Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2023, 12:53
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 110
Perusasetus

Vakiona on vain se syylärin läpi kierto joka ns kylmällä lämmittää öljyä. Jos on lisäjäähdytin niin öljy kiertää vielä erillisen ulkoisen kennon kautta jossa ajoviima ja flektii jäähdyttää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2023, 08:22
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Eiku joo.. lämmityshän se olikin.
No pitää laittaa se tulevaisuuden rakentelulistalle
Ei taas kerralla riitä aika, jos meinaa välillä ajaakin tällä hieman.

Illalla kerkesin polttopuusavotan jälkeen taas hieman ihmetellä tätä..
Laatikko aukesi nätisti ja mitään yllätyksiä ei juuri ollut.

Silikonia on käytetty runsaasti ja pumpun sihti oli aika tukossa



Sitä ihmettelin, että viskossa on tuollaiset lämmön aiheuttamat värimuutokset ja saumat on kuin jonkun itse hitsaamat vs tuohon uuteen?







Joku numerokin on tuossa kyljessä? 10985 vai 109 850? km määrä? olisikko sillon tehty laatikolle jotain?



Vertailuna uusi:





Purkaessa tuo tanko nousi mukana (keskellä).
Pitääköhän alapään olla tuolla lovessa, joka alemmassa kuvassa.?

Kun aloin purkamaan, niin laitoin molemmat automaatti/jakolaatikko vapaalle (N)



__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2023, 14:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsuri91 Näytä viesti
Vakiona on vain se syylärin läpi kierto joka ns kylmällä lämmittää öljyä. Jos on lisäjäähdytin niin öljy kiertää vielä erillisen ulkoisen kennon kautta jossa ajoviima ja flektii jäähdyttää.
Kyllähän se jäähdyttääkin siinä vaiheessa kun laatikolla yrittää tulla oikeasti kuuma. Syylärin kylmällä puolella on kuitenkin vesi suht paljon jo jäähtynyt termarin lukemista ja loota taas pyrkii lämpenemään paljon kuumemmaksi kuin tuo vesi syylärillä, joten lämpötilaeroa on ja vesi tosiaan jäähdyttää öljyä.

kovassa käytössä ja offailussa toki lootan lisäjäähdytys on poikaa, mutta ei toi vakiosysteemi pelkkä lämmitys ole.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2023, 09:04
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 110
Perusasetus

Joo tuli vähän väärää termiä käytettyä tuon automaatin lämmittimen kanssa. FSM:ssä ne automaatin putketkin on nimetty ”cooler pipe” Kärryä vetäessä tai metsässä ajaessa tuo pelkkä jäähdyttimen läpi kierto kyllä enää riitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2023, 21:45
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

No minun ajoilla vielä riittää alkuperäinen systeemi.
Näkyy olevan enemmän tallissa kuin tienpäällä

Edistystäkin jopa tapahtui..

Minusta kaikki vaikutti ihan hyvältä ja laakerit pyörii nätisti jne..
Siirtohaarukka ja se tanko meni paikalleen, kun vaihdoin ketjun.

Uusi on ihan aavistuksen kireämpi..





Kasaamisessa ei juurikaan ollut mitään ihmeitä. Eniten aikaa meni vanhan silikonin puhdistamiseen.
Häntää kun laitoin paikalleen, niin unohtui se muovinen ratas pois ja piti purkaa
Tietenkin olin kerennyt kammeta sen lukkosokan kiinni ja se on melko ikävä saada paikalleen. No tulipa tehtyä kahdesti.

Vaihdoin vielä stefan tuohon vaihdelaatikkoon menevään päähän.


Siinäpä se nyt kasassa olisi.



Vaihteiston puolen stefa unohtui aikaisemmin, joten se on vielä matkahuollossa tulossa.
Jospa vuodot loppuisi nyt.. Näkyy olevan ihan originaali tiiviste paikallaan.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2023, 08:24
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Viikonloppuna vaihdoin sen laatikon puolen stefan.
Oli päällisin puolin ihan ehjän näköinen, mutta kun vähän "huulta" paineli, niin sehän murentui :shock:
Aivan kivikova.. ei ihme jos vuoti ja kohta olisi vuotanut varmasti rajummin.

Jakis meni paikalleen ilman tappeluita. Yksi mies nosti hallitunkillla laatikkoa ylös ja itse olin auton alla ohjaamassa paikalleen.

Öljyt laatikkoon ja se olisi done..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.11.2023, 08:29
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Eilen illalla oli sitten tutua jumppaa..
Se hyvä puoli että kaikki irtoaa helposti



Aika tarkkaan vuoden vanha "kumi".
Joutuu pesemään kunnolla kun on hiekkaa päässyt.



Motonetin kumi oikealla, tuosta kun vähän leikkaa niin on sopiva.
+10 asteessa huomattava ero. Crown on kivikova ja motonetin kumi pehmeää.



Pitäs selvittää että miten tuo lukitus toimii? on erilainen mitä normaaleissa pannoissa??

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.11.2023, 10:20
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Eilen illalla oli sitten tutua jumppaa..

Pitäs selvittää että miten tuo lukitus toimii? on erilainen mitä normaaleissa pannoissa??

Tarttee esim tällaiset pihdit jolla kiristetään panta: https://www.motonet.fi/tuote/mtx-aut...roduct=76-5201
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep Grand Cherokee Alabamajamppi O/M/V Ajoneuvot 4 03.12.2016 23:08
Ostetaan Jeep grand cherokee Venom O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2016 16:50
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 19:04 (GMT +2).