![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo kyllä pistehitsiporalla saa pintapellit irti ilman että pohjapeltiin tulee reikiä. Sinne sauman väliin pistehitsin viereen kannattaa lyödä puukko pystyyn jotta saa jännitystä peltien väliin ja välillä se napsahtaa kun on tarpeeks syvälle porannut ja välillä on parempi lyödä puukkoa eteenpäin ja sillä irrottaa loput pistehitsistä ennen kuin puhkee takapelti. Jos etummaista peltiä ei tarvii enää säästää, niin pistehitsit voi hioa etupellin läpi matalaksi esim. Makitan kapeella nauhahiomakoneella ja hakkaa puukkoa saumassa samalla lailla. Youtubessa urakkavauhtia etenevät kolarikorjaajat käyttää nauhahiomakoneen kanssa paineilmatalttaa ja kapeeta terää puukon sijaan, mutta siinä pitää tietää mitä tehdä kun ei ole samaa tatsia kuin puukon ja vasaran kanssa. Välillä kun pitää amatöörin porata lisää ja sitten taas kokeilla puukkoa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo kuten hessu888 selittää mutta kun kyseessä tuulilasin kehys vanha hiluxi ln110 mallinen ja siinä on koelaudan kiinnityspelti ja kehys hitsattu yhteen ja vielä liimakitattu niin ei pahemmin pääse/pystyy mitään meisseli tai rakoa saamaan ja pistehitsiporat 8mm ja sahatapaiset 9.5 tiedossa ja niinpäin pois mutta koitetaan alumiinillä ja kunhan reijät saa jotenkin kiinni niin uudet voi ilmapihdellä tehdä millä hitsaa ne yhteen. Kiitos kaikista "asiallisista" vastauksista
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä oon ihan tavan poranteristä hionu noita "pistehitsi" teriä ja niillä pärjänny, kupari putkea/levyä käyttäny vasteena tai laalaan mainitsemaan alumiini palaa, toki itse inevestoin vuosisitten pistehitsikoneen niin ei ole tarvinnut enää migillä täytellä
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä alumiini ja teräs jollain mekanismilla toisiinsa voivat sulaa kiinni.
Taannoin paikkailin hätähommana piennarmurskaimen vasarateriä hitsaamalla että olisivat edes suunnilleen oikean painoisia ja paksua alumiinilattaa vasten hitsasin lisää materiaalia niihin. Niin tiukasti jämähti kiinni ettei millään irronnut, piti rälläköidä irti. En tiedä kyllä voiko niin käydä autopelti-virroilla, vähän epäilen ettei? Kuparin kanssa ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Sähkökeskusvalmistajalta kun hakee erilaisia kuparilatan pätkiä (keskusten virtakiskoja) niin pystyy taivuttemaan vaikeisiinkin paikkoihin käypäisen "vastineen". Viimeksi muokannut riude : 19.05.2025 07:47 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Messinkiin ei hitsi tartu ja kestää lämpöä.
__________________
KYM#5 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pistehitsin pois poraaminen/hitsaaminen | sirrom | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.05.2020 14:26 |
30mm reikien poraus rautaan, mistä terä? | allu-85 | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 23.03.2020 21:03 |
Bj:n jakolaatikossa reikä! | pesa570 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.09.2015 08:18 |
Läppärungon poraus ? | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 05.01.2004 13:18 | |
Reikä | Yleiset | 1 | 18.11.2003 12:40 |