Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 02.10.2005, 22:52
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Hieno systeemihän turbiini normaalin kytkimen lisäksi on. Unimogit taitaa mennä sitten sinne traktoripuolelle, vaikka kuorma-autoja onkin. Moggiin on ollut saatavilla tehdasasennuksenakin turbiinia, jota käyttäen millä tahansa vaihteella voi lähteä liikeelle ja huiput on sen mitä kone kiertää ja vaihteen välitys antaa myöden, on siis N kappaletta nopeusalueita. Mogin turbiinille on oma hytikkapumppu ja jäähdytin.

Joku Boeing 747 taitaa painaa tyhjänä n. 130 tonnia, maksimi lentoonlähtöpaino n. 250 tonnia ja semmoista ei mogilla lentokentällä liikkeelle kiskota tavallisen kytkimen avulla, mutta turbiinilla lähtee - hitaasti, mutta lähtee. Näitä "airport tug"-moggeja näkee yleensä kuvissa sellaisessa kokoonpanossa, että 406:n rungolle on laitettu 416:n jatkohytti (doppelkabin) ja sen taakse naurettavan pieni lava, n. metrin pitkä laatikko.

Turbiini-moggeja on ollut myös rautatiekäytössä kiskomassa junia. Siinäkään ei valtavan vetopainon vuoksi tavallinen kytkin tule kysymykseen.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: TH-350 + turbiini hakoteilla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2007 09:07
M: Mitsun TURBIINI solihull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 18.04.2007 09:30
M:Volvo 2,3 (B230F)kone+manuaaliaski+kardaani+perä kivinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.12.2006 18:17
O: Turbiini SoSo O/M/V Muut 0 21.01.2005 20:46
o:Lyhyt TH 700+turbiini Juksi O/M/V Muut 0 20.04.2004 07:19


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).