Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2024, 18:29
..Reetu..:n Avatar
..Reetu.. ..Reetu.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.11
Sijainti: Merrasmäki
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A_tti Näytä viesti
Mitäs tuossa katsastuksessa tarkistetaan? Tarvitseeko olla rekisteriotetta tai jotain muita papereita?
Myös muita neuvoja, vinkkejä ja ohjeita saa antaa. T: Aloittelija ja ensikertaa tälläiseen tapahtumaan osallistuja
Ilmoittautuessa katsotaan auton rekisteriote, josta nähdään että auto on katsastettu ja tieliikennekäytössä. Myös kuljettajan ajokortti katsotaan.

Overlandingin katsastuksessa katsotaan, että auto on yleisesti tieliikennekelpoinen ja säännöissä mainitut pakolliset varusteet löytyvät. Katsastuksesta saa alumiinisen meistilätkän autoon.

Mukaan on hyvä ottaa tosissaan vasara/pajamoska meistausta varten. Reipasta urheilumieltä ja vettä pitävät kengät, niin niillä pärjää jo pitkälle�� Mikäli jotain kysyttävää tulee niin rohkeasti järjestävältä taholta tai kanssakilpailijoilta kysymään!

__________________
Rossila Motorsport
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2024, 19:15
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

OVERLANDING

Sija Tiimi Pisteet
1 Team Karaasi 145
2 Team Zazu 95
3 MMR/Team Jyrsis 95
4 Morc Racing Setämiehet 95
5 PäHäMa Team 75 95
6 SEDÄT JAKSAA HEILUA 90
7 Ra-Mi 80
8 RR5 65
9 CF Line 30
10 JuRes offailija 20
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2024, 08:06
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Kiitos järjestäjille taas kerran hienosta tapahtumasta. Viimeksi oltiin kisattu Retrossa 2017 ja viimeinen suunnistuskisa ajettu 2018. Olikin siis todellinen yllätys, että sijoituttiin kolmen parhaan joukkoon. Alla hieman mietteitä Overlanding kisasta. Keskustelimme näistä samoista asioista jo paikan päällä, mutta laitetaan nyt vielä tännekin:


Näen tässä ”setämiesluokassa” paljon potentiaalia uusien harrastajien sisään heitto luokkana. Lisää vaan helppoja rasteja helppojen urien varsille (Esim. Merrasmäki) niin myös kevyesti rakennetuilla autoillakin voi huoletta osallistua. Nyt oikeasti helppoja rasteja oli mielestäni liian harvassa ja liian vähän. Päädyimmekin tämän takia hakemaan kaikkia kovan maan rasteja. Jos olisimme hakeneet vai. pelkkiä meidän luokkan rasteja emme olisi saaneet varmaankaan edes kymmentä rastia. Helppojen rastien isojen välimatkojen takia olisimme joutuneet ajamaan aivan liikaa siirtymiä tastialueiden välillä.

Mielestäni jatkossa on myös syytä miettiä miten saadaan pidettyä luokka oikeasti vakio-/tutustumisluokkana.

Esimerkiksi renkaan kokoa, korotuksen määrää ja korin muokkausta rajoittamalla. Auton voimassa oleva tieliikennekatsastus ja muutostosten löytyminen otteesta tulisi olla vähimmäis taso.
Mielestäniä myös rastit tulisi viedä paikalleen ihan aikuisten oikeasti vakioautolla eikä millään 40” tuuman renkailla olevalla monsterilla… (Pientä kärjistystä)
Pitkään ja paljon rakennetulla autolla ajaneella kuljettajalla ymmärrys oikeasti helposta rastista ja urasta valitettavasti vain hämärtyy todella helposti. Ainakin omalla kohdalla pystyn huomaamaan tämän selvästi. Ajo on vain niin paljon erilaista, kun jokaista kiveä tai kantoa ei tarvitse varoa….vaikka kyse on matalasta Suzukista.
Mielestäni on myös syytä pitää kilpailu konsepti samana kuin normaalissakin kisassa. Tämä siksi, jotta uusien harrastajien on helppo siirtyä pääluokkiin halutessaan.

Kaikesta huolimatta tämä kilpailumuoto on hyvä ja ehdottomasti kehittämisen arvoinen. 👍

T. Jouni
Kuljettaja
Team Jyrsis
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2024, 06:59
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 409
Perusasetus

Kiitoksia järjestäjille!
Ja samaa mieltä noista pointeista, ehdottomasti kehittämisen arvoinen tämä kilpailumuoto.
Nyt kun oli aivan original käyttöautolla liikkeellä jolla myös pakko päästä himaan
eikä riskejä voinut ottaa niin niitä oikeasti helppoja rasteja tosiaan oli vähän ja harvassa.
Kilpailun kesto oli sopiva,
samaa mieltä myös noista rajoituksista niin tämä säilyisi vakio-/tutustumisluokkana
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2024, 08:24
rami-mli rami-mli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.15
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 16
Perusasetus

Kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille, todella mukava tapahtuma taas kerran. Nyt olin ensimmäistä kertaa omalla vanhuksella mukana koska olen aiemmin kokenut että koko kovan kisan ajaminen olisi harrasteautolle liikaa mutta tämä uusi overlanding ryhmä sopi omaan ajatukseen täydellisesti. Komppaan paria edellistä kommentoijaa siinä että tälle ryhmälle on tilausta ja toimii tosiaan hyvänä sisäänvetoryhmänä harrastukseen. Rasteja saisi olla jokunen enemmänkin per alue vaikkei nyt ehditty näitäkään kaikkia hakea . Ryhmän mahdollisista rajoituksista sen verran että toi minunkin vanha lantikka on 255/85r16 pyörillä eikä niillä mennä edes kovassa kisassa pienempään luokkaan. Ehkä se rajaus voisi olla siinä että auto on oltava leimakunnossa, leimarenkailla ja leima korotuksilla. Liian vakavasti ei kyllä tähän ryhmään kannata muutenkaan lähteä vaan lähtee pitämään hauskaa maasturin ja kavereiden kanssa. Kyllä se vaan itselläkin alkoi jossain vaiheessa tahti kiristymään kun homma alkoi sujumaan, sitten loppui vaan aika kesken. Kisan pituus ja järjestelyt omaan makuun erittäin hyvät. Kiitos ja toivottavasti ensivuonna uudelleen T:Team Ra-Mi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20241005_103800.jpg‎
Views:	190
Size:	434,2 Kt
ID:	108026  

Viimeksi muokannut rami-mli : 07.10.2024 08:28
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2024, 09:08
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Suuri Kiitos!


Oli taas mukava käydä ajelemassa mahtavissa maastoissa. Kiitos järjestäjille ja maanomistajille kaiken tämän mahdollistamisesta. Ensivuonna varmasti uudelleen.
__________________
Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2024, 10:16
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Talking

Kuten jo tulikin ilmi, rastit oli tässä luokassa perin kirjavia. Ainakin meitillä oli mielessä, että nämä olisi enemmänkin semmosia ajellaan vaan ja ohimennessä kannattaa poimia. Suurin haaste olisi nuijalla (ei viittaus kuljettajaan toim.huom.) mätkiminen meistin päähän, peukalon sijasta.

Ensimmäistä overlander rastia sitten sekoiltiinki varmaan se 15 minuuttia , kun ajatuksena tosiaan, että rasti varmasti olisi sillain sijotettu, että sinne on kohtuu kulku takavetosella Nissan Sunnycarsentterillä. Juu ei ihan ollu, onneksi taskussa mukana "megatohomyrskylyhtytuikutin" jonka röntgenvalokeila osoitti rastilapun olevan puutpois alueen keskemmäisellä kehätiellä. Ei oltu ihan ainoita hämmästelijöitä ja ruuhkatilannehan sinne sitte kehkeytyi hyvin nopeasti.

Oli siellä muuten ainakin yksi semmonen ihan helppo, missä ei mekään onnistuttu epäonnistumaan, ainakin jäi tämmönen mielleyhtymä, oli se kiroilevasiili rasti.

Sitte tykkänään eri juttu olikin kartan mukaan saarekkeessa suolla oleva rasti. Niitähän oli 2 saareketta. Käytiin juonikkaasti ensin siinä toisessa varmistamassa, ettei järjestäjä ole laittanu rastia epähuomiossa väärään paikkaan, juu ei ollu. Pienellä pakki ykkösellä auto eripäin ja ryydloikalla kohden seuraavaa saareketta.

Toiseen saarekkeeseen päästiinki ihan kohtuudella, momenttumia oli ja lennokkaita ajatuksia, ei ihan pysähtymään jouduttu. Meistausharjotteet kuitenkin otti oman aikansa, toistojen määrä, insinööri painotteinen joukkue kun vaatii vähä enempi näitä harjotuksia. Eikö tällä välin ollu maa sitte menny nousemaan jo niin paljon matkanvarrella, ettei meitin harrastestandardi millään viittiny saarekkeelta poistua, vaan pohjastaan kiinni turpeeseen ja mikropallorenkaat ei millään ylttyny yhtäkkiseen maahan asti. Onneksi ikiluotettava ja juuri huollettu (se alko toimiin ja kukaan ei tiedä miksi) Comeuppi oli tikissä ja ei muuta kun vetoja.

Me kun ajeltiin "pitkää kisaa" niin ei juurikaan rastien vaikeus loppujenlopuksi eronnu normaali hajonnasta. Se oli kanssa hauska se Muumipeikko ja Pyrstötähti sarjakuva
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
maasturistit, overlanding, retro


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ft Retro 2024 4.10 - 5.10.2024 boystoys Tapahtumat 9 08.10.2024 12:47
Lost In Bonehill 2024 - suunnistus CUP-kilpailu Luumäellä 23.3. miirapz Tapahtumat 29 02.04.2024 15:07
MMC TALVISOTA 8.3.2025 hj 60/61 Tapahtumat 10 24.03.2024 17:32
Offroad suunnistus cup 2024 huhtaju Tapahtumat 2 25.02.2024 14:46
Purolanpaljan sätöstyksiä.TLC HDJ-80 Overlanding. ei päässyt koskaan matkaan. Jari Maasturiprojektit 20 04.09.2015 20:57


Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).