ennen ahtopaineen nousua. Toisaalta, reilumpi polttoaineen annostelu tuntuu saavan ahtimenkin heräämään vähän nopeammin - en tosin ole tarkemmin kytännyt mittareita, että minkä verran se vaikuttaa. Savutus tietysti lakkaa heti, kun painetta alkaa olla syöttöä vastaavasti.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
murros remppa menneillään... hjelp! Tekniikka & Jutustelu 2 21.02.2008 00:01
mitsun turposta ttapio Tekniikka & Jutustelu 4 09.06.2007 18:48
Nyt tarttis neuvoo! Samppa Tekniikka & Jutustelu 13 27.02.2005 20:15
Jarrut polkiessa pehmeät, muttei pidä hjelp! lantikka Tekniikka & Jutustelu 8 21.01.2005 17:48
HJELP Chit-Chat 2 17.12.2004 13:56


Sivu luotu: 00:19 (GMT +2).