Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2005, 20:25
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Moi,

> Paavo voi valottaa lisää

Se liukkailla erittäin selvästi havaittu kiemurtelu on tallella edelleen, toki senverta lievänä ettei autolla pelota ajaa. Pitkittäisiin takatukivarsiin on puslat vaihtamati, pyöränlaakereissa on pieniä välyksiä ainakin edessä, ja olkatapeissa ilmeisesti lievää keskinkertaisempia välyksiä kans, ja simpkka on sellainen kuin reilu kolmannesmiljoona ajetussa vois kuvitella olevan.

Mutta melkeen väittäisin että iso osa noista "ajo-ominausuuksista" tulee renkaista, auton kokonaiskorkeus tietty "auttaa" asiaa kans. Olkatappikallistuksesta ei oo varmaa tietoa, alkuperäiseen asennukseen on etujousia pidennetty hieman (nyt edessä rangen +0" HD takajouset FF:stä, alunperin +1" dieselin HD etujouset), ja aurauskulma tarkistettu sillä tähtitieteellisen tarkalla lankkumenetelmällä, pitäis olla aika likelle nolla, mutta sen jälkeen autolla on ajettu yx kisa ja poljettu tiukkaan hankeen (kelkanjälki keskellä ajouraa) ihan urakalla (pitkän puolen kakkosella vauhtia niin paljon kuin lähtee), eikä raidetangonsuoja ollut paikoillaan kun vinssinehjäys oli ja on vieläkin vaiheessa.

Hmm... jos tän nyt jotenkin yrittäis summata, niin mun mielestä volvolaisilla saa maantiellekin ihan kelvon ajopelin, mutta ei siitä helpolla tule yhtä hyvää kuin suorilla akseleilla, koska auto on väkisinkin korkea, ja olkatapeissa ei oo sellaiset shimmattavat laakerit vaan pelkät holkit (luulotietoa), ja porttaalikorotuksesta johtuen alustan välykset ja muut joustot hieman korostuvat.

Mutta jos maantieominaisuudet on prioriteettilistalla ennen maasto-ominaisuuksia (maavara, kestävyys) niin kannattaa pitää/laittaa suorat akselit. Sopivalla akselivalinnalla (rangeen esim. nelineloset danat tai vaikka hoojiistä beejiin 4.11 välityksillä, tai sitten se helpoin eli paremmat perät lukoilla ja vahvat vetarit, tai sitten vaa ihan muuten vaan uudet osat ja oikein säädetty perä) pitäis olla kans kohtuu luja hieman isommillekin rattaille.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pari kuvaa Nivasta SoSo Linkit 4 11.02.2006 20:05
pari kuvaa ROJEKTISTA Kankku Tekniikka & Jutustelu 42 14.12.2005 08:27
M: sukisuki (lisäsin pari kuvaa) Rytari O/M/V Muut 15 13.07.2005 10:33
Gaz'it Weteraanikonepäivillä. Pari kuvaa. JariM Tekniikka & Jutustelu 7 10.07.2005 10:26
Pari 14.9 kulman kuvaa.. Jörmelö Tapahtumat 0 15.09.2003 20:15


Sivu luotu: 16:15 (GMT +2).