Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2025, 10:38
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Talking

Maastossa käyty ensitestit


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2025, 20:00
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

C-kasetilta kun sais kutosdiiselin säveltä ja 3" pakoputkenpätkä lumikolaan niin uskoisin maasto-ominaisuuksien vielä paranevan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2025, 02:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Filmin alussa just kun olis menny, muutamaankin kertaan, niin loppuu veto. On varmaan röykkystä kyytiä, mut voi kun olis lämä pysynyt pohjassa. 😜
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2025, 11:11
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Filmin alussa just kun olis menny, muutamaankin kertaan, niin loppuu veto. On varmaan röykkystä kyytiä, mut voi kun olis lämä pysynyt pohjassa. 😜
No se vähän hankalaa olikin, kun ei ollut lämä pohjassa. Semmosta sopivaa asentoa jalalle koitin hakea...
Rengas hidastuu/pysähtyy yhtä ripeästi kun pyörähtää liikkeelle.
Toivomuspolkimen toimintalogiikassa vielä hieman säädettävää

Kyllä se toivottavasti videon loppua kohti näkyy myös miltä tuntui, eli paremmin oli jo sinut tuntuman kanssa.

Seuraavalla kerralla sitten suuremmalla varmuudella ja jäykemmällä nilkalla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2025, 11:11
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka Näytä viesti
C-kasetilta kun sais kutosdiiselin säveltä ja 3" pakoputkenpätkä lumikolaan niin uskoisin maasto-ominaisuuksien vielä paranevan
Tulossa kyllä mökäpönttö, mutta vähän futuristisemmalla äänimaisemalla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.08.2025, 21:18
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Talking

Kulman pitkässä ajopäivässä se tapahtui, nimittäin mun ensimmäinen Suzukin vetoakselin hajoaminen



Offroadjounilta sain hinausapua nuotiopaikalle (ISO KIITOS!)
Pohjolanmies hoiti sitten loppumatkan


Pudotin akselin auton alta ja olin jo valmistautunut kaivelemaan tumppia pihalle, mutta tää tipahti ihan perää kääntämällä ulos


Sen verran oli mujua laakerin ympäristössä, että päädyin avaamaan ja putsaamaan koko ARBin


Jossain vaiheessa ollut joku kytkentähärö. Oli kyllä toi kytkentärenkaan palautusjousi (ei tullut kuvaa siitä) jotenkin killissä kun avasin kannen, asettui kuitenkin kasattaessa paikalleen.


Noo, tolla aikaisemmalla koeajovideolla näkyy parissa paikkaa, kun eteneminen stoppaa äkkupysähdykseen, liekkö tää kuskin puolen takajousen korva ottanut turpaan jossain niistä kohdista. Pitkässä ajopäivässä ajoin kuitenkin ihan nätisti


Vähän alkoi kuulumaan myös vierasta sirinää samoihin aikoihin, kun vetarin katkeaminen tuotiin mun tietoon. Yksi moottoriadapterin laakerikauluksen ruuveista oli korkannut ja laippa päässyt kääntymään vinoon.


No hyvä syy nyt tehdä tää kunnolla, niinkuin ollut aikomus koko ajan. Samoin takajousille on pitänyt tehdä tässä jotain, kun jouset lähes pohjassa ja auton perse roikkuu akkupaketin painon takia
Ehjä takavetoakseli oli myös aloittanut kiertolaiselämän, niin päädyin sitten tilaamaan Lonkkarin kepit sen sijaan, että kokeilisin vielä yhden vakiovetarin elinikää tän auton alla

Päätyyn asti vaan, ei tarvi sit arpoa olisko ollut jotain vielä kestävämpää tikkua
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20250808204552.jpg‎
Views:	1019
Size:	123,4 Kt
ID:	110060   Click image for larger version

Name:	IMG20250808221155.jpg‎
Views:	1036
Size:	281,9 Kt
ID:	110061   Click image for larger version

Name:	IMG20250817144947.jpg‎
Views:	1035
Size:	384,1 Kt
ID:	110062   Click image for larger version

Name:	IMG20250817175005.jpg‎
Views:	1031
Size:	368,5 Kt
ID:	110063   Click image for larger version

Name:	IMG20250817144905.jpg‎
Views:	1028
Size:	289,7 Kt
ID:	110064  

Click image for larger version

Name:	IMG20250817131002.jpg‎
Views:	1038
Size:	247,6 Kt
ID:	110065   Click image for larger version

Name:	IMG20250817160043.jpg‎
Views:	1023
Size:	317,1 Kt
ID:	110066  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.08.2025, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Tätä se teettää kun on liikaa voimaa

Ehkä tässä hieman paistaa että on kuitenkin ollut aavistuksen kiire päästä ajamaan, mutta toisaalta shake-down- ajoillahan ne viat löydetään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2025, 08:00
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Joo joo!

Kiire ajamaan, että saa ne viat ulos

Paljon tässä ehtinyt kuitenkin ymmärrys jalostua siitä, mitä kaikkea tälle pitää tehdä rakenteen ja softan säätöjen puolesta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.10.2025, 10:28
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Cool

Etenemää vammojen paikkailussa tapahtunut

Olin jo tökkäämässä katkenneen vetarin tilalle toista samanlaista, mutta pysähdyin hekteksi neuvottelemaan itseni kanssa ja totesin, että kokeillaan siirtää sulaketta. Tuli tilattua Lonkkarit


Sit takajousille ja rungon pään kiinnikkeille tapahtuu muutakin kuin korjausta. Mulla pyörinyt vuosia yksi setti YJ jousia. Kokeillaan niitä takana, jos olisi parempi kantavuus. Jousipedithän tähän joku edellinen laittanut jo sellaisen, joissa U-pulttien väli on kutakuin tuo YJ latin leveys, eikä Suskin latin leveys ja siitä se ajatus sitten lähti...


Moottoriadapteri V1.5, nyt pienemmällä heitolla


Näinhän tää mun piti alunperinkin tehdä, ennen kuin vähän oikasin
Eli Leafin laatikon kuorista molemmat puolikkaat hyödyntäen saa laakerit riittävän etäälle toisistaan ja mahdollisuuden jättää mekaaninen parkkilukko toimintaan (jos vain olis joku keino ohjata parkkilukon moottoria...)


Suzukin pinionin akseliin tarvi väliholkin, että voi käyttää Leafin laatikon laakereita


Kardaanin laippa tulee just sopivasti ulos, toki tästä olin jo edelliseen iteraatioon joku kymmenisen milliä lyhentänyt kaulaa.


Ei oo heittoakaan enää juuri ollenkaan, kello nollattu minimiin. Laipan tasopinnassa ei neula juurikaan liiku. Saapa nähdä, miten tää sitten pyörii


Koesovitus, mahtuu!
Pitää vielä vähän lappuja leikellä ja hitsailla, että saa öljyt sisään tuonne.
Teen tähän nyt samalla kierroksella vielä tuen vaihdelaatikon kannakkeen kiinnikkeelle, jotta moottoripaketin heiluminen tulipellin suuntaan rauhoittuisi. Ei se ole kontaktia vielä ehtinyt ottaa, mutta sellaisen mahdollisuuden olen tunnistanut.



In the meanwhile @ säätäjä_setä laboratories

Vähän tuon kohtalokkaan Kulman ajopäivän jälkeen starttasi jälleen yksi tuotekehitysprojekti säätäjä_sedän laboratoriossa. Nimittäin Leafin parkkilukon moottorin ohjaimen kätilöinti. Hommahan alkoi sillä, että ensin perehdytään parkkilukon moottorin sielunelämään ja siihen, miten sitä ohjataan. Tässä ollaan jo ensiaskeleita pidemmällä ja voimaa tuntuu olevan!


Lukuisten valvottujen öiden jälkeen gurumme julisti moottorin alistetuksi valtaansa ja voitiin jatkaa käyttöliittymän jalostuksen parissa sekä lisätä vielä vähän diagnostiikkaa...


Yhden napin ja ledin käyttöliittymä, yksinkertaista ja kaunista
Nyt on laboratoriossa kehitetty tätä niin pitkälle kuin mahdollista, seuraavaksi asennusta ajoneuvoon ja koekäyttöä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(5).jpg‎
Views:	551
Size:	335,8 Kt
ID:	110328   Click image for larger version

Name:	Springs.jpg‎
Views:	545
Size:	118,3 Kt
ID:	110330   Click image for larger version

Name:	Longfield.jpg‎
Views:	551
Size:	144,3 Kt
ID:	110329   Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(4).jpg‎
Views:	553
Size:	197,5 Kt
ID:	110327   Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(3).jpg‎
Views:	550
Size:	297,5 Kt
ID:	110326  

Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(2).jpg‎
Views:	556
Size:	324,1 Kt
ID:	110325   Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(1).jpg‎
Views:	551
Size:	193,0 Kt
ID:	110324   Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (1).jpg‎
Views:	541
Size:	187,9 Kt
ID:	110321   Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (2).jpg‎
Views:	539
Size:	216,1 Kt
ID:	110322   Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (3).jpg‎
Views:	538
Size:	226,0 Kt
ID:	110323  

Click image for larger version

Name:	Motor_shaft_V2(6).jpg‎
Views:	542
Size:	404,7 Kt
ID:	110332  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ Repe71 O/M/V Ajoneuvot 7 07.09.2016 21:02
Myyty Suzuki SJ pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 1 23.03.2012 10:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Suzuki Pick up. Peto O/M/V Ajoneuvot 7 24.01.2008 17:56
m suzuki 82 pick-up x 2 O/M/V Muut 0 07.08.2003 10:28


Sivu luotu: 22:57 (GMT +2).