![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo on hyvä aihio. Alota pikkuhiljaa, ensiks vinssi ja renkaat, lukot, välitys (mä suosittelen vahvasti tuplajakista). Sit vaa ajelee ja näkee mihin suuntaa lähtee autoa tekee... Toki rcv:t kannattaa laittaa heti ku alkaa murrosjumppa harmittamaa. Sisäkaaria en noin pienee koppii laittais, mut sekin riippuu paljon kuskin pituudesta yms.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Olikos Kivisen kilpuri LN46..? Edit: alunperin?
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kun se oli LN-65.
Eihän se välillä niin kovin paljon ollut muuttunut: https://m.youtube.com/watch?v=_FwvdAqeyyk https://m.youtube.com/watch?v=ZEfj53GtxsQ nyt taitaa olla menossa entisöinti, tavallaan.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahdashan tuo koppi on, mutta omat temppunsa tehdä ulkoiset kaaret mitkä oikeasti suojaa eikä vain taitu kasaan päälle. Tuollaiseen lava-autoon on vielä tehtävissä toimivat ulkoiset. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ennen kun ihan radikaalisti rupeaa autoa pilkkomaan ja modaamaan ni kannattaa ainakin yks kisa ajaa harraste-standardissa melko vakiokuntoisena, ni pääsee vähän jyvälle että mimmosta touhua on ja huomaa käytännössä että mitä siltä autolta haluaa ja mihin luokkaan sitä haluaa ruveta sovittelemaan. HS luokassa radat on juurikin vasta-alkajia mielessä pitäen tehty ja pääsee lähes kaikenlaisella kalustolla (kuhan on kunnon penkit ja vyöt) koittamaan kilpailemista.
__________________
Facebook: Harbor Cruisers ry Instagram: harborcruisersry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Meillä oli hiluxsissa ulkopuoliset kaaret.
Tuossa pari kuvaa. Noi ainakin kelpas leimalla. Ja kesti aika montakin kaatoa. ![]() Edessä vahvikelappu tossa tuulilasin alareunassa ja takana tehty hylly kopin takaseinään. Mutta ei taida enään kelvata kisoissa taitas tarvita ainakin takatuet. Kun eihän tohon koppiin kunnolla sovi kaaret sisään että mahtuis sinne itse kypäräpäässä.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ekana mieti mitä haluat ajaa, jos kilpaa niin ei taida olla monta kisaa vuoteen? täytyykö olla tieliikennekelpoinen, se asettaa aikamoiset rajoitukset rakentamiselle ja ratkaisuille. mutta jos kilpipeli niin ajamaan on helppo mennä, ajaa pelipaikalle, leikkii siellä minkä leikkii ja ajaa kotiin. ajaa vähän miedompia reittejä ja on mukavaa tämäkin.
minä en ole koskaan välittänyt kisaamisesta niin se ei aikanaan rajoittanut rakentamista, sai tehdä sellaista kuin halusi. yksi ln65 oli kilpipeli, mutta viimeisimmästä sj410 susukivolvotojota hybridistä parhaat fiilikset. tilaa olisi voinut toki olla kopissa enemmän, joku aiempi oli tehnyt susukista pikupin, ja pitempi akseliväli. kemppi takana, arb edessä, täyshydraulinen ohjaus ja ihan ok hitaat välitykset. edessä lehtijouset ja takana kierteet. ulkopuoliset kaaret. tällä oli mukava ajaa, trailerilla paikalle ja pois. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäiseksi vinssi keulalle. Sitten vaikka offisuunnistuksen safariluokkaan kokeileen mille homma maistuu.
Sitten lukot akseleihin. 33” renkailla pärjää kyllä alkuun. Korotusta kannattaa välttää kun painopiste on hyvä pitää alhaalla. Ulkopuoliset kaaret riittää. Kyseessä ei ole nopeuslaji ja suojaavat kuskin lisäksi myös autoa. Jos katsastaa haluaa niin kannattaa puhua ”erittäin tukevasta kattitelineestä”. Ohjaustehostin lähes pakollinen. Ryöstät sen jostakin toisesta Toyotasta. Toteuttaisin muutokset pikkuhiljaa ajan kanssa. Jos tekee kaikki kerralla niin auto päätyy telakalle viideksi vuodeksi ja motivaatio on tiukassa. Muutos kerrallaan niin, että pääsee välillä ajamaan niin on paljon hauskempaa. Viimeksi muokannut Sumsar : 05.02.2025 07:02 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hauskaa oli ja hyvin pärjättiin (emme tulleet viimeiseksi) vaikka olikin vain käsitalja jolla kiskoa autoa jumista eteenpäin.(tai taakse) Nyt on selkeä visio että pitäisi saada vinssi keulalle niin ei apukuskin tarvitse olla koko ajan heilumassa taljan varressa ![]() |
![]() |
Luokat |
kilpailu, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep cherokee xj 4.0 automaatti "stanu kilpuri" | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.10.2022 13:39 |
Myyty "Mörkö" prototype luokan trial kilpuri. Taipuu myös crossiin. Vaihto halvempaan. | lami_ | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 29.11.2019 22:04 |
Myyty Jeep Comanche "kilpuri" | JERKKU | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 01.02.2014 14:58 |
Myydään Taka-akselin LSD-"lukko" 02-Hiluxista. h.100€ | Jugio | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.07.2010 12:03 |
Myydään RJ Cobra "Stanu luokan kilpuri" | Hippo | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.12.2008 19:54 |