Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 06.06.2005, 05:36
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Niissä "venttiileissä" on vain suodin sisällä - tehtävänä lienee nesteenä olevan öljyn erottaminen pois imuilman sekaan joutumasta.

Kaasarit kannattaa korjata ennen säätämistä - säätöjä ei montaa ole, mutta vikoja voipi olla monia. Eli ne kandee purkaa kokonaan ja katella missä kunnossa ovat. Säätöjä löytyy bensapinta, suutinputken tai -neulan korkeus, ns. temperature compensaattorin avautuminen ja hmmm..... muita ei olekaan. Jossain mun aiemmassa viestissä tais olla linkkejä huolto-ohjeisiin..... neulat ja putket kuluvat ja käynti on niiden kunnosta kovasti riippuvainen ja ovat suht kalliita (n. 100€).

Sytky kannattaa kattoa kokonaan kuntoon ennen kuin kosket kaasareihin ollenkaan. Varmista, että toisiopuoli on kunnossa ja että ajoitus pelaa - sekä alipaine- että keskipakosäätö ja että ennakko on oikea.

Se, että kuumana on kovalla ja kylmänä ei meinaa käydä, viittaa alipainevuotoon jossain. Tarkista myös ettei jarrutehostin vuoda.

Pari milliä löysää vaijerissa varmaan riittää.

Romppaset on yksikertaisia vekottimia, mutta niissä on omat kikkansa. Perehdy toimintaan huolella...... homma palkitsee vaivan - tuon parempaa offi-kaasaria ei olekaan. Kunnossa olevat toimivat hienosti kaikissa tilanteissa.

Tapsa

PS kaikki letkut on tarpeellisia, ei niitä sinne turhaan o laitettu.

- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -

- edit: Muista myös, että koko kampikammion tuuletusjärjestelmä on tyhjäkäynnillä osa "alipainejärjestelmää".... sulla näyttää noi mustat tuuletusputketkin olevan halki.... koneen pitää niiden kautta saada hallittu määrä ilmaa, muuten et saa vakio neuloilla ja suuttimilla ikinä tyhjäkäyntiseoksia kohdalleen niin, että seos on myös vetoalueella kunnossa eikä tyhjäkäynnin säädöstäkään tule mitään.

Edited by - Tapsa_ja_Dumbo on 06/06/2005 08:30:12
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Range Roverin Dieselöintiä blenheim Maasturiprojektit 22 08.07.2008 11:28
Range Roverin vetokyky Range-79 Tekniikka & Jutustelu 5 04.06.2007 13:02
Range roverin kunnostus. RR82 Maasturiprojektit 37 06.05.2007 19:20
O: RANGE ROVERIN jouset O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.02.2007 11:56
zenith strömberg (175cd) apuva jnu Tekniikka & Jutustelu 6 23.03.2005 10:33


Sivu luotu: 23:45 (GMT +2).