![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hyvää tekemistä, toki pitää hieman ihmetellä tai ihailla motivaattoria kun kärry tuntuisi vituttavan noin muuten jokaisella tasolla ![]()
Viimeksi muokannut Macke : 14.11.2023 16:22 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
tämä
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Asenne on juuri oikea.
Ihailtavaa erottumista siitä että suomalaisen miehen sillä hetkellä omistama auto on aina se paras ja ainoa järkevä valinta. Kunnes se myydään, ja sitten se haukutaan maanrakoon ja olleen tyytyväisiä kun saatiin niin kova hinta romusta ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin monestihan autoja myydään lähinnä mielikuvilla. Esim näitä suzukeja usein myydää aitona maasturina joka menee vaikka puuhun. Tiedä sitten tarkottaako se takapyöräluistolla mutkasta männyn ympärille puuhun menemistä vai mitä mutta maavara vakiona on 80 luvun corollan tasoa.
Tämä nyt on lähinnä tämmöinen inffopaketti risuine ja ruusuineen tästä mallista, jos joku hullu moista korotettua kananmunaa harkitsee. Autollla nyt ajettu remppojen jälkeen 1000km. Kone ei ole vielä räjähtänyt, vaan kehrää nätisti, joten pitänee moottoriöljyt vaihdella vähän laadukkaampiin sisäänajon jälkeen. RVS vaihdelaatikossa ei tosiaan vaikuttanut lieviiin kolmosen ja vitosen ujelluksiin, eikä laatikon toiminta muuttunut mitenkään. Veikkaan jotta RVS toimivuus perustuu mielikuviin tai omakohtasiin lumevaikutuksiin. Ei ainakaan siitä pikaisella googlettelulla löytänyt mitään riippumattomia tutkimuksia toimivuudesta. Nyt on tuokin kokeiltu eli ei vaikutusta eli menee osaltani hevonpaskatuoteryhmään. Se posiitivinen vaikutus mitä monet noista saa perustuu varmaan monesti ihan vaan siihe ohjeiden käskemään öljynvaihtoon tai huuhteluun. Vai onko joku noilla mömmöillä saanut jotain vaikutusta? Nyt kun suolaus alkoil niin suzuki aloitti automaattisen reaktion maaperään liukenemiseen. Jotta rungon sisälle ei lentäisi suolaa, hiekkaa, vettä jne laitoin tuollaiset tulpat tehtaan rungon reikiin pyörän lähelle. Reikiä on edessä 2 ja takana 2. Tässä 03 faceliftatussa on paljon kivempi tämä sisusta kun 98-02. Automaatti-ilmastoinnin logiikka on tosin joko kylmää tai kuumaa. Suurimmassa osassa näitä 03 uudempia on ilmastointi ja hyvät perusvarusteet paitsi että abs jarrut puuttuu yleensä aika monesta, koska ne oli kallis lisävaruste vuonna 2003 ![]() Tässä ne on onneksi ruksittu varusteeksi, tainnut olla rikkaampi pappa joka tämän on aikanaan uutena ostanut. Viimeksi muokannut metsuri91 : 23.11.2023 14:34 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei ollut tarkoitus vinoilla tippaakaan, hyvää infoa jaat! Pitää vaan hattua nostaa että jaksat vääntää kun ei nyt ilmeisesti kuitenkaan ole unelmiesi kärry
![]() On kokemusta RVS ihmeaineista T4 portterin hammastangossa. Ostin käytetyn "täysin hyvän vuotamattoman" yksilön kun onnistuin yhden paineputken kierrettä vähän vaurioittaa alkuperäisee hammastankooni niitä putkia vaihtaessa. No sehän vuoti sitten kuitennii ja jokseenkin paljon viiksetti se, joten päätin kokeilla RVS käärmeöljyä. Alkoi vuotaa enemmän ja vaihdoin vanhan hammastangon takaisin, putsasin kierteet kierretapilla ja vetäsin loctitet väliin. Toimi aika paljon kivemmin kuin se RVS mömmö. Samaiseen portteriin laitoin koneeseenkin huvin ja urheilun vuoksi käsittelyn joskus aiemmin. En huomannut mitään muutosta öljynpaineisiin enkä mihkään muuhunkaan poislukien tuoreiden öljyjen korkeammat paineet heti vaihdon jäljiltä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tähän vinoilla saa ja pitääkin jos joku rakentamisessa menee huomattavasti metsään.
Mutta joo eipä noista käärmeöljyistä taida muillakaan kovin paljoa positiivisia kokemuksia olla. Hommat jatkui pakoputkihommien parissa seuraavaksi. Takaputki akselin takana oli ruostunut ja joku aikaisempi seppä oli mädän päälle hitsannut pätkän jotain putkea mutta sekin oli vuorostaan ruostunut. Pahiten vuosi tuo kattien välinen joustoliitos missä on kaksi pulttia ja tuollaiset jouset. Toinen katin korva oli ruostunut joten se tuli kyläseppäiltyä hitsaamalla kasaan, saas nähdä kauanko kestää. Fixukselta löytyi fennolta alkuperäiset tiivisteet noihinlaippaliitoksiin, joten käytin niitä ennemmin kuin aloin hitsailemaan putkia yhteen. Jostain syystä pakoputkihommat ei ole yhtään kivoja. Olisi pitänyt tuokin tajuta korjata kun kone oli irti. Nyt joutui irrottamaan pakosarjalta tuon katin ja ostamaan uuden tiivisteen. Vaihelaatikon metallinen resonanssi äänikin tuli korjattua. Syy oli kytkinkopan tarkastusluukku. Se on ohutta peltiä ja kiinni parilla ruuvilla joten se kilisi vaihdelaatikkoa vasten. Korjasin pistämällä silikonia vastinpintoihin eristeeksi niin ei rämise enää. Viimeksi muokannut metsuri91 : 11.12.2023 12:04 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne RVS aineet kaikkeen tai kaikilla kait auta, mutta itellä ainakin hyviä kokemuksia mm. perän ujellukset katosi vaikka siinä kestikin muutama tuhat kilsaa ennen kuin vaikutti ja etuperä ei kans hajonnut vaikka ajoin myöhemmin vahingossa tuhatkunta kilometriä ilman öljyjä kieron banjon takia. Nyt on mittarissa 945tkm ja 150-200tkm sitten laitoin RVS:t joka reikään.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan suzuki grand vitara | hartikm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.02.2019 13:58 |
413:sta rumpujen rassausta | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.06.2009 09:57 |
JIM-kanavalla Jeep'in rassausta nyt. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 27.11.2008 11:20 |
bertan rassausta | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.08.2005 07:18 |
viagran vaaroja | bono | Jokes | 0 | 16.10.2002 15:37 |