![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Alkaisi pahimmat ruostepaikat olemaan rungon osalta hitsattu. Ihan muutama pien paikka on vielä edempänä rungossa. Toki muuta hitsattavaa vielä on, esimerkiksi iskarin korvakkeita, yksi tai kaksi pakoputken kannaetta yms, muttei mitään mahdotonta. Kohta on varmaan ruvettava tekniikkaa rassaamaan ja maalaamaan... ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Alunperin koukun runko on kiinni kuudella M10 pultilla. Keskellä neljä läpipulttia ja oikealla reunalla on kaksi, ei, läpipulttia. Lisäsin myös vasempaan reunaan vastaavanlaiset kaksi pulttia, eli nyt se on kahdeksalla pultilla kiinni. Lisäsin ne kaksi lisäpulttia niin että leikkasin auki, hitsasin reikien taakse mutterit ja hitsasin irti leikatun palan takas kiinni. Nuo kaksi levyä tulee vielä kiinni toisiinsa levyllä, joka hitsataan tuohon alapuolelle. Siihen alapuolelle tulevaan levyyn tulee sitten todennäköisesti kiinni koukun pikakiinnityksen naaras-osa.
|
|||
|
|||
![]()
Tuo levy on siis 8mm paksua
|
|||
|
|||
![]()
Lisäsin tuohon alareunaan vielä kotelosuojareiän.
|
|||
|
|||
![]()
Tän koukun rungon kanssa oli ihan HIRVEÄ puljaaminen, mutta nyt on vihdoin melkein valmis. Tuohon naaraskappaleeseen täytyy käydä 25mm reikä porauttamassa kaverilla. Tulee varmaan raktorin työkonetappi tuohon... Tän ikäisessä autossa ei ole mitään sen kummempia vaatimuksia koukun osalta, eli saa itse tehdä, mutta ei tarkoita, että ihan miten vaan voi tehä, eli nyt olis muuten alkuperäisen kaltainen kiinnitys, mutta selvästi vahvempi. Tuolle naaras "pistokkeelle" tulee lisätukea tietenkin kun hitsaa kiinni. Kummatkin osat on 8mm rautaa, eli selvästi järeämpiä, kun tehdas koukut. Etu- ja takaosan yhdys lätyskät on sentin paksuista, samoin kuin "pistokkeen" naarasosan yläsivu. Kun tämmösen itse tekee, niin täytyy ehdottomasti vähän ylimitoittaa. Oli tuo vanhakin kyllä itse tehdyn oloinen... Olen huomannut että tämä koukunrungon teko on aika "kontroversiaali" aihe netissä, mutta kun on kerran kuitenkin ihan laillista tämän ikäisen autoon, niin teen sitten ite. Nimittäin vaikka ostaisikin koukun kaupasta, niin joutuisi jokatapauksessa hitsaamaan itsekin jotain, niin sama se on tehdä kokonaan itse, tietenkin itse kuulaa lukuunottamatta.
|
|||
|
|||
![]()
Aika järeä tämä HDJ80 iskari
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Mulla riitti kun levitti tota korvaketta jonkunverran.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |