![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oliskohan mitenkään mahdollista et esim -make- viitsis painaa mun hilun jouset kuosiin ku makaa miltei nurin niskoin... niin ja jos sattuis sopiin tollanen niin onkohan sellanen toimen pide kallis??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lainataan vanhaa topicia.
Huomasin aamusta, että suzuki (SJ410) seisoo suoralla tallin lattialla takaa katsottuna vinossa. Auton vasen puoli on noin 3 cm korkeammalla kuin oikea puoli. Auton alla tutkiskelu paljasti kuvien mukaisen vaurion vasemmassa etupakassa. Ilmeisesti eilen Kulmassa ison suo-ojan ylityksessä vasen eturengas pääsi haukkaamaan mutaan ja näemmä on saanut jousi vähän kipeätä. Kyseessä on Calmini:n 2" korottava jousi. Näitä korjausjuttuja lueskelin ja ilmeisesti helpoin tapa on ottaa jousi irti ja ihan vaan prässillä vääntää tuo taipuma suoraksi. Näkyy noissa kuvissa vähän huonosti mutta ylin lati on vääntynyt eniten, muut vähemmän. Pelkkää jousta kun katsoo, niin ei uskoisi sen olevan n. 3 cm "korottava".
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuossa oikaisemisessa jotain erikoista/huomioitavaa/vältettävää ? Äkkiseltään ei tule mitään kikkoja mieleen mutta ajattelin viisaammilta varmistella asiaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä mitään ihme kikkoja ole, varoo vaan painamasta liikaa yli. Dopinssonit tuntu ainakin aika pehmosilta oijottavilta.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]()
juuri tätä topikkia joku aika sitten mietein...
kuinkas on nuo prässätyt jouset kestäneet? onko tapahtunut muuta kuin painuneet takaisin kasaan, ettei mitään katkeamisia tms? pitäisi nuo patrollin jouset vähän käyristää ennen kuin heittää paikalle katkennneiden omejen tilalle.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei niille mitään tapahtunut, hyvin kesti ja toimi.
Ajoin niillä kunnes tein kierrejouset eteen ja vaihdoin takajouset modernimpiin.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voi ristus sentään. Luin vasta nyt topikin alusta asti. Kyllähän alkoi hymyilyttään toi kuva kun vertaa nykyiseen
![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj:n jousien vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.07.2007 18:24 | |
BJ:n jousien pituus | mir-40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.05.2007 18:53 |
jousien takominen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.03.2007 11:07 | |
BJ/FJ:n jousien alahattuprofiileja..... | Ippe911 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.12.2005 19:53 |
Jousien taontaa | PeteQ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.05.2003 19:52 |