![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
|
Mahtaako tämmöin viritelmä toimia?
|
|||
|
|||
|
polttoaine- ja huohotinlinjat on aika hyvällä mallilla. Huohotinlinjat vedän ilmansuodatinkoteloon sitten... Täytyy tuo alkuperäinen laatikon huohotin tukkia.
|
|||
|
|||
|
Laitoin nyt tuohon tommosen bilteman venepuolen läpivientikumin sikaliimalla. Saa nähä että mitä käy
|
|||
|
|||
|
Perkele, ei se laturi käykään, kun on CAN-väylä laturi, olisi kuitenkin toinenkin vaihtoehto ehkä tiedossa, mutta pitää vielä hinta yms selvittää. Se olisi vain 80a, mutta riittäähän sekin varmaan...
|
|||
|
|||
|
Doosan 300901-00033 laturi lienee sopiva. BV PSH tekee tarvikelaturia numerolla 236.504.080.030 ja on plus miinus 200 euron laturi esim aeromotorsista tai autodocista...
|
|||
|
|||
|
No nyt mie tilasin Aeromotorsista sen BV PSH 236.504.080.030 laturin (207e), suurin epävarmuus tässä on se että sopiiko se orkkis laturin hihnapyörä siihen. Mikäli ei sovi, niin taas sorvarille mentävä, että tekee tarvittaessa jonkin holkin tai sorvaa hihnapyörää...
Saahan niitä hihnapyöriä kyllä kaupastakin, tarvittaessa. No toivottavasti tuo vanha sopii...
|
|||
|
|||
|
Toivottavsti sen 12v VAG laturin saa kytkettyä. Lähtökohtaisesti sen pitäisi toimia ilmankin sitä DFM piuhaa... Toivottavasti se ei ole sellainen laturi, joka vaatii LIN ohjauksen... Eipä tullut pikaistuksissaan sitä tarkistettua aiemmin. No pitää varmistaa, että pelaa ilmankin...
|
|||
|
|||
|
Huhhuh, pitäisi todennäköisesti olla nimenomaan DFM, eikä LIN laturi...
"Numerolla 06-10782-SX Stelloxin laturi vastaa OEM-numeroa 021 903 026 L, joka on Valeo TG17C019 14 V / 180 A. Useissa varaosaluetteloissa tämän laturin liitäntä on ilmoitettu nimenomaan L-DFM, ei COM/LIN." Eli L-Napaan tulee latauksen heräte ja DFM napa jätetään tyhjäksi. Näin saa itseasiassa muuten varmaan aika helposti otettua tuo lisälaturi pois päältä jos on tarve . "Kytkentä sinun Patroliin B+ → 12 V akun plus (esim. 50–70 mm² kaapelilla 180 A laturille). Runko → moottoriin ja akun miinukseen yhtä järeällä maadoituksella. L → virtalukolta tuleva +12 V latauksen merkkivalon kautta. Jos et halua merkkivaloa, voit käyttää noin 68–100 Ω / 5 W vastusta tai pientä 12 V polttimoa herätteenä. DFM → jätetään irralleen. Koska rakennat erillistä 12 V järjestelmää 24 V Patroliin, tekisin herätteen niin, että se saa virran vain silloin, kun 12 V järjestelmä on käytössä (esim. 12 V pääreleen tai virtalukon kautta), jolloin laturi ei jää turhaan herätetyksi." tälläiset ohjeet antoi tekoäly, kun kysyin että mistä tietää, että onko kyseessä LIN vai DFM laturi.
|
|||
|
|||
|
Se Doosanin laturi on nyt virosta lähetetty, saa nyt nähä että mitä sieltä tulee ja milloin
|
|||
|
|||
|
Etuakselin jarruputki on nyt taivuteltu ja soviteltu. Jarrupainesäätimelle menevät putket on myös hyvällä mallilla.
Laturi tuli eilen ja on valitettavasti aika paljon isompi työ sovittaa, kun olin ajatellut. Tuo Toosanin laturi on aika paljon isompi, korvakon väli on väärä eikä säätörauta passaa . Hihnapyörän reiän kun poraa 22 milliseks, niin se sentään sopii todennäköisesti aika helposti...En usko että kovin äkkiä löytyy mitään muuta vastaavanlaisella teholla olevaa laturia, joka sopisi paremmin...? No illalla yks kaveri käy pyörähtää äkkiä kattoo, että mitä mieltä on. Onneksi tuo laturin korvake on kahdella pultilla kiinni lohkossa, niin teoriassa ainakin on helppo tehä se korvake itte... Sainhan mie sen 12v laturinkin kiinnityksenkin tehtyä kokonaan itte... No kattoo nyt...
