![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tästä mekaanisen vinssin stefasta tuli semmosta kysymystä kun oman vinssin purin niin se stefa oli rummun puolella ja se oli ihan riekaleina, joten jäi vähän epäilyttämään ettei joku olisi asentanut vähän väärin sitä?!
Niin eli tuleeko se 3 stefa joka on siinä pää akselissa, niin onko se stefa kummalla puolella, vaijjeri rummun puolella vaiko planeettavaihteiston sisä puolella? Niin ja kyseessä on toyotan läpi vetävä vinssi. Ja muutenkin tuo vinssi on ihmetyttänyt kun se rumpu liikkuu vasenmalle ja oikealle semmoset 3-4cm ja kaverin mekaaninen ei liiku sillä tavalla. Eli mikä on nyt niinku pielessä? Puuttuuko osia? Onko kellään oikeita räjäytys kuvia näihin? Kun näissäkin tuntuu olevan eroja. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
laita rivaattina eemeli-osoite niin laitan mitä löytyi oman koneen syövereistä..
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kelan akselin stefa menee paikalleen vaihdekotelon ulkopuolelta (ruuvivaihde, ei planeetta), kelan puolelta. Foorumin hakutoiminnolla löytyi hyvin nopeasti mm. tämä keskustelu, jossa on vinssistä sekä valokuvia että purkupiirros (ns. räjäytyskuva):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37385 Katso siitä, onko kytkimen ("Clutch") ympäristössä samanlaisia osia kuten piirroksessa.
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
pitääkö se stefa lyödä jotenkin sinne ruuvi vaihteeseen päin, vai jääkö se siihen siinä kun on se semmoinen metalli rinkula..
Niin nyt kun katselin kuvia että ei sieltä kyllä tuon mukaan mitään puutu. Ja aika hauska kun tuo vaihteiston kuori on erinlainen kun mulla tuossa tuo osa mikä menee rumpua vasten on pitempi. Mulla siinä ei ole kuin semmonen tynkä. Eli kuinka paljon mekaaniset vinssit eroavat toisistaan? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Entäs kuinka paljon kuuluu matopyörässä (laakereissa) olla päittäisvälystä? Ei yhtään, vähän vai selvä välys?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Pari kuvaa, missä uutta stefaa on mallailtu paikalleen, mutta vanha on vielä siellä alla. Mallina on myös yksi samanlainen stefa nurin päin käännettynä (vasemmalla, kiristysjousi näkyy). Uudet stefat on kumitettu ympäri, niin ei näy sitä tiivisteen metallirunkoa paljaana. Kuvissa näkyvät uudet tiivisteet ei ole Toyotan varaosia, vaan mitoiltaan siihen paikkaan sopivia laakerikaupan tiivisteitä. Uusi tiiviste naputellaan vaikka sopivaa hylsyä apuna käyttäen pesään (mielellään suoraan). Tiivisteitä laitettaessa sellainen hylsy, joka juuri mahtuu tiivisteen pesään on paras, koska painaa tiivisteen runkoa sieltä, missä kitkakin vastustaa, eli ulkoreunan läheltä. Huuli voidellaan vaseliinilla ennen akselin laittoa paikalleen ja varotaan raaputtamasta ja kolhimasta sitä tiivistettä. ![]() Vanha pesässään, uusi mallin vuoksi pinossa päällä. Uusi näyttää kuvassa liian pieneltä, mutta työntömitta kertoo sen olevan jämpti: ![]()
__________________
Jukka |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No niin nyt tuli selvyyttä asiaa eli on ilmeisesti niin että se pronssi liukulaakeri on tullut liikaa rumpuunpäin joten stefa ei mitenkään olisi sopinut sinne. eli on lyötävä jollain tuota laakeria pois päin rummusta. Kylläpäs on tuottanut päänvaivaa yksi vinssi
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos nuo stefat maksaa sitten ihan tojotan alkuperäisvaraosina?
*edit: Minkä kokoinen on läpivetävän vinssin se pienempi stefa? Isomman koko jo löytyi, mutta pienemmän ei.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 61 etuperän stefa? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.11.2007 18:03 | |
Paten perään stefa. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.02.2006 20:18 | |
SJ 413 Laatikon stefa? | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.04.2005 16:39 |
HJ 61 gx perämurikan stefa | Jukka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.06.2004 10:08 |
Äljiin stefa | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.07.2003 07:27 |