![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ensimmäisen sukupolven viskot olivat puhtaasti mekaanisia laitteita. Näin vähän aikaa sitten kaaviokuvan viskosta, jossa oli mukana sähköohjaus (lukitus ?). Tarkempaa rakennetta en tiedä mutta systeemi nopeuttaa viskon kytkeytymistä. Systeemi mittaa ABS-jarrujen antureista pyörien kulmanopeuksia ja havaitessaan akseleiden/pyörien välillä riittäviä eroja "kytkee viskoon sähköt". Tosin viskonesteetkin ovat vuosien saatossa kehittyneet, eli sekin voi olla syynä. Ja onhan itse viskokytkimenkin rakenne kehittynyt. Liikkuva jääkaappi rules....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cedricistä neliveto | Maasturiprojektit | 5 | 13.11.2007 21:03 | |
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 | Watti | O/M/V Ajoneuvot | 15 | 20.08.2007 20:33 |
O: HJ:hin neliveto | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.07.2007 00:25 |
Katumaasturin visco | jpisteh | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.11.2005 20:30 |
neliveto-ongelma yhä HJ:ssa (ohi on) | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.10.2005 12:04 |