"Niin oon tullunna minäki siihen ikkään, että kaupunkilais akoissa ei viehätä mikkään" -Jaakko Teppo Viimeksi muokannut Ukri : 30.07.2026 10:01 |
|
|
|||
|
|||
|
Ihan turhaan mietitytti tuo kannakkeen teko (ainakin toivottavasti
). Kun nuo korvakkeet on tuommoset, joilla laturin saa hieman alemmaksi, kuin vakiokiinnityksellä, niin nyt ei ole laturin suurempi kokokaan toivottavasti ongelma ja säätörauta voisi olla nyt ihan mahdollista saada toimimaan...![]() Alkuperäisen hihnapyörän keskireikä täytyy porata 17:sta 22:n milliin, niin en näe mitään estettä hihnapyöränkään sopimiselle... ![]() Laturin navat ovat B+, W ja D+... Tuo W lienee maa ja D+ on ilmeisesti nyt se heräte muoks: eikuu W on se kierrosluku
"Niin oon tullunna minäki siihen ikkään, että kaupunkilais akoissa ei viehätä mikkään" -Jaakko Teppo Viimeksi muokannut Ukri : 30.07.2026 12:18 |
|
|
|||
|
|||
|
Elikkä näinhänhän ne vissiin on...?
B+ = laturin päävirtalähtö akun plusnapaan tai starttiin D+ = heräte- ja latauksen merkkivalon liitäntä. W = kierroslukumittari (ei kytketä) Maa on vissiin laturin rungosta sitte...
"Niin oon tullunna minäki siihen ikkään, että kaupunkilais akoissa ei viehätä mikkään" -Jaakko Teppo Viimeksi muokannut Ukri : 30.07.2026 12:28 |
|
|
|||
|
|||
|
Eiköhän tuostakin hyvä tule. Ainoa isompi ongelma on nyt vain se säätörauta... mitenkähän mie saan sen uran tehtyä
|
|||
|
|||
|
Tuli kohtalaisen komia kannake, tuota vihreällä ympyröityä nööliä lukuunottamatta
. Kannaketta piti leikata katkoviivan kohalta ja tuli ihan hyvä, mutta pitänee vähän vielä leikata toisen korvakkeen kohalta, että saa säädön pienemmälle, jolloin säätöraudan teko helpottuu... Reiän paikat on myös merkattu ja pitää 11mm reiät tehä ja hihnapyörän reikä suurentaa 22 milliin, niin saa hihnat hankkia sen jälkeen. Sitten pääseekin säätöraudan suunnitteluun...
|
|||
|
|||
|
Tuli tossa mieleen, että jos koittais Patrolliin sovittaa HJ:n vakiojouset?
Ne on ilmeisesti parikyt senttiä pitemmät ja pitkillä riipukkeilla tai viimeistään korvaketta siirtämällä sopisi paikalleen ja näin saisi lisää ulosjoustoa? Etukardaanille kyllä pitää siinä vaiheessa varmaan tehä jotain, ettei ota kiinni, siihen poikkipalkkiin... Käsittääkseni jotkut on sellaista tehny?
|
|||
|
|||
|
Nyt mie muokkasin kannaketta hieman ja laturi istuu nyt paremmin.
|
|||
|
|||
|
Tulipas tilattua ihan oikeat liukupalat takapakkojen väliin, toivottavasti passaavat, 8kpl 4x4partsilla maksoi alle 40 euroa toimituskuluineen...
|
|||
|
|||
|
Liukupalat tuli, mutten ole paikalleen kokeillu.
Laturin hihnapyörän poraus meni sen verran vinoon pylväsporakoneella, että en ihan kuitenkaan viitti sitä asentaa. Ostin IKH:sta lähes samanlaisen 21 eurolla ja jossainmäärin, jopa paremman 17mm reikää lukuunottamatta, kun ei mistään löydy 22mm reiällä olevia hihnapyöriä... No eihän se ole iso homma sorvissa suurentaa sitä reikää 22 milliseks ![]() Kuvassa näkyy tuo hihnareititys. Tehostimen hihna on vain havainnollistamis ja mittaussyistä ja tehty katkaisemalla pitempi hihna. Täytyy käydä semmoin oikea 13x1300mm vielä hakemassa. Tuo vesipumpun hihnakosketus on aika hento, mutta etenkin kun ei ole enää alkuperäistä flektiä, niin eiköhän tuo toimi?
|
|||
|
|||
|
No nyt on hihnapyörän keskireikä sorvattu, mutta tarvii mutterin alle vielä tehä sopivan kokoin rikka, että saa mutterin kireälle. Sitten pääsi tuota kiristysrautaa suunnittelee, täytyy vaan tuo ura teettää varmaan jollain jyrsimen omistavalla tutulla, tai tuo koko rauta plasmalla leikata, kun on vähän vittumanen tehä rälläkällä...
Vaihoin myös nyt tuon vesipumpunkin, kun semmoin sattui olemaan ja kyllähän se sitte olis vituttanu vaihtaa jälkikäteen...
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
| Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
| Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
| Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
| Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |