Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.04.2025, 20:29
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Locus map android kännyyn/tablettiin ja menoksi

Vanha 03.04.2025, 22:50
A45 A45 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 13.05.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Locus map android kännyyn/tablettiin ja menoksi
Pystyykö kännykällä oikeasti suunnistamaan? Tai tabletilla, aikoinaan autossa rouskutti OziExplorer läppärissä ja vinssiapinalla vielä GPS-kapula.

Missä muodossa ja miten rastit nykyään jaetaan, muistan senkin ajan kun niitä hakattiin manuaalisesti koneelle.

Mä oon niin kuutamolla kaikesta nykytekniikasta niin mikähän olis sopiva tabu tuohon hommaan, pitää kai verkkokauppaa kaivella kun vaan tietäs mitä hakee.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2025, 06:47
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A45 Näytä viesti
Pystyykö kännykällä oikeasti suunnistamaan? Tai tabletilla, aikoinaan autossa rouskutti OziExplorer läppärissä ja vinssiapinalla vielä GPS-kapula.
Kyllä se tekniikka vaan on kehittyny. Autossa monilla tabletti puolikiinteesti ja vinssiapina kattelee samaa suuntimaa kännykästä, samalla keskustellen keskenään langattomasti kypäräpuhelimilla.

Lainaus:
Missä muodossa ja miten rastit nykyään jaetaan, muistan senkin ajan kun niitä hakattiin manuaalisesti koneelle.
Paperillakin toki saa, mutta siitä niitä ei tarvii edes entisaikojen muistoksi paukuttaa koneelle. Paria ongelmallisempaa poikkeusta lukuunottamatta, kaikki latailee rastipisteet hyväksytyn katsastuksen jälkeen saatavasta QR koodi nettilinkistä. Toimistosta löytyy apuja jos ongelmia

Lainaus:
Mä oon niin kuutamolla kaikesta nykytekniikasta niin mikähän olis sopiva tabu tuohon hommaan, pitää kai verkkokauppaa kaivella kun vaan tietäs mitä hakee.
Tähän en ota kantaa, olen vähä yhteensopimaton etenki taplettien kanssa, asia toki eri, jos eväslautanen tapletin päällä
Vanha 04.04.2025, 10:44
SamuLJ SamuLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 27.10.13
Sijainti: Nurmijärvi
Perusasetus

200-400e luokkaan saa jo täysin hommaan toimivan tabletin. Itsellä oukitelin tabletti (kestää vettä ja iskua) ja sim kortilla varustettu että netti pyörii ja karttapohjat latautuu. Maastokartat appi käytössä itellä, netti ei pakollinen ajossa jos lataa kartat etukäteen tabletiln muistiin softasta.
Rastipisteet helppo viedä, qr koodi lukien, sieltä tallentaa pisteet tablettiin ja softasta avaa tiedoston niin pisteet näkyvät kartassa. Maastokartat appiin en aluerajauksia ole saanut näkyviin mutta locusmapissa ilmeisesti onnistuu? Hyvin itse ainakin pärjännyt kun paperikartasta vilkuilee välillä aluerajoja.
tabletin hankintaan nyt suosittelen ainakin katsomaan itselle sopivan kokoisen ja ei välttämättä nyt pienimmällä mahollisella muistilla vain osta. Simmi hyvä olla mielestäni niin ei tarvitse pelleillä netin jakamisella puhelimen kautta tms..
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2025, 17:00
Veteraani+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SamuLJ Näytä viesti
200-400e luokkaan saa jo täysin hommaan toimivan tabletin. Itsellä oukitelin tabletti (kestää vettä ja iskua) ja sim kortilla varustettu että netti pyörii ja karttapohjat latautuu. Maastokartat appi käytössä itellä, netti ei pakollinen ajossa jos lataa kartat etukäteen tabletiln muistiin softasta.
Rastipisteet helppo viedä, qr koodi lukien, sieltä tallentaa pisteet tablettiin ja softasta avaa tiedoston niin pisteet näkyvät kartassa. Maastokartat appiin en aluerajauksia ole saanut näkyviin mutta locusmapissa ilmeisesti onnistuu? Hyvin itse ainakin pärjännyt kun paperikartasta vilkuilee välillä aluerajoja.
tabletin hankintaan nyt suosittelen ainakin katsomaan itselle sopivan kokoisen ja ei välttämättä nyt pienimmällä mahollisella muistilla vain osta. Simmi hyvä olla mielestäni niin ei tarvitse pelleillä netin jakamisella puhelimen kautta tms..
Heitäs joku kelvollinen tabletti tai pari mitä kannattas ostatella. Ei ole merkitystä onko nyt satkun kalliimpi vai halvempi, ennemmin vaikka semmonen mihin saa hyvän telakan autoon. Mulla olis Honeywellin teollisuustabletti mut se on työkäytössä vielä ja maksaa yli 3tonnia niin ehkei sellasta sit kuitenkaan. Onneks android, omenakoneet ei sovi mun kans yhteen.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2025, 19:56
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Meillä autossa Ulefonen tabletti suunnattuna kuskille ja olen siihen ollut tyytyväinen. Appari hoitaa 98% suunnistamisesta, ja käyttää Android-puhelinta siihen. Kummallakin on Locusmap käytössä. Kannattaa ennen tabletin ostamista selvittää millaiset telakan hankkii. Tabletin tärinä on aina ongelma. Meillä RAM mount ja monenlaista teippiä viritelty värinänvaimentimeksi.

Samsungin tabletit on perinteisesti olleet hyviä, mutta väittäisin että melkein mikä vaan uudehko tabletti toimii siinä riittävän hyvin. Tough-tableteissa ei ole kovin paljoa valinnanvaraa, jos haluaa sellaisen joka kestää vähän iskuja.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 04.04.2025 19:59
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2025, 20:41
Mekanismi Mekanismi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 19.04.12
Sijainti: Ylivieska
Perusasetus

Meillä käytössä Oukitel RT8, voi kyllä suositella. Kohtuu hintanen, iso akku 20 000mAh(kestää koko päivän lataamattakin), kirkas näyttö. Kestää iskua ja tärinää, ollut myös moottoripyörä käytössä. Karttana locus, johon helppo saada näkyviin alueiden rajat, sallitut reitit, rastin pisteistä kertova väri yms. Miinuksena ainakin aiemmin oli valmiiden telineiden puute. Piti siis suunnitella ja tulostaa oma teline. Jos tuommoseen päädyt niin teline asiassa voin jeesata.
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2025, 00:06
Veteraani+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Meillä autossa Ulefonen tabletti suunnattuna kuskille ja olen siihen ollut tyytyväinen. Appari hoitaa 98% suunnistamisesta, ja käyttää Android-puhelinta siihen. Kummallakin on Locusmap käytössä. Kannattaa ennen tabletin ostamista selvittää millaiset telakan hankkii. Tabletin tärinä on aina ongelma. Meillä RAM mount ja monenlaista teippiä viritelty värinänvaimentimeksi.

Samsungin tabletit on perinteisesti olleet hyviä, mutta väittäisin että melkein mikä vaan uudehko tabletti toimii siinä riittävän hyvin. Tough-tableteissa ei ole kovin paljoa valinnanvaraa, jos haluaa sellaisen joka kestää vähän iskuja.
Tuohan olis hyvä idea että kuskille näyttö, onko tuossa siis molemmat kirjautuneet samalle tilille vai ihan ominaan? Mietin että kun rasti haettu niin poistuu samalla toiselta laitteelta. En kylläkään ole edes ladannut tuota Locusta vielä eli en tiedä sen logiikkaa lainkaan. Mikä on Tough-tabletti?

Hienoa kun ei tajua mitään näistä nykyvehkeistä....
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suunnistus kilpuri RIKSRAKS O/M/V Ajoneuvot 14 21.05.2012 10:22
suunnistus cup???! Rekisteröimätön Chit-Chat 6 19.01.2011 23:59
suunnistus välivainio Tekniikka & Jutustelu 2 26.01.2010 17:26
Myydään suunnistus läppäri Rekisteröimätön O/M/V Muut 18 30.05.2009 08:18
M:Suunnistus CUP kilpuri CorollaHT O/M/V Ajoneuvot 3 10.10.2007 19:49