![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaihdelaatikon paineet näyttää olevan kunnossa. Lisää kysymyksiä tuosta "ei tahdo liikkua" tilanteesta. - mikä vaihde? Tietysti ykkösellä paikalta yritys, mutta onko sama ilmiö kakkosella ja kolmosella kun on jo vähän vauhtia? - Onko ilmiö selvästi luistaminen eli kun antaa tossua niin koneen kierrokset nousevat reippaasti, mutta James ei liiku? - Mikäli moottori tehoton niin taitaa olla samoja polttoainejärjestelmän tukoksia mitä mulla oli alussa. - ei liity suoraan tähän, mutta pitääkö nelivedon kytkin, Takapyörät tassuilla ilmaan, ykkönen ja neliveto päälle, Jaksaako etupyörät sutia tässä tilanteessa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Taas yllätysvika
Viikonloppuna James heräteltiin taas talviunilta. Huolellinen rasvaushuolto, tarkistuksia jne.
Sattumalta huomasin, että ohjaussylinterin ja ohjausvarren liitos päässyt löysäksi ja ohjausvarren reikä kulunut pahasti soikeaksi. Rupes heti pelottamaan, että vääntää ohjausvarren pään kaulan paskaksi. Onko vertaistukiryhmällä kokemuksia tämän ohjaussylinterin päiden remontista. Lähinnä mitä yllätyksiä on odotettavissa. Viikonlopulta ei jäänyt parempaa kuvaa, mutta eiköhän tästä selviä vikapaikka. Nivelen päällä näyttää olevan tollanen oma sateensuoja patentti. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ohjaus-sylinterin pään hätäkorjaus
Tässä taas pätkä Jameksen remonttiblogia. Tulkitsin, että tämä vika kuuluu siihen yleiseen luokkaan mikä ei korjaannu itsekseen. Tulta päin ja tutkimaan mitä löytyy. Ihme kyllä eläkeukon voimilla pultti aukes. No viasta oli sentään se hyöty, että ei ollu ruostunu kiinni ja väljästä reijästä helppo vetää ulos.
Juurivikakin löytyi heti. Nivellaakerista oli murtunut toisen puolen korotus. Näin pultti päässyt väljäksi ja alkanut kaivaa koloaan suuremmaksi. Samoin sylinterinvarren kaula alkanut makaamaan ohjausvarren päällä tehden siihen omaa koloaan. Hätäkorjauksena sorvasin tollasen korotusholkin/prikan ja paketti kasaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() IKH saalista
Purkamatta laakereita näyttää siltä, että koneessa olevissa nivellaakereissa pallon molemmin puolin on vakiokuulia korkeammat korotukset (holkit). IKH:sta löytyi helposti vakiokamaa. En jaksanut etsiä originaalia kun korjauksessa joutuu kuitenkin sepittämään reijän korjauksen ja pultin kanssa.
Nivellaakeri on 25x42x20. Tuo 20 on sisäreijän syvyys. Itse laakerin runko on 16mm paksu. Tuossa vähän mittojakin. https://www.ikh.fi/fi/nivellaakeri-2...-skfge25es-2rs Kävi vaan niin, että IKH:ssa ei ollut kahta halpaa laakeria. Toinen piti ottaa SKF:änä. Ja kattos vaan siinäkin lukee china! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Vertailukone
Naapurin isännällä on samanlainen James tosin vähän rähjäisemmässä kunnossa. Kävin uteliaisuuttani katsomassa missä kunnossa ohjaus-sylinterin kamat on siinä koneessa. No ihan paskanahan ne olivat, mutta eri tavalla. Pultti todennäköisesti ruostunut niin kiinni, että se ei irtoa millään. Nivellaakerin pallo niin väljä, että sylinterinvarren pystyi melkein nostamaan pois paikoiltaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Terapiaa
Niin tietysti tuskan ja hätäkorjauksen jälkeen pieni terapiasessio. Satakunta metriä ojan- ja penkan siivousta. Tämä terapia muuten toimii.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Juhannus lapissa
Juhannustouhua lapissa.
Aattoillan komean kokon sun muun ohjelman jälkeen seuraavina päivinä kävin katsomassa mitä naapurin C110:lle kuuluu. Uutta kauhaa ja kiinikkeitä siihen oli juuri tekeillä. Mielenkiintoinen kokemus oli myös renkaanvaihto Sisuun käsityökaluilla. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |