Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2024, 16:39
allu446 allu446 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.24
Sijainti: vihti
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suonkuokkija Näytä viesti
Savua tulee pakoputkesta heikosti jos ollenkaan.
Suosittelen kokeilemaan brakecleanerilla siten että ilmanputsari irti ja ilman hehkua käynnistää. Ainakin siten ilmaantuu, mutta sammutinta ei kannata jättää ylös jos seisoo pitkiä aikoja, voi jumittua. Voihan se olla että pumppu tukossa tai jotain jumissa jos ei savuakaan tule. Jos ei hörähdä edes cleanerilla niin sitten koneessa vialla jotain.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2024, 22:32
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Ihan uteliaisuutta. Mikäs asiantuntija sulle kertoi, että starttirele on startin estorele? No voi se olla sitäkin kun kyljessä lukee Lucas.

Saatko helposti suuttimen irti koneesta kiinni suutinputkeen. Näin näkisi varmasti riittääkö paineet ja ruiskuttaako kunnolla.

Kuinkas kylmässä olet näitä starttikokeita tehnyt. Ittellä ei ole Perkinsin kylmäkäynnistyskokemusta kun kone on kesäkäytössä, mutta juttujen mukaan voi olla hankala kylmäkäynnistymään. Joku sano: "Jos jättää kesällä varjon puolelle niin ei meinaa lähteä" Tuo ehdotettu starttipilotti koe pitäisi kuitenkin paljastaa onko koneessa mitään elonmerkkejä.

Vaikea tietysti arvioida kuinka reippaasti startti konetta pyörittää. Diesel tarttee tietyn moottorikohtaisen rajakierrosluvun jotta syttyy. Muistinvaraisesti vanhan 207 Mersun manuaalissa sanottiin: Moottori käynnistyy kun se saavuttaa 187rpm kierrosluvun.

Jameksessa voi pienenä apuna koittaa laittaa hytikkapumpun vapaakierrolle mikä vähentää koneen pyöritysvastusta. FC kytkin koetaulussa vasemmalla puolella.

Saatko laitettua pätkän videota starttiyrityksestä vaikka juutuubiin niin raati pääsee arvioimaan kuulostaako startti normaalilta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2025, 13:52
Suonkuokkija Suonkuokkija ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.10.19
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 13
Perusasetus

Scandinavian parts mainitsi käynnistyksen estoreleestä (komponenttiluettelosssa S2 ja S9 on käynnistyksen estokytkin). Oliskohan tarkoittanut niitä?
Täytyy kokeilla suuttimien ruiskimista kun pumpussa kiinni.
Lämpötila starttiyrityksissä on ollu noin +6 astetta.
Kuvaan videolle kun pääsen uudestaan kokeilemaan konetta käyntiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2025, 19:16
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Syöttöpumppu loppu ei jaksa käynnistyä / ei saa ilmattua enää. Omassa tuli tunnit täyteen vajaassa 13000 tunnissa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2025, 20:22
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Huollot jatkuu


Talvi oli ja meni, huollot ei edenneet mutta nyt on hommat aloitettu.

Tähän mennessä: napaöljyt, etu- ja takaperän öljyt, vaihteistoöljy + suodatin + imusuodattimen pesu, moottoriöljyt + suodatin, tankin pesu + vedeneroitin + polttoainesuodatin, kaikki esiohjauksen letkut menee vaihtoon ja muutamat hydrauliletkut, lämmityslaitteen hytin alapuoliset alumiinikanavat uusittu, laturin hihna (vaatii nokkapumpun kardaanin katkon), päävirtakytkin uusittu, kone pesty todella hyvin ja sen varmaankin huomaa myös kuvista

Kysymys:
Onko hydrauliikkaan 10W öljy paras, jotta myös voitelisi vai laitetaanko näihin ihan perus 46 hydrauliöljy (ohjekirja 10W-30)?

Entä mitenköhän noiden paineakkujen vaihdon kanssa pääsisi eteenpäin? Eli toisessa ainakin jotain merkintöjä mutta onko jollakin tietoa, että millä arvoilla noita pitäisi lähteä kaupasta tiedustelemaan ja miten vaihto suoritetaan?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2025, 22:01
bearhill bearhill ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.11.14
Sijainti: Kouvola
Viestit: 37
Perusasetus

Onkohan James vai mikä merkki? Noita Jameksii ollu pihassa muutama
ja niissä aina muistaakseni ollu 10v30 farm oil hydauliikassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2025, 05:59
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bearhill Näytä viesti
Onkohan James vai mikä merkki? Noita Jameksii ollu pihassa muutama
ja niissä aina muistaakseni ollu 10v30 farm oil hydauliikassa.
Juu James 83 on malli. Katsotaan jos tällä viikolla saisi öljyt tilattua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2025, 18:04
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 826610 Näytä viesti
Talvi oli ja meni, huollot ei edenneet mutta nyt on hommat aloitettu.

Tähän mennessä: napaöljyt, etu- ja takaperän öljyt, vaihteistoöljy + suodatin + imusuodattimen pesu, moottoriöljyt + suodatin, tankin pesu + vedeneroitin + polttoainesuodatin, kaikki esiohjauksen letkut menee vaihtoon ja muutamat hydrauliletkut, lämmityslaitteen hytin alapuoliset alumiinikanavat uusittu, laturin hihna (vaatii nokkapumpun kardaanin katkon), päävirtakytkin uusittu, kone pesty todella hyvin ja sen varmaankin huomaa myös kuvista

Kysymys:
Onko hydrauliikkaan 10W öljy paras, jotta myös voitelisi vai laitetaanko näihin ihan perus 46 hydrauliöljy (ohjekirja 10W-30)?
Lista jatkuu: Kaasuvaijeri uusittu ja kiinnikkeitä jouduttiin hieman muokkaamaan sille. Laturin hihnaa vaihtaessa huomasin, että laturin laakerissa iso välys ja nyt on uusi laturi asennettu. Kaikki nesteet vaihdettu ja hydrauliikassa 10W-30 ohjekirjan mukaisesti. Syöttöpumpun kannen tiiviste alkoi vuotamaan ja se vaihdettu + o-renkaat sammutin ja kaasuakselille. Isoin juttu olikin sitten edessä kun huomattiin, että turbo täysin jumissa johtuen varmaankin pitkästä seisonnasta. Turbossa tuntui myös välystä ja nyt on paikoillaan uusi ja alkuperäinen turbo. Tämä varmasti oli syynä savutukseen ja tehon puutteeseen.

Tänään meni tilaukseen 3kpl hytin laseja, jotka löytyivät Lännen Tractorsilta ihan hyllytavarana. Nämä vielä paikoilleen niin koeajot saa alkaa ja pääsee näkemään, että onko letkut/liitokset tiiviit. Sen jälkeen sitten panssarit sekä muut suojat paikoilleen ja kaivuulle...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.06.2025, 21:10
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Lasit paikoillaan ja hieman vielä viimeistelytöitä tehtävänä ennen kuin pääsee kaivuulle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2025, 01:48
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

polttoaineongelmat


Scandinavian Parts ukon juttuja kannattaa kuunnella suodattimella. Itse olen ostanut osia sieltä kaksi kertaa: Ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Tuossa aikaisemmin linkkaamassani juu tuubi videossa voi olla yksi vihje vikapaikasta. Varaosakirja ei tiedä mitään tästä ruiskupumpun tulossa olevasta sihdistä. Pitää itsekkin tutkia omasta koneesta missä kunnossa on.
https://www.youtube.com/watch?v=PaJM3WVV9g0
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2025, 01:59
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Öljyt ja letkut


10W-30 suositus lienee logistinen päätös. Sama öljy joka reikään. Omassa koneessa 46 hydrauliöljyt kun ei ole talvikäytössä. Hyvin pysyy tiivisteiden sisäpuolella.

Omassa koneessa ei ole esiohjattua venttiilistöä, mutta yleistiedon varassa kommentti. Eiköhän nuo esiohjauspiirit ole ihan saman hydrauliikkapaineen alla kuin muukin hydrauliikka eli 200bar luokkaa. Jossain noista sun kuvista näkyy rispaantuneessa letkussa merkintä 250bar.

Helpoin vaihtoehto lienee merkitä/dokumentoida letkut hyvin, irroittaa rispaantuneet ja mallien kanssa hytikkakauppaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2025, 06:03
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti

Helpoin vaihtoehto lienee merkitä/dokumentoida letkut hyvin, irroittaa rispaantuneet ja mallien kanssa hytikkakauppaan.
Kaikki esiohjausletkut on nyt vaihdettu ja tosiaan irroitettaessa merkattiin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.06.2025, 06:00
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti

Tuossa aikaisemmin linkkaamassani juu tuubi videossa voi olla yksi vihje vikapaikasta. Varaosakirja ei tiedä mitään tästä ruiskupumpun tulossa olevasta sihdistä. Pitää itsekkin tutkia omasta koneesta missä kunnossa on.
https://www.youtube.com/watch?v=PaJM3WVV9g0
Omasta koneesta tarkistin sihdin, oli täysin puhdas.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 14:38 (GMT +2).