![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kun ne akut ovat kuitenkin eri ikäisiä/kokoisia/merkkisiä niin ne täytyy erottaa toisistaan kun ei lataa eli kun auto seisoo. Tähän voit käyttää diodeita jolloin latausjännite laskee palttiarallaa puoli volttia. Tämän voi hoitaa, jos voi, latausjännitettä nostamalla. Toinen tapa on antaa latausta toiselle, sovitaan kakkosakulle, releellä. Releen virrankeston oltava laturin antaman virran luokkaa. Voi myös kytkeä rinnan pienempikestoisia releitä riittävä määrä (vika-alttius, josa kaikki releet ei pelitä). Ohjaus releille virta-avaimella, eli kun virrat päällä niin releet vetää. Ykkösakku on ihan normaalisti kiinni. Tyhjempi akku sitten imee enemmän latausta koska jännite-ero on suurempi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Akun koko? | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.03.2007 09:58 |
Lisä akun laitto.. | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 102 | 10.01.2006 08:37 |
Kahden vaiheila | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 26.06.2004 13:16 |
Akun poisto | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 27.05.2003 15:10 | |
Nyt olen kahden lapsen äiti | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 21.01.2003 13:16 |