![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei oo oikein tämä rojekti edennyt, tekosyy sille on näissä videoissa. Eli offiblazerin kanssa aika mennyt kuitenkin, mut vähän pienemmän. https://youtu.be/zH24h2wUEH0?si=JwYKvAy94gca8OnJ https://youtu.be/jVjfX0rG02A?si=RRp84V3ZpEKNwLtI Nyt mä taas kuvittelen että jaksan nakertaa isosta pikkujutut kasaan ja vähän offaillakkin sillä. Saapa nähä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin nyt on auto taas ajossa. Takakardaanikin on nyt värinätön kun sain laatikon ulostuloakselin laakeroiniin kuntoon. Tässä lootassahan on normaalisti liuku-yoke, mutta olin muuttanut sen laippaliitoksella olevaks. En ajatellut asiaa sen enempiä, mutta se akselilla oleva kuulalaakeri jää aika kauas lootan sisälle ja laippa, käsijarrulevy ja tuplaristikkohässäkkä painaa aika tavalla. Liuku-yokea vartenhan siinä on liukulaakeri ihan stefan sisäpuolella joka oli siis mulla tyhjänpanttina. Ja jostain tuntui tulevan sellanen aaltoileva tärinä / resonanssi jota ei oikein osannu paikallistaa, mutta tota mä rupesin epäilee.
Hommasin siis sopivan liuku-yoken josta leikkasin irti sen haarukan, eli hyödynsin vaan sen putken. Sopivan mittaiseksi katkaistuna se toimi sekä tukilaakerina että stopparina kun laipan kiristää paikalleen. Tästä ei tullu kuvia otettua mutta tollanen se osa oli. Ja koska aiemmin jakis vuoti öljyä niin aina stressasin että paljonkohan sitä öljyä on lootassa sisällä. Toki yritin tehdä siitä tiiviin, mutta samalla nikkaroin tälläsen öljypinnanvakoiluletkun täyttö ja tyhjennysproppujen väliin. Sit käytiin kulmakorvessa testailemassa että tuleeko uutta puuhailtavaa. Ahdastahan siellä välillä on. Ja kuraista. Mutta kaikki tuntui pelaavan, joten ajellaan nyt hetki ja naatiskellaan. Ehkä seuraavaks iskareiden alakorvakkeiden muutos järkevämmäksi.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 17.07.2025 10:47 Perustelu: Lisäsin kuvan |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No joo, päivitetääs tätäkin välillä. Joskus pettää tekniikka heikkouttaan, joskus asennus / suunnitteluvirheen takia. Tuo edellisessä viestissä näkynyt öljyn mittaletku päätti irrota matkalla forssan picknickiin. No onneksi sen huomas heti kuuman atf öljyn tuoksusta ja pienen kenttäremontin jälkeen matka jatkui. Mutta ainekset tietty oli jakisvaurioon tai jopa tulipaloon kun atf:ää lens pakoputkile yms.
Olin jättänyt letkun ilman klemmareita, kylmänä letku tarttuu noihin karoihin ihan sikana, ei meinaa lähteä millään ehjänä irti mutta kuumana tilanne oli toinen. No nyt on klemmarit niin luulis pysyvän. Oli kyllä vähän hankala saada klemmari tonne panssarin taakse kenttäoloissa. Sit öljyä jakikseen ja pääsin perille vorssaan. Olipahan paljon kalustoa paikalla ja blazeriakin kävi moni ihmettelemässä. Matkalla vähän mietin kun lattia lämpenee ja varsinkin apparin puoleinen putki menee myös läheltä jakista ja mitä lie jarru ja bensalinjojakin on siinä kohtuu lähellä, niin vaikka ne on ehjänä pysynytkin, niin päätin vähän lämpöeristää putkia. Biltsun eristenauha tuntui budjettiin sopivimmalta ja sitä siis molempiin putkiin kollektorilta äänenvaimentimelle asti, tossa kuva siitä "hankalamman" muotoisesta, toinen on täysin suora! Hyvin tuntuu eristävän, kädellä pystyi koskemaan putkeen ajon jälkeen. Ilman eristettä kärähtäis kyllä. Samalla reititin ehkä järkevämmin tuon öljyn mittaletkun. Jätin sen vieläkin ylipitkäksi jotta voisin sen kautta paremmin laskea öljyt siististi johonkin astiaan kun tulee öljynvaihdon aika. Ja surautin vähän panssarin kulmaa pois, oli nippa kolistellut välillä tuohon kanttiin. Sit käytiin ajamassa kulmakorvessa pitkässä ajopäivässä, pe iltana mentiin ja ajettiin puolille öin, sitte lauantaina uudestaan ja ehkä yhdeltä pois metästä. Hauskaa oli ajella, varsinkin pimeässä. Keskusteltiin just kulmassa venttiilihatuista, totesin että ei niitä mihinkään tarvii mutta ehkä tämän reissun jälkeen taas niitäkin vois harkita.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |