![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Overlandingin katsastuksessa katsotaan, että auto on yleisesti tieliikennekelpoinen ja säännöissä mainitut pakolliset varusteet löytyvät. Katsastuksesta saa alumiinisen meistilätkän autoon. Mukaan on hyvä ottaa tosissaan vasara/pajamoska meistausta varten. Reipasta urheilumieltä ja vettä pitävät kengät, niin niillä pärjää jo pitkälle Mikäli jotain kysyttävää tulee niin rohkeasti järjestävältä taholta tai kanssakilpailijoilta kysymään!
__________________
Rossila Motorsport |
#2
|
||||
|
||||
![]()
OVERLANDING
Sija Tiimi Pisteet 1 Team Karaasi 145 2 Team Zazu 95 3 MMR/Team Jyrsis 95 4 Morc Racing Setämiehet 95 5 PäHäMa Team 75 95 6 SEDÄT JAKSAA HEILUA 90 7 Ra-Mi 80 8 RR5 65 9 CF Line 30 10 JuRes offailija 20
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos järjestäjille taas kerran hienosta tapahtumasta. Viimeksi oltiin kisattu Retrossa 2017 ja viimeinen suunnistuskisa ajettu 2018. Olikin siis todellinen yllätys, että sijoituttiin kolmen parhaan joukkoon. Alla hieman mietteitä Overlanding kisasta. Keskustelimme näistä samoista asioista jo paikan päällä, mutta laitetaan nyt vielä tännekin:
Näen tässä ”setämiesluokassa” paljon potentiaalia uusien harrastajien sisään heitto luokkana. Lisää vaan helppoja rasteja helppojen urien varsille (Esim. Merrasmäki) niin myös kevyesti rakennetuilla autoillakin voi huoletta osallistua. Nyt oikeasti helppoja rasteja oli mielestäni liian harvassa ja liian vähän. Päädyimmekin tämän takia hakemaan kaikkia kovan maan rasteja. Jos olisimme hakeneet vai. pelkkiä meidän luokkan rasteja emme olisi saaneet varmaankaan edes kymmentä rastia. Helppojen rastien isojen välimatkojen takia olisimme joutuneet ajamaan aivan liikaa siirtymiä tastialueiden välillä. Mielestäni jatkossa on myös syytä miettiä miten saadaan pidettyä luokka oikeasti vakio-/tutustumisluokkana. Esimerkiksi renkaan kokoa, korotuksen määrää ja korin muokkausta rajoittamalla. Auton voimassa oleva tieliikennekatsastus ja muutostosten löytyminen otteesta tulisi olla vähimmäis taso. Mielestäniä myös rastit tulisi viedä paikalleen ihan aikuisten oikeasti vakioautolla eikä millään 40” tuuman renkailla olevalla monsterilla… (Pientä kärjistystä) Pitkään ja paljon rakennetulla autolla ajaneella kuljettajalla ymmärrys oikeasti helposta rastista ja urasta valitettavasti vain hämärtyy todella helposti. Ainakin omalla kohdalla pystyn huomaamaan tämän selvästi. Ajo on vain niin paljon erilaista, kun jokaista kiveä tai kantoa ei tarvitse varoa….vaikka kyse on matalasta Suzukista. Mielestäni on myös syytä pitää kilpailu konsepti samana kuin normaalissakin kisassa. Tämä siksi, jotta uusien harrastajien on helppo siirtyä pääluokkiin halutessaan. Kaikesta huolimatta tämä kilpailumuoto on hyvä ja ehdottomasti kehittämisen arvoinen. 👍 T. Jouni Kuljettaja Team Jyrsis
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia järjestäjille!
Ja samaa mieltä noista pointeista, ehdottomasti kehittämisen arvoinen tämä kilpailumuoto. Nyt kun oli aivan original käyttöautolla liikkeellä jolla myös pakko päästä himaan eikä riskejä voinut ottaa niin niitä oikeasti helppoja rasteja tosiaan oli vähän ja harvassa. Kilpailun kesto oli sopiva, samaa mieltä myös noista rajoituksista niin tämä säilyisi vakio-/tutustumisluokkana
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille, todella mukava tapahtuma taas kerran. Nyt olin ensimmäistä kertaa omalla vanhuksella mukana koska olen aiemmin kokenut että koko kovan kisan ajaminen olisi harrasteautolle liikaa mutta tämä uusi overlanding ryhmä sopi omaan ajatukseen täydellisesti. Komppaan paria edellistä kommentoijaa siinä että tälle ryhmälle on tilausta ja toimii tosiaan hyvänä sisäänvetoryhmänä harrastukseen. Rasteja saisi olla jokunen enemmänkin per alue vaikkei nyt ehditty näitäkään kaikkia hakea
![]() Viimeksi muokannut rami-mli : 07.10.2024 08:28 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Suuri Kiitos!
Oli taas mukava käydä ajelemassa mahtavissa maastoissa. Kiitos järjestäjille ja maanomistajille kaiken tämän mahdollistamisesta. Ensivuonna varmasti uudelleen.
__________________
Vain maine kulkee edellä... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kuten jo tulikin ilmi, rastit oli tässä luokassa perin kirjavia. Ainakin meitillä oli mielessä, että nämä olisi enemmänkin semmosia ajellaan vaan ja ohimennessä kannattaa poimia. Suurin haaste olisi nuijalla (ei viittaus kuljettajaan toim.huom.) mätkiminen meistin päähän, peukalon sijasta.
Ensimmäistä overlander rastia sitten sekoiltiinki varmaan se 15 minuuttia ![]() Oli siellä muuten ainakin yksi semmonen ihan helppo, missä ei mekään onnistuttu epäonnistumaan, ainakin jäi tämmönen mielleyhtymä, oli se kiroilevasiili rasti. ![]() Sitte tykkänään eri juttu olikin kartan mukaan saarekkeessa suolla oleva rasti. Niitähän oli 2 saareketta. Käytiin juonikkaasti ensin siinä toisessa varmistamassa, ettei järjestäjä ole laittanu rastia epähuomiossa väärään paikkaan, juu ei ollu. Pienellä pakki ykkösellä auto eripäin ja ryydloikalla kohden seuraavaa saareketta. ![]() Toiseen saarekkeeseen päästiinki ihan kohtuudella, momenttumia oli ja lennokkaita ajatuksia, ei ihan pysähtymään jouduttu. Meistausharjotteet kuitenkin otti oman aikansa, toistojen määrä, insinööri painotteinen joukkue kun vaatii vähä enempi näitä harjotuksia. Eikö tällä välin ollu maa sitte menny nousemaan jo niin paljon matkanvarrella, ettei meitin harrastestandardi millään viittiny saarekkeelta poistua, vaan pohjastaan kiinni turpeeseen ja mikropallorenkaat ei millään ylttyny yhtäkkiseen maahan asti. Onneksi ikiluotettava ja juuri huollettu (se alko toimiin ja kukaan ei tiedä miksi) Comeuppi oli tikissä ja ei muuta kun vetoja. Me kun ajeltiin "pitkää kisaa" niin ei juurikaan rastien vaikeus loppujenlopuksi eronnu normaali hajonnasta. Se oli kanssa hauska se Muumipeikko ja Pyrstötähti sarjakuva ![]() |
![]() |
Luokat |
maasturistit, overlanding, retro |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ft Retro 2024 4.10 - 5.10.2024 | boystoys | Tapahtumat | 9 | 08.10.2024 12:47 |
Lost In Bonehill 2024 - suunnistus CUP-kilpailu Luumäellä 23.3. | miirapz | Tapahtumat | 29 | 02.04.2024 15:07 |
MMC TALVISOTA 8.3.2025 | hj 60/61 | Tapahtumat | 10 | 24.03.2024 17:32 |
Offroad suunnistus cup 2024 | huhtaju | Tapahtumat | 2 | 25.02.2024 14:46 |
Purolanpaljan sätöstyksiä.TLC HDJ-80 Overlanding. ei päässyt koskaan matkaan. | Jari | Maasturiprojektit | 20 | 04.09.2015 20:57 |