![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hienoa meininkiä! On kyllä erikoiset säännöt tuolla, ilman kalavehkeitä tai surffilautaa ei oo asiaa alueelle, mikähän syy moiseen ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
[...jasitten jatkokertomusta jotakinjohon topicinpuolella viimeksitaidettiin jumittua?] putkirakennelmat tönköksi turailtiin... sekäsenjälkeen siistimmäksi makitoitiin... x5... sekäsitten kakskytmillistä... lattaa... muotoonpakotettiin... tönkiksi migatronicoitiin... jonkajälkeen kokoroska... kauttaaltaan uppomutteroitiin... kokoonparsittiin... mittojenmukaan... customoidut päätykappaleet mukaanlukien... jonkakaiken lopputulemana... pohjoisenpallonpuoliskon pöyhkeintä lightcagea...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No nyt on kyllä seppäseponseponsepänseponseppä ollu liekeissä!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
käyttöauton rassaaminen eikuulu kaikkein kuumoittavimpiin mielenkiinnon kohteisiini... tähäntilanteeseen kuitenkin väistämättäajauduttiin siinävaiheessa kun kesken tammikuisen työpäivän J120 päätti sylkäistä jarrunesteensä valtatie5elle
![]() ![]() ![]() ![]() ens1mmäisenä steppinä ongelmanratkaisussa tulieteen se missäsaisin koko takarunkoa monentuuman paksuisena peittäneen ikiroudan sulamaan??? tässävaiheessa tulikäyttöä sosiaaliselle suhdeverkostolle jonka ansiosta kokomurheenkryyni saatiin lämpimään talliin yönylisulamaan [thnx OK-rakentajat Suomussalmi ![]() toi2ena steppinä ongelmanratkaisussa tulikäyttöä gynekologiselle sorminäppäryydelleni kun tiensäpäähän tullutta takajarrulinjastoa pitiryhtyä purkamaan kuskinperseen alla olleesta liitoksesta taaksepäin... tämä työvaihe täytyisuorittaa täysin käsikopelolla koskapa putkistot oli Japanian tuotantolinjastolla päätetty sijoittaa rungon ja tankin väliin katseiden ja työkalujen tavoittamattomiin... pitkällisen sormityöskentelyn sekä uloshoukuttelun tuloksena jarrulinjasto saatiinkuinsaatiinkin pois teurastettua... [...mutta täytyykyllä tunnustaa että jonkinlainen trauma OEM-jarrulinjoista pahaaaavistamattomaan mieleeni taisikyllä jäädä... kaksivuosikymmentä tienpäällä kun tuntui olleen liikaa teräsrunkoisille muovi/maali päällystetyille putkistoille ![]() uuttamatoakoukkuun nikkelikuparista ryhdyttiin sorvaamaan ... muttatälläkertaa linjasto sijoitettiin suosiolla ulkolinjalle... sekäsittensiellä kuskinperseenalla yhteenliitettiin... sittemmin sieltäsamaiselta takasillaltakin nikkelikuparilla jatkettiin... jonkajälkeen 448tonnin kohdalla kaikkensa antaneet OEM-iskarit... jollakin tarvikep*skalla korvattiin... jonkajälkeen huomio kohtikeulaa kiinnitettiin... [vaikka risukeula akseliratkaisuna anteeksiantamaton onkin niinsiitä tämänvuosituhannen landcruiserille täytyykyllä kiitosta antaa että alapalloniveleen käsiksipääsy onverraten näppärää raidetangonpään ja kahden alapultin löysäämisen jälkeen...] muttasitten olemmekin tutussatilanteessa jolloin alamme kutsumaan turkkilaisia lehmiä nimeltä [...=#¤%&?§£$@ ![]() tälläkertaa eläimelliseltä kiroilulta kuitenkin vältyttiin tällä VEVORin... https://eur.vevor.com/ball-joint-ser...086171?lang=fi miehekkäällä C-puristinsarjalla... jolla kiinniasemoituneen alapallonivelen irroittaminen... olikuin pala kakkua... premiumtarvikep*skaa tilalle... jonkasenkin paikalleenprässäys kävi VEVORilla kuin lumeenkuseminen... [tässävaiheessa J120n kakskytvuotisjuhlakatsastukseen jumiutunut pahaaaavistamaton topicinpitäjä päättitarttua myös takakontinpohjan poikkikotelointeja vaivanneeseen pehmenemiseen ![]() joitakorvaamaan paikallekutsuttiin topicistatutut weckmanin rivisaumakaton kuljetustukipellit... jotka jatkojalosteina... paikoilleensavustettiin... lopputulos kouluarvosanallisesti: -teknisesti 9½... tyylillisesti 6- ...sillä luokkasauman sulatus ei välttämättä tule siinävaiheessa mieleen kun huomaat tuohustavasi korroosiosta korpunutta ohutpeltiä lumisella tantereella selälläsimaaten sitenettä sulametalli tippuu silmillesi ![]() jokakaikki 20vuotisjuhlakatsastuksessa palkittiin...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mahtavaa pajottamista, tällä kertaa näemmä myös osittain sisätiloissa.
