![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Suosittelen kokeilemaan brakecleanerilla siten että ilmanputsari irti ja ilman hehkua käynnistää. Ainakin siten ilmaantuu, mutta sammutinta ei kannata jättää ylös jos seisoo pitkiä aikoja, voi jumittua. Voihan se olla että pumppu tukossa tai jotain jumissa jos ei savuakaan tule. Jos ei hörähdä edes cleanerilla niin sitten koneessa vialla jotain.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ihan uteliaisuutta. Mikäs asiantuntija sulle kertoi, että starttirele on startin estorele?
![]() ![]() Saatko helposti suuttimen irti koneesta kiinni suutinputkeen. Näin näkisi varmasti riittääkö paineet ja ruiskuttaako kunnolla. Kuinkas kylmässä olet näitä starttikokeita tehnyt. Ittellä ei ole Perkinsin kylmäkäynnistyskokemusta kun kone on kesäkäytössä, mutta juttujen mukaan voi olla hankala kylmäkäynnistymään. Joku sano: "Jos jättää kesällä varjon puolelle niin ei meinaa lähteä" Tuo ehdotettu starttipilotti koe pitäisi kuitenkin paljastaa onko koneessa mitään elonmerkkejä. Vaikea tietysti arvioida kuinka reippaasti startti konetta pyörittää. Diesel tarttee tietyn moottorikohtaisen rajakierrosluvun jotta syttyy. Muistinvaraisesti vanhan 207 Mersun manuaalissa sanottiin: Moottori käynnistyy kun se saavuttaa 187rpm kierrosluvun. Jameksessa voi pienenä apuna koittaa laittaa hytikkapumpun vapaakierrolle mikä vähentää koneen pyöritysvastusta. FC kytkin koetaulussa vasemmalla puolella. Saatko laitettua pätkän videota starttiyrityksestä vaikka juutuubiin niin raati pääsee arvioimaan kuulostaako startti normaalilta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Scandinavian parts mainitsi käynnistyksen estoreleestä (komponenttiluettelosssa S2 ja S9 on käynnistyksen estokytkin). Oliskohan tarkoittanut niitä?
Täytyy kokeilla suuttimien ruiskimista kun pumpussa kiinni. Lämpötila starttiyrityksissä on ollu noin +6 astetta. Kuvaan videolle kun pääsen uudestaan kokeilemaan konetta käyntiin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Syöttöpumppu loppu ei jaksa käynnistyä / ei saa ilmattua enää. Omassa tuli tunnit täyteen vajaassa 13000 tunnissa
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Huollot jatkuu
Talvi oli ja meni, huollot ei edenneet mutta nyt on hommat aloitettu.
Tähän mennessä: napaöljyt, etu- ja takaperän öljyt, vaihteistoöljy + suodatin + imusuodattimen pesu, moottoriöljyt + suodatin, tankin pesu + vedeneroitin + polttoainesuodatin, kaikki esiohjauksen letkut menee vaihtoon ja muutamat hydrauliletkut, lämmityslaitteen hytin alapuoliset alumiinikanavat uusittu, laturin hihna (vaatii nokkapumpun kardaanin katkon), päävirtakytkin uusittu, kone pesty todella hyvin ja sen varmaankin huomaa myös kuvista Kysymys: Onko hydrauliikkaan 10W öljy paras, jotta myös voitelisi vai laitetaanko näihin ihan perus 46 hydrauliöljy (ohjekirja 10W-30)? Entä mitenköhän noiden paineakkujen vaihdon kanssa pääsisi eteenpäin? Eli toisessa ainakin jotain merkintöjä mutta onko jollakin tietoa, että millä arvoilla noita pitäisi lähteä kaupasta tiedustelemaan ja miten vaihto suoritetaan? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onkohan James vai mikä merkki? Noita Jameksii ollu pihassa muutama
ja niissä aina muistaakseni ollu 10v30 farm oil hydauliikassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu James 83 on malli. Katsotaan jos tällä viikolla saisi öljyt tilattua.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tänään meni tilaukseen 3kpl hytin laseja, jotka löytyivät Lännen Tractorsilta ihan hyllytavarana. Nämä vielä paikoilleen niin koeajot saa alkaa ja pääsee näkemään, että onko letkut/liitokset tiiviit. Sen jälkeen sitten panssarit sekä muut suojat paikoilleen ja kaivuulle... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Lasit paikoillaan ja hieman vielä viimeistelytöitä tehtävänä ennen kuin pääsee kaivuulle.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() polttoaineongelmat
Scandinavian Parts ukon juttuja kannattaa kuunnella suodattimella. Itse olen ostanut osia sieltä kaksi kertaa: Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
![]() Tuossa aikaisemmin linkkaamassani juu tuubi videossa voi olla yksi vihje vikapaikasta. Varaosakirja ei tiedä mitään tästä ruiskupumpun tulossa olevasta sihdistä. Pitää itsekkin tutkia omasta koneesta missä kunnossa on. https://www.youtube.com/watch?v=PaJM3WVV9g0 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Öljyt ja letkut
10W-30 suositus lienee logistinen päätös. Sama öljy joka reikään. Omassa koneessa 46 hydrauliöljyt kun ei ole talvikäytössä. Hyvin pysyy tiivisteiden sisäpuolella.
Omassa koneessa ei ole esiohjattua venttiilistöä, mutta yleistiedon varassa kommentti. Eiköhän nuo esiohjauspiirit ole ihan saman hydrauliikkapaineen alla kuin muukin hydrauliikka eli 200bar luokkaa. Jossain noista sun kuvista näkyy rispaantuneessa letkussa merkintä 250bar. Helpoin vaihtoehto lienee merkitä/dokumentoida letkut hyvin, irroittaa rispaantuneet ja mallien kanssa hytikkakauppaan. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki esiohjausletkut on nyt vaihdettu ja tosiaan irroitettaessa merkattiin.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |