Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.01.2025, 08:44
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ks75 Näytä viesti
Olen ketjun aloittaja. Minulla on nyt ollut 9 vuotta 4wd farkku. 200 hv diesel ja vetopaino 2000kg. Se ei todellakaan sovellu 2500 kg:n venetrailerin kiskomiseen järvestä ylös. Jo 500 kg:n trailerin kanssa kytkin käryää. Kyllähän tolla on kaupungissa ja maantiellä tullut kiskottua 2000 kg:n kärryä ja se nyt vielä tulee, kunhan katsoo ettei tarvii lähteä paikaltaan ylämäkeen.

Ja ei se mene edes Hämäläisessä talvessa riittävän hyvin lumessa. Maavaraa on n. 190 mm. Minulla kun on useampi ajava koira, niin autollakin joutuu välillä ajamaan aika paljon jos koira ajaa jäniksen sijaan kettua. Jos koiraa ei saa napattua joltain tieltä kiinni, niin sitä saa etsiskellä yömyöhään naapuripitäjistä tutkapannan sijainneilla. Ja näillä lumilla tuota farkkua ei saa edes auratulta tieltä sivuun parkkiin ilman lapiota.

Huomaan, että ihan kaikki kommentoijat eivät ole malttaneet lukea edes aloitusviestiä... Ja kaikki ei ymmärrä mitä on 2500 kg:n venetrailerin kiskominen järvestä. Eikä näytä ihan jokaisella olevan tajunnassa mitä on jäniksen metsästys tutkapantakaudella. ��
On luettu ja ymmärretty, mutta kärryn veto kilometreistä ei ollut alussa kertomusta ja totesin jos veto on vähäistä. Sanoit myös alussa että lava-autot ok jos neliovisia, kuitenkin jenkki pickupit tyrmäsit sen takia että on lava-autoja vaikka täyttävät kriteerit. Aloittajallakin on vaikeuksia aloituksen kanssa

En tiedä millaisia 4wd farkkuja sinulla on ollut, mutta kuten sanoin niin isomman kokoluokan farkku. Tuollainen A6 painaa melkein sen mitä touareg eikä automaatista pala kytkin. Sillä pääsee myös lumihangessa.

Yhäkin olen sitä mieltä että haettuun käyttöön ja varsinkin tuo kulutusrajaus mielessä katselisin itse touaregia,q7 tai possua 3.0tdi:llä varustettuna ja automaattina.
Tosin kuinka hc lumipaikkoja ajetaan? Sekin kannattaa miettiä.

Viimeksi muokannut Hcet : 11.01.2025 08:46
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2 venettä, iso ja pieni legless O/M/V Ajoneuvot 0 25.03.2013 21:45
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. Rinssi Tekniikka & Jutustelu 17 19.02.2013 10:01
Myydään Pari venettä patsuk O/M/V Muut 3 10.10.2011 21:30
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19

Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).