![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei taas etene.. viikko meni sairaana ja hommat pysähtyi. No eilen meinasin että "nyt se automaatti kasaan ja jakiksen kimppuun!".. eipä taas menny oikein hyvin ![]() Suodatin oli erilainen ja vaikka uusi kävi paikalleen ei öljypohja mahtunut kiinni No eiku uutta tilaukseen.. ![]() Sitten joku sentäs sattu oikeaan. 3-4 vaihteen "accumulator spring", mikä se nyt lieneekään suomeksi, oli poikki. Onneksi osasin tähän jo varautua. Tämän luukun alta se siis löytyy: ![]() Ensin ihmettelin, että miksi siellä on kaksi jousta sisäkkäin, vaan ne olikin ne puolikkaat pyörineet sisäkkäin sinne. ![]() ![]() No uusi jousi paikallaan, joten jospa se ylivaihde löytyisi nyt nopeammin (käsittääkseni vaikuttaa ylivaihteen toimintaan tämä myös) Sitten säätöjen kimppuun ja taas tökkäsi. ruuvi oli tosiaan 1/4" ja ei sellaista hylsyä löytynyt. Kaupan kautta siis, että saa momenttiin tuon. lukitus oli 14mm ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuo 3-4 accu on samaan tapaan suunniteltu mikä löytyy ZF:n 4HP -sarjasta, niin jousen katkeaminen tekee nelosen kytkeytymisestä pintakaasulla aika jännää. Toisinaan terävästi heti kiinni, toisinaan piiiiitkällä viiveellä luistattaen oikein huolella. Ja sama joskus reilummalla kaasulla, kun pitäisi nelosen kytkeä mieluummin heti, niin jätti luistamaan pitemmäksi aikaa. Se oli ainakin 4HP14 askissa yleisin pikkuvika mitä korjattiin, ehkä se jakeluajo oli tuon(kin) osalta normiperuskäyttöä raskaampaa, missä näitä askihommia tuli sitten opeteltua..?
Eli jos en ihan väärässä ole, niin tuon accumulaattorin pitäisi pehmentää nelosen kytkeytymistä kevyellä kaasulla, eli valtaosassa ajotilanteita... Luulisin että olisi löytynyt. Varmaan lähes joka taloudesta löytyy jopa. Ne sekalaiset pienet ruuvauskärjet, bitseistäkin puhutaan, on 1/4" kokoisia ja niille sopiva hylsy on tosiaan 1/4" kokoinen... On varmaan monelle yllätys, niin oli itsellenikin kun tuon havaitsin, kakarana helpotti kummasti amerikkalaisen RC-auton kanssa puljatessa, siinä kun iso osa muttereista oli varttituuman kannalla. Toinen mihin tuommoisen bitsivääntimen pitkä hylsy käy kivasti, on vanhat Koneen hissit ja niiden oven turvalukitus. Kun piti hissikuiluun päästä pelastamaan sinne pudonnut polkupyöränavain, eikä kustannusten pelossa arvannut edes ajatella soittavansa hissin huoltofirman numeroon, toistaalta eipä meillä ollut puhelintakaan tuolloin millä soittaa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tosiaan oireina ollut se venytys ja osaltaan töksähtävä vaihto.
OD ei kylmällä laatikolla oikein halunnut toimia, vaan vaatii pakkasella lämmittelyä aika pitkään. Aikaisemmin laatikko on saanut kehuja kaikilta kun toiminut niin nätisti. Öljyt oli vaihdettu silloin kun auton ostin, eli 8-9vuotta? sitten. Kilometrejä tullut tosin aika maltillisesti. Silloin ei tietenkään säätöä tehty. Katotaan tuleeko tästä nyt parempi vai pahempi ![]() Ei mene remonttiakaan, että eikö tarviis joku avain ostaa. ![]() Piti olla tuollainen hylsy, vaan ku ei ollu ei. Lähin kauppa (offroadtarvike) 20km päässä ja se on aina ilta kun näitä teen -> odota seuraavaan päivään ja yritä keretä hakemaan. No siellä se hylsy kuitenkin nyt odottaa ![]() ja ainahan niitä vois askarrella sopivia, mutta kun ei vaan aika ja innostus riitä. Mieluummin ostan sopivat työkalut, niin onpahan jatkossa sitten hyllyssä.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sehän muuten löytyi tuollainen sovitehylsy yhdestä sarjasta ja säätö on nyt tehty. Eli tällainen vastaava kyseessä: https://www.motonet.fi/tuote/bahco-6...roduct=76-6198
Kiitos vinkistä! ![]() Säätö tehty seuraavasti: 14mm lukkomutteri auki 1/4" säätömutteria kiristetään 72 lbs (8,1Nm) Löysää 3 kierrosta Kiristä lukkomutteri 4x4 parts lähetti tilalle oikean suodattimen ja automaatti on nyt kasassa ja odottaa öljyjä.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Etummainen kardaani piti irroittaa jo automaattia huollettaessa, joten nyt vain takimmainen ekana irti.
Sitten johdot, ja vaihdevivulle menevä tanko irti. Irroitin myös sen nopeusanturin kokonaan, ettei vaan pääse särkymään. Sitten tukirauta irti joka kannattelee laatikkoa (tunkki ja pukit alle). Sitten mutterit auki ja kaikki lähti näppärästi, paitsi se ylin ![]() Siellä se.. ei vaan mikään avain mahdu, joten peilin kautta sitä voi nyt ihmetellä. ![]() Kiintoavain ei mene kunnolla paikalleen ja jää vinoon, kun ottaa laatikkoon kiinni. Ei sovi kyllä vääntämäänkään. 1/2 hylsy niveljatkolla ei sovi. 3/8" niveljatko hylsy menee paikalleen, mutta ei sovi vääntämään. Tämä mutteri oli tietysti tiukassa!! Yritin ja kokeilin, mutta ei niin ei... Sitten muistin ostaneeni tuollaisen sarjan "laturiavaimia" vai mitä ne nyt olikaan ![]() 14mm sopi tuohon 9/16" mutteriin täydellisesti!! Taas kerran hankinta, jolla ei tehnyt mitään maksoi itsensä takaisin ![]() ![]() ![]() Vielä oli ongelma, että ei tuolla saanut voimaa vääntämiseen, mutta sorkkaraudalla sain avitettua ja mutteri avautui kauhean paukahduksen kera, ehjänä kuitenkin. Loppu olikin helppoa kun laatikko suorastaan tipahti paikaltaan. Letkut oli pihalla jäässä, joten ne pitää sulatella ja tehdä kunnon liuotinpesu ennen avaamista. Harmi kun ei ole pesutiloja sisällä, vaan joutuu tuonne pakkaseen.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minä aikanaan np242 laatikkoa swapatessa pyöristin ton jakiksen ylimmän pultin kannan ja jouduin teurastamaan sen yläkautta kabiinista.
Nyt ois sulla hyvä mahollisuus asentaa automaatin öljylle lisäjäähdytin keulille jossei jo tehdasvalmisteista ole. Se on aika olennainen elämää pidentävä varuste tolle paljon haukutulle 42re lootalle. Mulla on vastaava kestänyt lisäjäähdyttimen, säännöllisen pantojen säädön ja öljynvaihtojen ansiosta jo 360tkm mutta saas nähä koska leipoo. Myös se tv kaapelin kireys kandee tsekata. Pitäsi siis laatikon heittää kaasupohjassa alle 50 nopeudessa ykkönen ja vaihtaa isommalle jossai 4750 rpm. Löysänä tai liin kireänä tuhoaa laatikon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se kävi jo mielessä, että jos tuon pyöristän, niin sitten lattiaan reikää
![]() Onneksi ei tarvinnut.. Kyllähän tässä on keulilla kiertää ne öljyt ja kerran jo sinne letkua vaihdoin. eikös ne jäähdytyksen takia siellä kierrä ![]() Tätä laatikkoa ei tosiaan ole minulla ollessa säädetty ja edellisestä kerrasta ei mitään tietoa. Katsotaan nyt tuleeko tästä vielä eläjä. Täytyypä tuo kaapelin kireys myös muistaa tsekata. Pesun jälkeen on mukava aloittaa purkaminen ![]() ![]() Sielläpä pilkistää se sokka, jonka piti olla hankala.. Noilla knipexeillä lähti kivuttomasti. ![]() ![]() pultit irti ja puupala/sorkkarauta niin lähti tuo "häntä irti" ![]() Tuossa vielä sokka sisältäpäin kuvattuna ![]() Tästä jatkuu taas kun kerkeää..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep Grand Cherokee | Alabamajamppi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 03.12.2016 23:08 |
Ostetaan Jeep grand cherokee | Venom | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.09.2016 16:50 |
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee | vturpeinen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.07.2016 06:42 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |