Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 05.03.2006, 21:35
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

> Nyt kannattaa miettiä että minkä takia nuo on tuonne tehty....

Kun oon vähän kokematon noisen lehtijousien kanssa, niin epäilen että tarkoitus on ensisijaisesti ollut
estää akselin kiertyminen, ja ehkä toissijaisesti pitää akseli keskellä autoa esim. sivukallistuksissa.

Koska olemassaolevaan alustaan on lisätty tukivarsi, joka vaikuttaa useampaan suuntaan, niin mitoitus on
varmaan tarkkaan harkittu ja toimivuus varmisttettu kokeilemalla useampaa erilaista mitoitusta.

Tuo akselissa kiinni oleva tappi näyttää kyllä hieman hempulilta (pitkä ja ohut), joten pakkoja ei kannata
korvata pitkittäisilä tukivarsilla ellei tuota vahvista. Rangessa on vakiona samantyyppinen ylätukivarsi
takana, akseliin tuleva pultti on noin 20mm paksu, eikä sekään taida olla ihan pomminvarma.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + ALPO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 07.02.2007 10:38
Patrollin alusta- ja tekniikka-asiaa osilpi Tekniikka & Jutustelu 4 01.02.2006 08:53
Halvin vinssi ratkaisu? Tekniikka & Jutustelu 18 06.03.2005 20:30
se käyntihäiriö TD5 ja ongelman ratkaisu! lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 1 03.09.2004 04:35
Koulukiusaamisongelman ratkaisu! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:04


Sivu luotu: 18:07 (GMT +2).