Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2025, 17:04
vveetijulius vveetijulius ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.12.16
Sijainti: Valpperi
Viestit: 14
Perusasetus

Ennen kun ihan radikaalisti rupeaa autoa pilkkomaan ja modaamaan ni kannattaa ainakin yks kisa ajaa harraste-standardissa melko vakiokuntoisena, ni pääsee vähän jyvälle että mimmosta touhua on ja huomaa käytännössä että mitä siltä autolta haluaa ja mihin luokkaan sitä haluaa ruveta sovittelemaan. HS luokassa radat on juurikin vasta-alkajia mielessä pitäen tehty ja pääsee lähes kaikenlaisella kalustolla (kuhan on kunnon penkit ja vyöt) koittamaan kilpailemista.

__________________
Facebook: Harbor Cruisers ry
Instagram: harborcruisersry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2025, 22:24
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Meillä oli hiluxsissa ulkopuoliset kaaret.
Tuossa pari kuvaa.





Noi ainakin kelpas leimalla.

Ja kesti aika montakin kaatoa.

Edessä vahvikelappu tossa tuulilasin alareunassa ja takana tehty hylly kopin takaseinään.

Mutta ei taida enään kelvata kisoissa taitas tarvita ainakin takatuet.

Kun eihän tohon koppiin kunnolla sovi kaaret sisään että mahtuis sinne itse kypäräpäässä.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2025, 10:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

ekana mieti mitä haluat ajaa, jos kilpaa niin ei taida olla monta kisaa vuoteen? täytyykö olla tieliikennekelpoinen, se asettaa aikamoiset rajoitukset rakentamiselle ja ratkaisuille. mutta jos kilpipeli niin ajamaan on helppo mennä, ajaa pelipaikalle, leikkii siellä minkä leikkii ja ajaa kotiin. ajaa vähän miedompia reittejä ja on mukavaa tämäkin.

minä en ole koskaan välittänyt kisaamisesta niin se ei aikanaan rajoittanut rakentamista, sai tehdä sellaista kuin halusi. yksi ln65 oli kilpipeli, mutta viimeisimmästä sj410 susukivolvotojota hybridistä parhaat fiilikset. tilaa olisi voinut toki olla kopissa enemmän, joku aiempi oli tehnyt susukista pikupin, ja pitempi akseliväli.

kemppi takana, arb edessä, täyshydraulinen ohjaus ja ihan ok hitaat välitykset. edessä lehtijouset ja takana kierteet. ulkopuoliset kaaret. tällä oli mukava ajaa, trailerilla paikalle ja pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2025, 06:59
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 725
Perusasetus

Ensimmäiseksi vinssi keulalle. Sitten vaikka offisuunnistuksen safariluokkaan kokeileen mille homma maistuu.
Sitten lukot akseleihin. 33” renkailla pärjää kyllä alkuun. Korotusta kannattaa välttää kun painopiste on hyvä pitää alhaalla.
Ulkopuoliset kaaret riittää. Kyseessä ei ole nopeuslaji ja suojaavat kuskin lisäksi myös autoa. Jos katsastaa haluaa niin kannattaa puhua ”erittäin tukevasta kattitelineestä”.
Ohjaustehostin lähes pakollinen. Ryöstät sen jostakin toisesta Toyotasta.

Toteuttaisin muutokset pikkuhiljaa ajan kanssa. Jos tekee kaikki kerralla niin auto päätyy telakalle viideksi vuodeksi ja motivaatio on tiukassa. Muutos kerrallaan niin, että pääsee välillä ajamaan niin on paljon hauskempaa.

Viimeksi muokannut Sumsar : 05.02.2025 07:02
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2025, 08:35
Kabe Kabe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.24
Sijainti: Jyvsäkylä, Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vveetijulius Näytä viesti
Ennen kun ihan radikaalisti rupeaa autoa pilkkomaan ja modaamaan ni kannattaa ainakin yks kisa ajaa harraste-standardissa melko vakiokuntoisena, ni pääsee vähän jyvälle että mimmosta touhua on ja huomaa käytännössä että mitä siltä autolta haluaa ja mihin luokkaan sitä haluaa ruveta sovittelemaan. HS luokassa radat on juurikin vasta-alkajia mielessä pitäen tehty ja pääsee lähes kaikenlaisella kalustolla (kuhan on kunnon penkit ja vyöt) koittamaan kilpailemista.
Juuri näin. Itse kävin syksyllä 2024 Trophy Retrossa kokeilemassa lajia täysin vakiolla (ei edes vinssiä) LN46 Hilulla. Ainut muokkaus oli 33' renkaat.

Hauskaa oli ja hyvin pärjättiin (emme tulleet viimeiseksi) vaikka olikin vain käsitalja jolla kiskoa autoa jumista eteenpäin.(tai taakse)

Nyt on selkeä visio että pitäisi saada vinssi keulalle niin ei apukuskin tarvitse olla koko ajan heilumassa taljan varressa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kilpailu, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep cherokee xj 4.0 automaatti "stanu kilpuri" tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 2 16.10.2022 13:39
Myyty "Mörkö" prototype luokan trial kilpuri. Taipuu myös crossiin. Vaihto halvempaan. lami_ O/M/V Ajoneuvot 11 29.11.2019 22:04
Myyty Jeep Comanche "kilpuri" JERKKU O/M/V Ajoneuvot 5 01.02.2014 14:58
Myydään Taka-akselin LSD-"lukko" 02-Hiluxista. h.100€ Jugio O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.07.2010 12:03
Myydään RJ Cobra "Stanu luokan kilpuri" Hippo O/M/V Ajoneuvot 3 17.12.2008 19:54


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).