![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Portaaliakselissa akseliputki on ylempänä kuin pyörän navan keskilinja. Navassa
on välitys, joka mahdollistaa aksliputken nostamisen ylemmäs tai laskemisen napalinjan alapuolelle, kuten mm. joissakin matalalattia-linja-autojen akseleissa on tehty. Maasturissa portaali lisää mukavasti maavaraa ja alentava napavälitys mahdollistaa saman väännön kestävään akseliin pienemmän perämurikan ja ohuemmat vetarit/kardaanin, kun voimaa välittävien osien ei tarvitse kestää niin suurta vääntöä kuin "suora-akselisessa". Napavälitys voi olla toisaalta ihan hyvin 1:1, jolloin etua tulee vain portaalin suuremmasta maavarasta. Note! This message was posted anonymously! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Porttaali patikka | swamber | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 29.10.2008 22:57 |
uaz porttaali | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 11.02.2008 10:15 | |
Porttaali patikka | swamber | Maasturiprojektit | 2 | 04.06.2007 21:21 |
porttaali | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.01.2007 17:35 |
M: patikka osaa | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 13.05.2006 10:52 |