![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eilettäin oli äkkipikakeikka Turkuun kun Queenin yksi jäänpoistokumi oli rikkoutunut. Virkamiehen päivä kului mukavasti talon tarjotessa nautintoaineet. (MEK ja 1300L kontaktiliima) Jotku marjanpoimijat väittävät että myös 2k PR-kitti haisee pahalta... sehän on korjaamon vakio-odour. ![]() Viikolla tussaroinut pikkukopterin pääroottorin napaa kumityynyjen shimmauksen merkeissä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ai hitto kun kyrsii jo. Lumitöissä jo alkaa riittää. Välillä tuota tienpätkää kun ei eläkeläinen jaksa kolata , niin jyrään sitten lantikalla. Vanha Honda-linkokin on välillä hommissa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämän viikon epistolana ollut pohjoisen pelastuskopterin huollon tukeminen paikallisen huoltoporukan kaverina.
Huolto valmistuikin mukavasti aikataulussa ja ainahan Rollossa on kiva käydä. Lentovehes takas lavetille ja päivystysvalmiuteen. Älkää ny helv... ihmiset menkö enää jäille.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja heti ois tarkoitus mennä ens viikolla jäille.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tämösiä jää kukkia tuli lauantaina 20.4
Ja kylkeen ja lokasuojiin kerty myös kivasti jäätä vähän eroa tohon takana olevaan joka mennyt jo perjantaina paikalle. Kun kävin Vaasassa Tampereelta oli pikku pakkasta ja märkä loskanen tie mutta illalla paluussa tie paikoin jäässä eikä suolattu ollenkaan oli tosi liukasta mutta eipä ollut ohitelijoita vaikka jonossa mentiin kaheksankypin molemmin puolin itsellä linja-autossa kyllä vielä nastarenkaat alla joten ei ongelmia.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suolakaivoksessa taas vaihteeksi v*tunmoista heavy maintenancea, Bell 412 kohteena. Ensitöiksi päävaihteisto pihalle ja maston vaihto siihen, tuo pystyssä törröttävä putki jonka varassa koko hökötys roikkuu ilmassa.
Tottakai muutakin reipasta remontinkorjuuta, joista jonkinverran "hell holessa" jossa tuo vaihteisto asuu. KVG "hell hole of a 412" jos aihe kiinnostaa. ![]() Tässä tilanteessa on semmoinen huvittava yksityiskohta kuin manpower, meikäläinen on nimellinen huollon vetäjä ja mulla työvoimana työnjohtaja ja evp ex-korjaamopäällkkö. Työnjohtaja häärii tuolla "hell holessa", hän valikoitui sinne... Mutta on hyvä ukko, ja pitkä kokemus näiden vehkeiden kanssa painimisesta niin ei turhia nyyhki.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo näköjään James ei olekkaan ainoa kone missä eri asioihin käsiksipääsy on hankalaa.
Onko tuossa kioski seljällään lattialla kun firman tekstit on nurinpäin? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
SuolakaivosLaitoksessa ollut edelleen tämmöistä syventävää työelämään tutustumista, mukavaa kun setämies porukalla pajoitettu maatalouskoneita. (Bell/Agusta-Bell412) Toinen Iisakin kirkko saatiin vihdoin ja viimein kasaan, sekä härveli takas kotiinsa tuonne pohjoiseen.
Pikku näpertelyä vaihteiston ja napakoneiston kanssa, sitten tietysti säädellään tästäkin ura ja värinät kohdilleen kuten pienemmissäkin vehkeissä. Vähän työläämpi säädettävä joten lentokertoja säätöjen välillä kertyy. Joulukuisen Dallasin reissunkin anti kondensoitui käsinkosketeltavaksi kun Traficom myönsi rasvarin lupakirjaan lisää täytettä, nyt siellä seisoo kaikenlaisten muidenkin hämärien tyyppien lisäksi tuo AB412. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mitähän suikkalakki tykkäisi kun laittaisi kardaanijarruksi tuommoisen Agusta-Bell -kopterin levyjarrun autoon? Riittäisikö tieto luovuttajalaitteen kokonaispainosta jarrun tehoa ihmetellessä, menisikö ihan perusmatematiikan/fysiikan laskennan kautta vai olisiko sormi suussa kun moninkertaisilla turvakertoimilla laskettu lentolaitteen osa yritettäisiin saattaa maasturin osaksi..?
Jostapa tulikin Mieleen, onhan mulla Series -Lantikassakin pari palaa Hornetista ja Airbussista... Sekä pihassa tunkkien/pukkien alustoina käytetään Airbussin laipoista poisleikattuja hiilikuitulevyjä. Vielä ovat kestäneet pehmeämmälläkin alustalla tunkkaillessa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |