![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No niinpä!Tämä on hyvä huomio, onneksi en nyt ihan vielä alkanut sahaamaan Koteloita ja helmoja pois. (Pitää ainakin mitata ekaksi) Ei tule sitten niiiin suurta poikkeamaa. Mutta kiitos suuresti, luulen jo selviäväni näillä vinkeillä eteenpäin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hakusanaksi palkkihelma, niin juttua löytyy?
Esim tuossa juurikin zj:stä, leikkauskuvan kera http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=4346 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Katsastusinssi nauraa!
Mutta ei nauranut tänä aamuna.
Leima paperiin paukahti. Olin niin iloinen, että tilasin uudet 15" peltivanteet. Tarkoituksena sovittaa maltilliset 31" Hankookit alle. Renkaat löytyi Vantaalta. Ovat wanhat varmaankin faaraoiden ajoilta peräisin.. Ja kovat! Ne laitetaan kun varaa ei nyt muuhun ole. Haaveissa olisi myös hieman korottaa jeeppiä, TUV todistusta ei ymmärtääkseni tällaisessa -93 vuosimallissa tarvita. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei minkäänlaista tuv- todistusta vaadita minkään ikäisen auton alustan korotus- tai madallusosista. Riittävä selvitys osien sopivuudesta automalliin riittää.
Palkkihelmojen osalta periaatteessa voi tulla ongelma tuosta muodonmuutoksen maksimisuuruudesta, mutta toisaalta korirakenteista mainitaan että esim. kotelot pitää olla vahvuudeltaan vähintään alkuperäista vastaavat. Niissä pitäisi olla myös alkuperäinen muoto, mutta käytännössä palkkihelma on vahvuudeltaan selvästi alkuperäistä vahvempi. Tämän ikäisessä autossahan ne palkkihelmat voi olla tehty jo pitkän aikaa sitten eikä ole otteesss, olet vaan juuri hionut ja maalannut ne ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvii edes muutoskatsastaa jousia ollenkaan noin vanhassa (vanhempi kuin -98).
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mites on korotuspalojen kanssa, jousen ja akselin väliin?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Väliin vaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Hyvähän siitä tuli!!
Budjetilla mennään.
Nyt on edessä 55mm korotusta ja takana 75mm Laitoin ihan perus korotuspalat jousen väliin. (Sellaiset kumiset/muoviset) 31" renkaat ei tietenkään mahtunut mielestäni tarpeeksi vapaasti pyörimään, niin rälläkällä sitten vain kaarista ~ 50mm poijes ![]() Nyt on sopivasti tilaa kaaren ja renkaan välissä, auton ilme muuttui todella paljon paremmaksi. ![]() Lasien tummennus ja pakoputken muutos ---> kyljestä ulos. Autossa on lukot, joten asfaltilla renkaat murtaa ikävästi, jos oikein tiukkoja käännöksiä tekee. Sitävasten maastossa lukot toimivat oikein mukavasti, kaikki pyörät vetää ja ojien yli on kiva ajella poikittain. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mätä helmat palkkihemmaks ?? | vanha-aatami | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.06.2007 14:18 |
Uudet helmat Pajeroon. | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.10.2006 14:11 |
HJ helmat | oskari4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2006 18:33 |
Jeepin helmat | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.04.2004 16:38 |
helmat | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 12.03.2003 16:17 |