Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2023, 10:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.062
Perusasetus

Mikähän siinä on kun lumilinkoa käytetään niin harvoin nykyisin samoi kuin tiekarhua?

Yhteiskunta järjestää mieluummin sosiaali- ja mielenterveyspalveluita kuin töitä. Perustetaan myös mitä ihmeellisimpiä koordinaattorin tehtäviä.

Esim. Kunto suurteholinko vaikuttaa yksinkertaiselta, eikä vaadi uusimpia traktoreita. Kotona kokeilin telavetoista 420 kuutioista lumilinkoa ja sillä sai märän lumen lingottua pois.

Tietysti nykyaikaisilla maataloustraktoreilla hommat sujuu, mutta ne on kalliita omin rahoin hankittavaksi.

https://youtu.be/JO63WYFYc7c?si=_itlkHmjaAhiN3d3

  #2  
Vanha 07.11.2023, 17:47
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.386
Perusasetus

Heitetäänpä pieni, ehkä jopa tekniikkapuolen kysymys. Vanha (10v+) ComeUp DS-9.5i vinssi ( https://www.manualslib.com/manual/19...up-Ds-9-5.html ). Mistä löytäisi 12v moottorin tai mikä muu moottori sopisi siihen kuin alkuperäinen? Kysäisin alkuperäisen perään maahantuojalta, eli Hämeen Autosähköltä ja oli vastauksena ettei enää soveltuvaa moottoria saisi. Ollut vaan erittäin tyytyväinen noihin vinsseihin ja ei viittisi pienen moottorimurheen takia ruveta mihinkään muuhun vaihtamaan:)
  #3  
Vanha 07.11.2023, 18:39
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.710
Perusasetus

Joku kiinanmoottorihan siihen käy. Tai vaikka bowmotor.
  #4  
Vanha 07.11.2023, 20:29
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.774
Perusasetus

Onko moottori totaalisen kärvähtänyt vai mikä mahtaa olla vikana?
__________________
Harbor Cruisers
  #5  
Vanha 08.11.2023, 17:01
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.915
Perusasetus

Mitä raati tuumaa 2000 luvun alun land rover freelandereista ?

Kutoskone/automaatti
  #6  
Vanha 08.11.2023, 17:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.062
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Mitä raati tuumaa 2000 luvun alun land rover freelandereista ?

Kutoskone/automaatti
Harmikseni todennut 2000-luvun alun vehkeet niin vanhaksi, että toimivuus kohtuullisella huollolla pääasia ja merkin tai mallin mieluisuus sivuseikka.

Vehkeet pitäs olla 2020-luvulta jos ne ei harrastepelejä ja uudet muuten vaan tehty hankaliksi.
  #7  
Vanha 08.11.2023, 18:25
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Mitä raati tuumaa 2000 luvun alun land rover freelandereista ?

Kutoskone/automaatti
Ihan hyviä pelejähän ne on, varsinkin jos asiallisesti huollettu, eikä noi Freekut oikeestaan ees ruostu.

Viskon toimivuus kannattaa tarkistaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siis se joka on siellä kardaanissa. Takatassu ilmaan ja testailee varren kanssa pultilla kääntyykö pyörä. Varmaan netistä löytyy videoitakin. Huomaa kyllä myös asfaltilla, kun tekee kääntöä mahdollisimman jyrkästi esim. parkkiksella, niin kanittaa.

Jos visko on jumissa nakertaa voimansiirtoa takaperä/IRD ja syö myös renkaat. Sen pystyy kyllä vaihtamaan, mutta ei ole ihan halpa.

Itellä oli tosin 1,8 bensa, ja joskus testailin hieman maaston puolellakin vähän isommilla ja karkeammilla kumeilla, niin ihan mukavasti eteni.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.11.2023 18:29
  #8  
Vanha 12.11.2023, 19:41
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ihan hyviä pelejähän ne on, varsinkin jos asiallisesti huollettu, eikä noi Freekut oikeestaan ees ruostu.

Viskon toimivuus kannattaa tarkistaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siis se joka on siellä kardaanissa. Takatassu ilmaan ja testailee varren kanssa pultilla kääntyykö pyörä. Varmaan netistä löytyy videoitakin. Huomaa kyllä myös asfaltilla, kun tekee kääntöä mahdollisimman jyrkästi esim. parkkiksella, niin kanittaa.

Jos visko on jumissa nakertaa voimansiirtoa takaperä/IRD ja syö myös renkaat. Sen pystyy kyllä vaihtamaan, mutta ei ole ihan halpa.

Itellä oli tosin 1,8 bensa, ja joskus testailin hieman maaston puolellakin vähän isommilla ja karkeammilla kumeilla, niin ihan mukavasti eteni.

Käyttö ei olis kovin kummoista vaan vararenkaaksi pihalle, nivan tilalle joka lähti tuossa viikonloppuna kohden pohjoista Auto itsessään kuvissa näytti ihan kelpo laitteelle enkä säikähdä "tyyppivikoja" mutta myyjä oli valenimestään huolimatta ihan täys kulmahousu joten taitaa jäädä ostamatta..
  #9  
Vanha 08.11.2023, 19:11
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Onko moottori totaalisen kärvähtänyt vai mikä mahtaa olla vikana?
Kiitosia, ja mitä oireet olivat, niin rupes vähän huonosti lähtemään pyörimään ja voimatkin hukassa ja joutui naputtelemaan että lähti liikkeelle Finland Trophy Retrossa ja lopulta sisäänpäin ei sanonut enää mitään. Ulospäin toimi aluksi kuten kuuluikin, mutta senkin lopetti. Voi tietysti olla jotain pientä. En sen enempää ole jaksanut tutkia vielä, mutta helpointa olisi vaan sopiva moottori vaihdella, kun ikää on kuitenkin se yli 10 vuotta
  #10  
Vanha 08.11.2023, 21:41
J-J J-J ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 46
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Kiitosia, ja mitä oireet olivat, niin rupes vähän huonosti lähtemään pyörimään ja voimatkin hukassa ja joutui naputtelemaan että lähti liikkeelle Finland Trophy Retrossa ja lopulta sisäänpäin ei sanonut enää mitään. Ulospäin toimi aluksi kuten kuuluikin, mutta senkin lopetti. Voi tietysti olla jotain pientä. En sen enempää ole jaksanut tutkia vielä, mutta helpointa olisi vaan sopiva moottori vaihdella, kun ikää on kuitenkin se yli 10 vuotta
Kuulostaa ihan siltä, että hiilet on loppu.
Harmillisesti google tarjoaa juurikin Hämeen autosähköä ratkaisuksi..
https://www.hasoy.com/fin/hiilisilta..._5-p-15761-328
Saisikohan niitä muualta.

Viimeksi muokannut J-J : 08.11.2023 21:45 Perustelu: Linkki lisätty
  #11  
Vanha 10.11.2023, 09:44
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 415
Perusasetus

Hämärä muistikuva että Runvan moottoria olisi sovitellut Comeuppiin,
boorit taitaa olla samat mutta laakeri ja päätylaippa eri.
Moottorin pituus (EWX12000 7.2hp) ilman laippaa 190mm,
ja M6 pulttien väli 90mm millä tulee laippaan kiinni.
__________________
http://www.cfline.fi/
  #12  
Vanha 08.11.2023, 19:10
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Joku kiinanmoottorihan siihen käy. Tai vaikka bowmotor.
Kiitoksia, tuo kiinanmoottorijuttu jättää vain aika monta vaihtoehtoa. Kuitenkin niitä taitaa olla vähän eri kiinnityssysteemeillä ja booreilla yms Olis hieno tietää jokin mikä varmasti sopii. BOW on ihan vaihtoehto, mutta kenkkumaisia taitaa olla nykyisellään Englannista tilailla. Ja toinen mitä mieluusti tietäisi olisi moottorin pituus, että ei olisi alkuperäistä pidempi. Runkoaisaan ei hirveämmin ole pelivaraa.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2022 Catrik Chit-Chat 106 22.01.2023 00:05
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2021 33SD Chit-Chat 280 15.01.2022 19:21
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 Mika_T Chit-Chat 441 02.01.2019 14:32
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 12:37 (GMT +2).