Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2007, 23:50
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Kun ne akut ovat kuitenkin eri ikäisiä/kokoisia/merkkisiä niin ne täytyy erottaa toisistaan kun ei lataa eli kun auto seisoo. Tähän voit käyttää diodeita jolloin latausjännite laskee palttiarallaa puoli volttia. Tämän voi hoitaa, jos voi, latausjännitettä nostamalla.

Toinen tapa on antaa latausta toiselle, sovitaan kakkosakulle, releellä. Releen virrankeston oltava laturin antaman virran luokkaa. Voi myös kytkeä rinnan pienempikestoisia releitä riittävä määrä (vika-alttius, josa kaikki releet ei pelitä). Ohjaus releille virta-avaimella, eli kun virrat päällä niin releet vetää. Ykkösakku on ihan normaalisti kiinni.

Tyhjempi akku sitten imee enemmän latausta koska jännite-ero on suurempi.



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akun koko? Poor Tekniikka & Jutustelu 1 03.03.2007 09:58
Lisä akun laitto.. ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 102 10.01.2006 08:37
Kahden vaiheila Kupla Tekniikka & Jutustelu 19 26.06.2004 13:16
Akun poisto Vuosimallit 1984-1996 1 27.05.2003 15:10
Nyt olen kahden lapsen äiti Santeri Rakas Päiväkirja 0 21.01.2003 13:16


Sivu luotu: 18:18 (GMT +2).