Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.08.2006, 14:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Ensimmäisen sukupolven viskot olivat puhtaasti mekaanisia laitteita. Näin vähän aikaa sitten kaaviokuvan viskosta, jossa oli mukana sähköohjaus (lukitus ?). Tarkempaa rakennetta en tiedä mutta systeemi nopeuttaa viskon kytkeytymistä. Systeemi mittaa ABS-jarrujen antureista pyörien kulmanopeuksia ja havaitessaan akseleiden/pyörien välillä riittäviä eroja "kytkee viskoon sähköt".

Tosin viskonesteetkin ovat vuosien saatossa kehittyneet, eli sekin voi olla syynä. Ja onhan itse viskokytkimenkin rakenne kehittynyt.

Liikkuva jääkaappi rules....

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cedricistä neliveto Maasturiprojektit 5 13.11.2007 21:03
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
Katumaasturin visco jpisteh Tekniikka & Jutustelu 5 07.11.2005 20:30
neliveto-ongelma yhä HJ:ssa (ohi on) Cental73 Tekniikka & Jutustelu 6 04.10.2005 12:04


Sivu luotu: 05:44 (GMT +2).