Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 25.05.2005, 08:00
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Iskarit kannattaa värkätä aina kohtisuoraan jousitusliikkeeseen nähden. Iskunvaimennuksen teho putoaa puoleen, kun kulma on 45 astetta!! (= iskunvaimenntimen liike on vain puolet jousituksen tekemästä liikkeestä). Eri asia on sitten se, jos ei muten pysty asentamaan iskaria, ja hommaa tietoisesti jäykemmät. Jos iskarin kulman saa säädettäväksi (takana se käy melko helposti) saa säädettävän vaimennuksen alustaan. Minkä takia porukoilla on niin erilaisia vaimentimia, johtuu se pitkälti erilaisista jousista:

Jos jäykät jouset -> jäykät iskarit (= lyhyet joustovarat)

Jos löysät jouset -> löysät iskarit (= pitkät joustovarat)

Syy, minkä takia joissakin ulkomaan härveleissä on useita rinnakkaisia iskareita, johtuu iskareiden kuumenemisesta ja sen jäähdytystarpeesta esim jossain Baja kisoissa. (ei Suomi ongelma).

Iskarit asentaa mahdollisimman lähelle rengasta. Monesti näkee, kun taka-akselilla on iskarit tuotu melko lähekkäin toisiaan. Autosta tulee tällä asenustavalla "huojuva".

t pasik

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitä moottoreita ootte laittanu suikkaan Tekniikka & Jutustelu 30 13.03.2007 09:08
M: Iskarit myllis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.07.2006 12:45
Rangen 4v-laatikossa (LT95) väärät öljyt baxxter Tekniikka & Jutustelu 13 11.04.2006 20:13
Onko kukaa laittanu bj:n vinssiä hj61:seen? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 8 15.05.2005 07:02
KALENTERISSA VÄÄRÄT PÄIVÄMÄÄRÄT??? Tapahtumat 2 13.04.2005 05:42


Sivu luotu: 06:11 (GMT +2).