P.S. mukavaa vaihtelua tuo sun jo kauan käyttämä tahallaan vähänturhankinpaljonyhteenkirjoittaminen, kun nykyään häiritsevän iso osa porukasta ei osaa/uskalla kirjoittaa juuri mitään yhdyssanoja yhteen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Aika rapeita tuntuu J120 sarjaset olevan. Muutama päivä sitten oli autoliikkeen pihalla tuollainen mistä astinlaudat otettu irti ja kumpikin helma oli koko matkan edestä taakse kadonnut.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tottapuhuen tutultapa kuulostaa ![]() enkylläkään siitäsyystä ettäkö helmat kokomatkalta olisivat kadonneet vaan siksiettä viimesyksynä työmaalla käydessäni onnistuin metsäautotien varteen parkkeeratessani heinikossa piileskelleen kivenpäälle offaamaan jolloin astinlauta pääsi alkuperäisasetuksistaan repsahtamaan... puutteellisen turnauskestävyyden syyksi paljastui tarkemmassatarkastelussa astinlautojen kannakkeiden hilpeyttävä herättävä materiaalivahvuus jota sisään pesiytynyt savisonta olipäässyt kovakätisesti kohtelemaan... [ensinajattelin ettäolisin kiskonut astinlaudat mäkeen molemmilta puolilta... muttasittenkuitenkin päädyin kannakkeet takaisin elävienkirjoihin elvyttämään...] koskapa astinlaudattomasta alakerrasta paistavaa pintaruostetta/mahanalustankkia eivoi kovinkaan tyylikkääksi tulkita ![]() korroosion kaltoinkohtelema etukannake korvattiin tällä... motherf*ckingvehiclen valoraudasta... modifioidulla hökötyksellä... ...jolla katumaasturin altapilkottavat pintaruosteet/pullottavat mahanalustankit saatiin kansansilmistä poissiivotuksi... [postescriptumina puolustussanallisesti senverran että ainakaan omassa J120sarjalaisessani korroosio eiolepäässyt mitään niskalenkkiä ottamaan... edellisessä päivityksessä esilletuomani takakontinpohjanpoikkikotelointien korjaukset ovat ainoata mitä korroosion suhteen on tarvinnut tähänmennessä tehdä... janiissäkin kyse muustakuin kantavasta rakenteesta... ja kuitenkin aikatarkkaan tulin jokakohdan tälläerää autonallamaatessani tarkastelleeksi... muttatokihan nuo ajoneuvon altaotetut kuvat itsestäkin sävyn suhteen hiuksianostattavalta näyttävät mutta se 20vuotta tietänähneelle suotakoon... samainen kahdenvuosikymmenen ikä taitaakin keskimääräistä suomalaisautojen romutusikää vastata[?] muttakutenmekaikki sentiedämme niin landcuisereiden kohdalla seonvasta alkusoittoa ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
EX HJ60 TDIC -82 Joskus vielä se hodari ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ettänäitä koodilla 22-2100 motonetistä löytyviä nippoja toyotissa käytetään... omankokemuksenimukaan samat sopii 40>120sarjalaisiin jarrujärjestelmiin ainakin... senseuralaiseksi sitten kiekura 4,75millistä kuparinikkeliä niinpääsee itseääntoteuttamaan... muttaelleihalua kaikkea alustaloppuun ominpikkukätösin askarrella niin kohtalaisenkattavasti näkyy samaisesta motonetistä valmiitakin A-A kerholaisia kaikillapituuksilla löytyvän... sillänimittäin satuin omassa jarrurestauroinnissani senhuomaamaan että J120:n jarrutehostaja pukkaa painetta putkiin aikalailla antiikkisia 40sarjalaisten boostereita enemmän... senhuomaa sittensiitäettä ne omalla pikku-survivalkitillä käsinprässätyt putkenpäät eivätvälttämättä ihkaensimmäisillä yrityksillä satakakskymppisessä pitäviksi tulleetkaan... jotenjoshaluaa aikaa&tupakkia johonkinmuuhun säästää niin saattaakannattaa ostaa jo suoraan sopivanmittaisia tehdaspäisiä putkenpätkiä niinpääsee siitäkin remontista bolt-on periaatteella?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kesällätulikäytyä dmectä härmässä katsomassa... heinosenlaurin kotikisavoiton lisäksi vaikutuksenteki sekaikki tekninen tekemisenmeininki jossa eilannistuttu vaikka kisakoneet sadekelin sävyttämistä karsinnoista pilttuuseen pellitrutussa/ripustuksetsolmussa palasivatkin... siltikin seuraavassa startissa myllyt olivat lähtövalmiina jälleen[!!]... siitä ISOt peukut varikkoväelle[!!]... korviahuumaaaaaavan mylvinnän ja nokkaantunkevan kuminkäryn ohella henkilökohtaisen respectini keräsi blacksmokeracing joka mustaaaaaapuskevalla turboahtamisellaan tienasi täydet[!] tyylipisteetpisteet hajuttomien/mauttomien etanolikoneiden rinnalla... tämänkaltaista toimintaa tukeaksi tulinsitten tallilta hupparinkin hankkineeksi...
ja vaikkeivat omat rahani mersuun riitäkkään... niinsiltikin blacksmokeracingin innoittamana tulin toyotastakin 12ht:n riemuruuvia ahdoille avanneeksi... ...jottaedes jotakin kredibiliteettiä olisi edellämainittua tekstiiliä päällänsäpitää ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |