Palalukot on lähtökohtaisesti aina lukossa, mutta kääntyessä kun ei ole veto päällä / hyvin kevyellä vedolla niin pääsee "rullaamaan" hampaiden yli mistä tuo naksutus/ kolkatuskin johtuu. Sillä ei pitäisi olla mitään väliä onko kytkin pohjassa tai vaihde vapaalla, kuuluisi toimia ihan samalla tavalla - pitäisi myös riittää kun vaan höllää mutkassa kaasua.
Ainakin itsellä automaattilaatikkoisissa autoissa niin Detroit locker, Aussie locker kuin Spartan on kaikki toimineet niin että kääntyessä kevyellä vedollakin antaa vielä naksutella yli, vasta reilummalla vedolla kytkee lukon takaisin kiinni tai vastaavasti jos on valmiiksi veto päällä ja kääntyy niin pysyy lukossa.
Se mikä noissa palalukoissa on, niin perän ja lukon välykset pitää olla lukkovalmistajan speksien mukaiset, muuten ne yleensä toimii vähemmän hyvin. Samoin esim. kiero akseliputki voi tehdä sen että lukko toimii vähän miten sattuu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|